נחשף הונדה CR-V החדש 2023

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 13 יולי 2022
  • 0 תגובות

לאחר מסע טיזרים ארוך חושפת הונדה את הדור השישי של רכב הפנאי הונדה CR-V. מדובר באחד ממבשרי מהפיכת רכבי הפנאי שהחלה אי שם באמצע שנות ה- 90. הדור הראשון הושק בארה"ב בשנת 1996 ושם הפך מאז לאחד הדגמים המובילים בסגמנט. בישראל מחירו היקר הציב אותו הרחק מהדגמים הפופולריים.

הונדה CR-V

הונדה CR-V החדש מאמץ את שפת העיצוב העדכנית של הונדה ומציג מראה נקי ואלגנטי ביחס לדגם היוצא. בחזית גריל גדול המשתלב עם פנסים צרים המייצרים מראה אגרסיבי. הקורות הקדמיות הוסטו לאחור בכדי להעניק מראה פחות מיניוואני ויותר מכוון שטח. הדופן מאופיינת בקו מותניים בולט וחגורה מודגשת בתחתית הדלתות. הונדה מוותרת על העיצוב המקורי לשטח החלונות שליווה את הדורות האחרונים ובחרה הפעם במראה שגרתי יותר. מאחור דלת תא מטען גדולה, פנסים המטפסים מעלה בצידי השמשה האחורית, ופגוש ספורטיבי עם צמד יציאות מפלט.

הונדה CR-V

גם בתא הנוסעים מהפיכה. הונדה CR-V מוותר על הבמה המוגבהת עליה הוצב עד כה בורר ההילוכים ומאמץ את המראה שהוצג בהונדה סיווק החדשה הכולל פתחי מיזוג המשולבים בשבכה המשתרעת לרוחב הדשבורד, מסך מרכזי צף, ואלמנטים עיצוביים נקיים המדגישים את מימד הרוחב. המושבים תוכננו מחדש לטובת שיפור יציבות הגוף ולהפחתת עייפות.

הונדה CR-V

גרסאות הכניסה מסתפקות במערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הגרסאות הבכירות יצוידו במסך בגודל 9 אינץ' עם תמיכה אלחוטית באותם ממשקים ומערכת ניווט מקורית. את לוח המחוונים האנלוגי מחליף מסך בגודל 7 אינץ'. הנוסעים במושב האחורי ייהנו מאפשרות לכוונון מסעד הגב ב- 8 זוויות.

הונדה CR-V

בהונדה מספרים כי הפלטפורמה הגלובלית עליה מבוסס הונדה CR-V החדש 2023 עברה מספר עדכונים על מנת להעניק חווית נהיגה ספורטיבית יותר, ביניהם הקשחת השלדה, תת-שלדה מחוזקת עבור המתלה הקדמי בתצורת מקפרסון, ותת-שלדה אחורית קשיחה יותר עבור המתלה האחורי בתצורה רב חיבורית.

בשוק האמריקאי יוצע הונדה CR-V החדש עם שתי יחידות הנעה. הראשונה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 24.7 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ומערכת הנעה כפולה.

הונדה CR-V

לגרסה ההיברידית מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון עם שני מנועים חשמליים השוכנים זה לצד זה. ההספק המרבי המשולב עומד על 204 כ"ס בגרסה זו והמומנט המרבי עומד על 34.1 קג"מ. עקרון הפעולה של מערכת ההנעה ההיברידית של הונדה שונה מעט מהמוכר. מנוע הבנזין משמש רוב הזמן כגנרטור עבור טעינת הסוללה ואינו מניע את הגלגלים, כך שהרכב נע באמצעות הנעה חשמלית ואינו נזקק לתיבת הילוכים. מנוע הבנזין מצטרף ומתחבר אל הגלגלים בהנעה ישירה רק במהירויות שיוט. גם הגרסה ההיברידית תוצע עם מערכת הנעה כפולה ולראשונה תוכל לגרור נגרר במשקל של עד טון. בשלב זה נתוני הביצועים וצריכת הדלק טרם פורסמו.

מערך הבטיחות העדכני של הונדה כולל כריות אוויר קדמיות בתכנון חדש. כרית האוויר של הנהג בצורת דונאט מתוכננת לערסל ולהגן על ראשו של הנהג כדי להפחית את תנועות הגוף באיזור זה לאחר התנגשות. כרית האוויר של הנוסע אמורה להעניק טיפול דומה באמצעות תכנון המחלק אותה לשלושה חדרים כשהחלקים החיצוניים מחזיקים את ראשו של הנהג ומפחיתים את התנועות לצדדים. המפרט הסטנדרטי יכלול בנוסף כרית אוויר עבור ברכי הנהג וכריות אוויר צידיות עבור הנוסעים מאחור.

הונדה CR-V

מערכות הבטיחות האקטיביות עודכנו וכעת עושות שימוש במצלמה קדמית בזווית רחבה של 90 מעלות ורדאר חדש שאמורים להעניק יכולות זיהוי משופרות ותגובה טבעית יותר למערכות הסיוע האקטיביות. בנוסף לאבזור המקובל יכלול הונדה CR-V החדש מערכת לניטור שטחים מתים, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, תזכורת למניעת שכחת ילדים או בעלי חיים במושב האחורי, ובקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית מעקב אחר הרכב המוביל במהירות נמוכה.

לא פחות משלושה מפעלים בצפון אמריקה ירכיבו את הונדה CR-V החדש. גרסת הבנזין צפויה להגיע לסוכנויות הונדה בארה"ב כבר בקיץ הקרוב ואילו הגרסה ההיברידית תגיע בהמשך.