נחשפה יונדאי איוניק RN22e - גרסת ביצועים לאיוניק 6

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 17 יולי 2022
  • 0 תגובות

אחרי שחשפה פרטים נוספים אודות הגרסאות הסדרתיות של יונדאי איוניק 6 המסקרנת, מתפנה יונדאי להציג את מי שעשויה להיות הגרסה הספורטיבית של הדגם המעמידה כל הכוונת את טסלה מודל 3 פרפורמנס. עוד לפני כן אנחנו צפויים לפגוש את יונדאי איוניק 5 N שתהיה מכונית הספורט החשמלית הראשונה של המותג וצפויה לעשות שימוש ביחידת הנעה דומה.

יונדאי איוניק RN22e

יונדאי איוניק RN22e נראית כמו יונדאי איוניק 6 שבילתה המון זמן במכון הכושר ולא חסכה מעצמה סטרואידים. היא נמוכה, רחבה וקרבית במיוחד. החזית מציגה מראה מרושע עם פנסים צרים, פתח אוורור במכסה המנוע ושבכה תחתונה רחבה עם עיטור לוגו חטיבת N של יונדאי. הכנפיים מלפנים ומאחור הורחבו והן מקנות למכונית מראה מוצק המקבל חיזוק מהחצאיות ומהפגוש האחורי המושחרים. הזנב מוותר על הספוילר המעודן סטייל פורשה בקצה השמשה ומעוטר בספוילר אימתני ובדיפיוזר שקשה להתעלם ממנו.

יונדאי איוניק RN22e

יונדאי איוניק RN22e מבוססת על פלטפורמת E-GMP של יונדאי וכמו יתר הדגמים שעברו את הטיפול של חטיבת הספורט N, גם זו תוכננה להיות מכונית ספורט שמתאימה לשימוש יום יומי וגם למסלול המירוצים. חטיבת הספורט של יונדאי קיימת רק 7 שנים אך דגמי הספורט שלה זכו לשבחים והצליחו להתחרות ללא רגשי נחיתות בדגמים ותיקים ומוערכים של מיטב המותגים. ביונדאי מאמינים שהעובדה שמדובר בחטיבה צעירה תסייע להסתגלות מהירה לעידן הרכב החשמלי.

יונדאי איוניק RN22e

יונדאי איוניק RN22e מצוידת בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 576 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 75.4 קג"מ. נתונים אלה מזכירים מאוד את נתוני האחות הספורטיבית לקונצרן - קיה EV 6 GT. הסוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש תומכת בטעינה מהירה במתח 800V שתאפשר טעינה מ- 10% ועד 80% מקיבולת הסוללה תוך פחות מ- 18 דקות. יונדאי לא מפרסמת את נתוני טווח הנסיעה או הביצועים אבל מספרת על מהירות מרבית גבוהה מ- 250 קמ"ש. נזכיר שקיה EV 6 GT מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.5 שניות וטווח הנסיעה המשולב עומד על כ- 420 ק"מ.

יונדאי איוניק RN22e

כדי להוריד את הכוח לכביש פיתחו מהנדסי חטיבת N דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני עם שני מצמדים המאפשר לחלק את המומנט בין הגלגלים האחוריים בהתאם לזווית הפניה. לטובת הפחתת משקל, חלקי הדיפרנציאל מודפסים במדפסת תלת מימדית. המערכת לבחירת מצבי נהיגה משנה גם את חלוקת הכוח בין הציר הקדמי לאחורי בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. מהנדסי N לא שכחו לטפל גם ביכולת הבלימה והעניקו ליונדאי איוניק RN22e מערכת בלמים משודרגת הכוללת צלחות בלימה קדמיות בקוטר 400 מ"מ וקליפרים מונובלוק. מהנדסי N ישתמשו במכונית על מנת לכייל את מערכת הבלימה הרגנרטיבית כך שתסייע להעברות משקל ולכניסה נכונה של הרכב לעיקול תוך שהיא מרוויחה בחזרה אנרגיה עבור הסוללה.

יונדאי איוניק RN22e

יונדאי מתייחסת למכונית כמעבדה ניידת עבור מגוון פיתוחים וניסויים. בין היתר ינסו המהנדסים לעבוד על הפן הרגשי של הנהג ולהעניק חווית נהיגה מערבת יותר שתזכיר את מה שמקבלים ברכבי בנזין, שכן רכבים חשמליים הם שקטים ופחות דרמטיים ולכן חווית הנהיגה עשויה להיפגע. בין היתר נבחנת מערכת N סאונד אשר מפיקה צליל מהרמקולים הפנימיים וגם מרמקולים חיצוניים, וזו עשויה להשתלב עם מערכת שתוסיף רטט ותזוזות שידמו חווית נהיגה במכונית עם מנוע בעירה פנימית. כמובן ששתי המערכות יאפשרו לנהג לבחור את מידת הריגוש שירצה לקבל.