מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
לאחר שלל טיזרים חושפת מרצדס את רכב הפנאי החשמלי הגדול ביותר מתוצרתה - מרצדס EQS SUV שכנרמז משמו יעמוד בראש היצע דגמי מרצדס לצד רכב הפאר החשמלי מרצדס EQS. מדובר בדגם הראשון של מרצדס שתהליך ייצורו לא פלט פחמן דו חמצני, והוא מסמן את המעבר העתידי לאפס פליטות פחמן בתהליך הייצור והשימוש ברכב.
מדובר בדגם השלישי של מרצדס על בסיס פלטפורמת EVA הייעודית לרכב חשמלי, יחד עם מרצדס EQE ומרצדס EQS, וזהו רכב הפנאי הראשון על בסיס פלטפורמה זו. מדובר ברכב פנאי במידות XXL. אורכו 5,125 מ"מ, רוחבו 1,959 מ"מ, גובהו 1,718 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים זהה לזה של מרצדס EQS הסלונית ועומד על 3,210 מ"מ. לשם השוואה מדובר ברכב גדול באופן משמעותי מב.מ.וו iX, וגדול גם מהונגצ'י E-HS9 שהושק לאחרונה בישראל. מרצדס EQS SUV יוצע בתצורת 5 מושבים או 7 מושבים בשלוש שורות. שורת המושבים האמצעית מתכווננת חשמלית ונעה על מסילה באורך 130 מ"מ.
העיצוב החיצוני דובר את שפת העיצוב החשמלית של מרצדס, עם המשטח המושחר מלפנים במקום הגריל הקדמי, ופגוש קדמי בעיצוב משתנה בהתאם לחבילת האבזור הנבחרת. הדופן המוארכת חושפת מראה אלגנטי ונמוך מהמקובל בקרב רכבי פנאי, אך מאפיין את רוב רכבי הפנאי החשמליים בכדי לשמור על רמה גבוהה של יעילות אווירודינמית. הדגם יוצע עם חישוקים קלים בקוטר 20 עד 22 אינץ'. גם מאחור נמשך העיצוב המוכר עם פנסים צרים המחוברים באמצעות פס לד, דלת תא מטען חלקלקה עם סמל מרצדס ענקי, ופגוש עם עיטור המשתנה בהתאם לגרסה.
את תא הנוסעים חולק מרצדס EQS SUV עם מרצדס EQS, וכך גם את מערך MBUX הייפר סקרין האופציונלי החולש על הדשבורד הקדמי עם לא פחות מ- 3 מסכים: לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מסך מרכזי בגודל 17.7 אינץ', ומסך נוסף מול הנוסע מלפנים בגודל 12.3 אינץ'. דגמי הכניסה יגיעו עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, ומסך מרכזי מוקטן בגודל 12.8 אינץ', ללא מסך נוסף מול הנוסע מלפנים.
בשלב הראשון יוצעו 3 יחידות הנעה. לגרסת הכניסה מרצדס EQS SUV 450+ צמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי של 355 כ"ס ומומנט מרבי של 57.9 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה אחורית. טווח הנסיעה בגרסה זו נע בטווח של 536-660 ק"מ.
למרצדס EQS SUV 450 4Matic צמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי זהה של 355 כ"ס אך נתון מומנט גבוה יותר של 81.5 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה. טווח הנסיעה בגרסה זו נע בטווח של 507-613 ק"מ.
בראש ההיצע תעמוד מרצדס EQS SUV 580 4Matic המצוידת בצמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי של 536 כ"ס ומומנט מרבי של 87.5 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה. טווח הנסיעה בגרסה זו נע בטווח של 507-613 ק"מ.
לכל הדגמים סוללת ליתיום יון בקיבולת 107.8 קוט"ש עם מבנה המחולק ל- 12 תאים. טעינה ביתית מלאה בעמדת AC תלת פאזית בגרסאות עם מטען פנימי במתח 11 קילוואט תארך כ- 10 שעות. גרסאות עם מטען פנימי במתח 22 קילוואט יקצרו את זמן הטעינה הביתית בחצי. טעינה בעמדת טעינה מהירה DC בהספק 200 קילוואט תארך 31 דקות. גרסת 450+ תזכה לתוספת טווח של 250 ק"מ בטעינה של 15 דקות בעמדת טעינה מהירה בהספק 200 קילוואט.
הסוללות מצוידות במערכת הכנה לטעינה אשר מחממת או מקררת אותן בהתאם לצורך על מנת להגיע לטמפרטורה אופטימלית לטעינה מהירה, כשהיעד של עמדת הטעינה מוזן במערכת הניווט. מרצדס מתחייבת שקיבולת הסוללות לא תרד מתחת ל- 70% בטווח של 10 שנים או עד 250,000 ק"מ. בתהליך הייצור הופחתה תכולת הקובלט לפחות מ- 10% לטובת אפשרות למחזור עתידי יעיל, ובהמשך הכוונה היא לוותר לחלוטין על נוכחות קובלט בתהליך ייצור הסוללות.
למרצדס EQS SUV מערך מתלים רב חיבוריים עם בולמי אוויר שיוצעו כסטנדרט בכל גרסאות הדגם. מרווח הגחון והגובה משתנים בהתאם למצב הנסיעה הנבחר. דגמי ההנעה הכפולה כוללים גם מצב נהיגה ייעודי לנסיעה בשטח. הדגם מצויד במערכת היגוי עבור הציר האחורי בזווית של 4.5 מעלות. המערכת יודעת להפנות את הגלגלים האחוריים גם בזווית של 10 מעלות, ואפשרות זאת ניתנת להוספה בעת הרכישה או לאחר מכן באמצעות עדכון תוכנה מרחוק OTA.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת לנהג בחירה בין שלושה מצבי עוצמה. המערכת מציעה בנוסך מצב אוטומטי המאט את הרכב בהתאם למהירות הנסיעה של הרכב מלפנים, ומאפשר נהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד. מצב זה מביא את המכונית עד לעצירה מלאה כשהרכב מלפנים עוצר, ומספק לנהג המלצות להרפות מדוושת התאוצה לטובת חיסכון באנרגיה בהתאם למצב התנועה מלפנים.
בתהליך הייצור ניתן דגש מיוחד על אקוסטיקה ובידוד רעשים. לשם כך צומצמו למינימום המרווחים בין המשטחים החיצוניים, שופר האיטום סביב ידיות פתיחת הדלתות וסביב תושבות השמשה הקדמית ומראות הצד. בתכנון קורה A הוטמע אלמנט המסייע לזרימת אוויר שקטה, מפחית את ההתנגדות לאוויר, ואף מסייע בשמירה על ניקיון חלונות הצד. חבילת אקוסטיקה אופציונלית כוללת זכוכית רב שכבתית בחלונות הצד ובגג הזכוכית הפנורמי, מסיטי רוח יעודיים, וחלקי כיסוי ואיטום נוספים.
כפי שכבר סיפרנו בעבר, מרצדס EQS SUV יורכב במפעלי מרצדס בעיר טוסקולסה במדינת אלבמה שבארצות הברית. הסוללות יגיעו ממפעל הסוללות החדש של מרצדס במחוז ביב הממוקם בסמוך למפעלי ההרכבה.
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025