נחשפה ב.מ.וו M4 CSL הקיצונית והיקרה

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 22 מאי 2022
  • 0 תגובות

חטיבת הביצועים M מבית ב.מ.וו חוגגת יום הולדת 50 בדרך מיוחדת ומשיקה את ב.מ.וו M4 CSL שהינה למעשה גרסת מסלול משופרת וחוקית לכביש, בייצור מוגבל של 1,000 רכבים בלבד. כדי להפוך את ב.מ.וו M4 למהירה יותר במסלול וראויה לתג מחיר יקר של כ- 140,000 דולר, זכתה המכונית למתלים משופרים, מנוע מחוזק, עיצוב שונה, ומשקל מופחת.

ב.מ.וו M4 CSL

ב.מ.וו M4 CLS זוכה למגוון שינויים ביחס לב.מ.וו M4 קומפטישן שנועדו לשפר את הביצועים וכוללים בין היתר גג, מכסה מנוע ודלת תא מטען מפלסטיק מחוזק בקרבון פייבר להפחתת משקל ומרכז הכובד, גריל קדמי עם פתחי אוורור מוגדלים, וחישוקי 19 אינץ' מלפנים ו- 20 אינץ' מאחור בגימור שחור מט הנועלים צמיגי מישלין Pilot Sport Cup 2 R להשלמת המראה הקרבי.

ב.מ.וו M4 CSL

מושבי הבאקט לא רק מרשימים למראה אלא תוכננו למיקסום ביצועי הנהג במסלול. המושבים הדקים בנויים מקרבון פייבר בריפוד עור מרינו בשילוב אלקנטרה. זווית משענת הגב לא ניתנת לשינוי ואם תרצו לכוון את גובה המושב תתבקשו להגיע למרכז השירות של החברה. פינוקים כמו כיוון חשמלי לתמיכת הגב התחתון וחימום מוסיפים משקל ולכן יוצעו כאופציה ללא תוספת תשלום למי שלא מוכן להקריב יותר מדי מהנוחות.

ב.מ.וו M4 CSL

ב.מ.וו M4 CLS חמושה במנוע 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים אשר מקבל כאן תוספת של 40 כ"ס ביחס לגרסת קומפטישן ומציג הספק מרבי של 550 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ בטווח 2,750-5,950 סל"ד. המנוע מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני ותיבת 8 הילוכים אוטומטית המאפשרת לנהג שליטה ידנית מוחלטת ללא העברת הילוכים אוטומטית גם במצבי קיצון. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 3.7 שניות ותאוצה 0-200 קמ"ש אורכת 10.7 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 307 קמ"ש.

ב.מ.וו M4 CSL

ב.מ.וו M4 בגרסת CSL השילה 109 ק"ג ממשקלה הודות לויתור על מושבים אחוריים, מזגן ושטיחים, לצד חומרי בידוד קלי משקל, שימוש נרחב בפלסטיק מחוזק בקרבון פייבר (CFRP) בתא הנוסעים ומחוצה לו, מושבי קרבון פייבר קלים מלפנים, מערכת פליטה מטיטניום, ובלמים קרמיים כסטנדרט.

סרטון ב.מ.וו M4 CSL

שינויים נוספים מתחת לעור כוללים תושבות מוקשחות למנוע ולתיבת ההילוכים, מוטות מייצבים מחוזקים מלפנים ומאחור, גשר אלומיניום מעל המנוע אשר מגביר את קשיחות החרטום, מתלי ספורט המנמיכים את המרכב ב- 8 מ"מ ביחס לגרסת קומפטישן, ושיפורי שלדה נוספים. שינויים אלו עזרו לנהג המבחן של החטיבה להקיף את מסלול נורבורגרינג נורדשלייפה הגרמני תוך 7:20.2 דקות, הזמן המהיר ביותר לרכב סדרתי של ב.מ.וו אי פעם.