לקסוס RX החדש 2023 נחשף

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 01 יוני 2022
  • 0 תגובות

רכב הפנאי לקסוס RX המתחרה בדגמים כגון ב.מ.וו X5, מרצדס GLE ואאודי Q7 מוצג בדור חדש וחמישי במספר המבוסס על פלטפורמת GA-K בדומה לאחיו הקטן לקסוס NX שזכה גם הוא לדור חדש לאחרונה. העיצוב החיצוני הנאה מהווה אבולוציה של הדור הקודם אך תא הנוסעים משנה גישה ומאמץ עיצוב נקי וטכנולוגי. מעתה יוצע הדגם גם עם מערכת הנעה היברידית נטענת PHEV כמקובל בסגמנט.

לקסוס RX החדש

עיצוב חיצוני

ניכר כי המעצבים רצו לשמור על קווי העיצוב המוצלחים של הדור הקודם אך בו זמנית להציג סגנון רענן ושפת עיצוב מעודכנת. לקסוס RX החדש חושף חזית שרירית עם מכסה מנוע מפוסל ובולט המשתלב עם גריל חדש ללא מסגרת ופנסים מחודדים עם תאורת יום בצורת L המזוהה עם המותג. מן הצד ניתן להבחין בקו החלונות המוכר המשתלב עם הקורה האחורית. מאחור עיצוב נקי הכולל גופי תאורה המחוברים באמצעות פס לד רוחבי. חישוקי 19 ו- 21 אינץ' משלימים את עיצוב הפרופיל.

אורכו החיצוני של לקסוס RX נותר ללא שינוי ועומד על 4,890 מ"מ אך בסיס הגלגלים התארך משמעותית ב- 60 מ"מ לכדי 2,850 מ"מ לטובת מרווח משופר לנוסעים מאחור. מעבר לשיפור במידות תרמה הפלטפורמה החדשה להשלת 90 ק"ג מהמשקל לעומת הדור הקודם לצד עמידות גבוהה יותר לפיתול המשפרת את נוחות הנסיעה, ההיגוי והתנהגות הכביש.

לקסוס RX החדש

תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים מציג עיצוב טכנולוגי המהווה קפיצת מדרגה לעומת קודמו. גרסאות האבזור הבכירות מגיעות עם מסך מגע מרכזי גדול בגודל 14 אינץ' השולט על מרבית המערכות ברכב כולל בקרת האקלים וחימום המושבים, ואילו בגרסאות הכניסה מסך בגודל 9.3 אינץ' ופקדים פיזיים לשליטה בבקרת האקלים. עוד כוללת מערכות המולטימדיה חיווי קולי המתופעל באמצעות קריאת "היי לקסוס", עדכוני OTA, ותמיכה בממשקי- Apple CarPlay ו- Android Auto. עוד בתא הנוסעים הותקנו ידיות פתיחת דלתות אלקטרוניות, בורר הילוכים זעיר, תאורת אווירה צבעונית, ומגוון דיפונים לבחירה כגון אלומיניום וסוגי עץ שונים.

רשימת אבזור הנוחות כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מראה מרכזית הכוללת מסך להצגת וידאו סטרימינג מהמצלמה האחורית, מערכת ניווט מבוססת ענן לדיווחי תנועה, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע מבית מארק לוינסון, אפליקציית שליטה מרחוק על נעילת/פתיחת דלתות ועל מערכת בקרת האקלים, ומפתח דיגיטלי בעל מספר פרופילי משתמשים לשמירת כוונון המושבים, ההגה, המראות, והרשאה לפתיחת הרכב.

בטיחות

כדי למנוע מצבים בהם נהגים מכבים באופן יזום את מערכות הבטיחות האקטיביות עקב פעולה אגרסיבית ומעיקה שלהן, מבטיחה היצרנית כי מערכות הבטיחות של לקסוס RX פועלות בצורה טבעית ומעודנת המדמה נהג אנושי ומותאמת לתנאי הדרך. בין מערכות הבטיחות ניתן למנות בלימה אוטונומית הפועלת גם בעת חציית צומת, מערכת ליציאה בטוחה מהרכב אשר יחד עם מערכת ניטור השטחים המתים מונעת פתיחת דלת בעת תנועה חוצה במקביל, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת עקיפה עצמאית, ומערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. מעבר לכך מצויד הרכב בשלל המערכות המקובלות בסגמנט.

לקסוס RX החדש

יחידות הנעה וביצועים

לקסוס NX 350h מצויד במערכת הנעה היברידית רגילה ומשלב מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT, וצמד מנועים חשמליים המותקנים על גבי כל אחד מהסרנים ליצירת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 242 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך כ- 8 שניות. צריכת הדלק בגרסה זו עומדת על כ- 15 ק"מ לליטר בהתאם לרמת האבזור.

לקסוס +RX 450h מצויד לראשונה במנוע פלאג-אין הייבריד המשלב מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 176 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, וצמד מנועים חשמליים המותקנים על גבי כל אחד מהסרנים ליצירת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 306 כ"ס. סוללה בקיבולת 18.1 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ- 60 ק"מ עד למהירות 135 קמ"ש.

גרסת הביצועים המעניינת לקסוס RX 500h חמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטרים, תיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית, וצמד מנועים חשמליים המותקנים על גבי כל אחד מהסרנים ליצירת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 371 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך כ- 6 שניות. צריכת הדלק בגרסה זו עומדת על כ- 12 ק"מ לליטר בהתאם לרמת האבזור. עוד מצויידת גרסה זו במערכת היגוי אחורית ובלמים מחוזקים.