וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
סוזוקי קרוסאובר חיזק מאוד את מעמדה של סוזוקי בשוק הרכב הישראלי במהלך העשור האחרון. הדגם אותו החליף, סוזוקי SX4 שיחק בין שני עולמות כמשפחתית האצ'בק ורכב פנאי קטן, אך הוצע גם במרכב סדאן עם עיצוב מאתגר. הדור הבא הציג עיצוב קצת יותר משכנע כרכב פנאי וגם זכה לשם המחייב קרוסאובר. אלפי עותקים ממנו עלו לכבישי ישראל מדי שנה.
| סוזוקי S-Cross | |
|---|---|
| יתרונות | תנוחת ישיבה, יחידת הנעה, צריכת דלק |
| חסרונות | איכות תא נוסעים, נוחות נסיעה, לא עדכני ומיושן |
כמעט עשור חלף מאז הוצג הדור הקודם של סוזוקי קרוסאובר וחמש שנים ממתיחת הפנים שעבר בשנת 2017. הדור החדש נחשף לפני מספר חודשים והושק לאחרונה בישראל בשם סוזוקי S-Cross, אבל מבט בוחן מהצד חושף אלמנטים וחישוקים שהגיעו מהדור היוצא. כניסה אל תא הנוסעים חושפת מראה כמעט זהה ומבהירה שמדובר במתיחת פנים נוספת לקרוסאובר המוכר. יצאנו לבדוק האם סוזוקי S-Cross מצליח להצדיק תג מחיר הנע בין 140,000 ל- 160,000 ₪, והאם הוא עדיין רלוונטי מול המתחרים הצעירים?
סוזוקי הפנימה היטב את הביקורת אודות המראה הרך של הדור היוצא והשתדלה להעניק לסוזוקי S-Cross מראה קרבי. מלפנים גריל גדול המעוטר ברצועת כרום הגולשת אל הפנסים הקדמיים ויוצרת מבט אגרסיבי. הפגוש מסתיים ברצועת פלסטיק מושחר עם עיטור כסוף המדמה מגון גחון. מכסה המנוע רבוע ומוגבה ויוצר אפקט הגעה של רכב פנאי. עיצוב הדופן פחות מוצלח, הצללית נמוכה והשילוב בין מכסה המנוע המוגבה וחיפויי הפלסטיק המסיביים לבתי הגלגלים לא משפרים את המצב מזווית הראיה הזאת. הזנב זוכה לעיצוב בולט בזכות פנסים אחוריים שקופים וגדולים עם פס מושחר היוצר אשליה כאילו הם מחוברים. הפגוש הרבוע מסתיים במשטח פלסטיק מושחר שמייצר מראה אגרסיבי וגם ימנע לא מעט שפשופי חניה.
השתלת הפנים והזנב הצליחו באופן חלקי. סוזוקי S-Cross נראה אגרסיבי מהדור היוצא אך ישנם מתחרים המציעים מראה פנאי משכנע יותר. למרות הצבע האדום המנצנץ, המבטים שנמשכו אליו היו בעיקר מנהגי סוזוקי. מידותיו של סוזוקי S-Cross מיישרות קו עם המתחרים באותה סביבת המחיר כגון מאזדה CX-30, מיצובישי ASX, קיה סלטוס, וקיה אקסיד, מעין קבוצת ביניים שצמחה בין רכב הפנאי העירוניים לרכבי הפנאי המשפחתיים. אורכו 4,300 מ"מ, רוחבו 1,785 מ"מ, גובהו 1,585 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,600 מ"מ.
פתיחת הדלתות מלווה באכזבה, כנראה שהאנרגיה או התקציב הושקעו בעיצוב החיצוני ותא הנוסעים נותר כמעט זהה לדגם היוצא. המסך המרכזי דילג לראש הדשבורד ודחק מטה את פתחי המיזוג, אולם גרסת הכניסה שהתייצבה למבחן הדרכים מגיעה עם מסך בגודל 7.0 קטן ביחס למקובל כיום, לעומת 9.0 אינץ' בדגם הבכיר, מה שמותיר שולי פלסטיק גדולים סביב המסך שגורמים לו להיראות קטן עוד יותר. לוח המחוונים האנלוגי, בורר ההילוכים, בלם היד המכני, והפקדים הפזורים בתא הנוסעים מדגישים את גילו המתקדם ומייצרים אווירה מיושנת ולא עדכנית.
איכות החומרים בסיסית וגם היא לא עומדת בסטנדרטים הנוכחיים. הדיפון דמוי העור מול הנוסע נאה, אבל זהו החלק היחיד עם דיפון נעים למגע. יתר הדיפונים עשויים פלסטיק קשיח, דק וחלול המרגיש זול למגע. דיפוני הדלתות מפלסטיק נוקשה, וצליל טריקת הדלת חלול ומשדר תחושה זולה. הפלסטיקה מקו המותניים ומטה מאכזבת עוד יותר עם קצוות חדים וגימור לא מושלם. איכות ההרכבה טובה ולא נשמעו רשרושי פלסטיקה במהלך הנסיעה.
תא הנוסעים אינו שופע בפתרונות אחסון. התא בתחתית הקונסולה המרכזית קטן ויתקשה להכיל סמרטפון סטנדרטי. מתקני הכוסות בין המושבים הקדמיים רדודים וחסומים בחלקם כשמזיחים את משענת היד לפנים. מתחת למשענת היד תא עמוק עם חיבור V12, ובסמוך לברך שמאל של הנהג תא קטן. התאים בדלתות הקדמיות אינם גדולים במיוחד אך כוללים מגרעת נוחה לאחסון בקבוק שתיה, ואילו התאים בדלתות האחוריות מיועדים לבקבוק שתיה בלבד. בגב מושב הנוסע כיס אחסון ובמשענת היד במושב האחורי צמד מתקני כוסות.
הנדסת האנוש זוכה לציון בינוני בעיקר עקב מערכת המולטימדיה. המסך קטן מדי ומציג את האינפורמציה בפונט קטן. הוא אינו רגיש במיוחד למגע ומשמיע ביפ מעיק בכל פעולה, התפריטים מעט סבוכים ובנוסף לכך איכות השמע בינונית בלבד. בורר ההילוכים מחליק בקלות יתרה אל מצב M בסוף המסילה ותבינו את זה רק במהלך הנסיעה כשתבחינו שהרכב לא עובר מהילוך ראשון לשני. לוח המחוונים משלב בין שני שעונים אנלוגיים למסך צבעוני בגודל 4.2 אינץ' עבור מחשב הדרך עם תצוגה ברורה ושימושית, אם כי חלק מהתצוגות כגון מד כוחות G ועוצמת הכוח והמומנט מיותרות ברכב מסוג זה. תפעול מחשב הדרך באמצעות צמד מחטים הבולטים מלוח המחוונים מיושן במיוחד, אינו אינטואיטיבי, ולא נוח בזמן נהיגה. הגיע הזמן שסוזוקי יתקדמו לתפעול מודרני יותר באמצעות פקדים על גבי גלגל ההגה, ועל הדרך הגיע הזמן להעניק חלונות בתפעול אוטומטי לכל הנוסעים ולא רק לנהג.
הדלתות הקדמיות נפתחות בזווית רחבה ופוערות מפתח רחב המאפשר להיכנס בקלות ובנוחות למושבים הקדמיים. המפתן הנמוך מקל על הכניסה ואין צורך להניף את הרגליים ולטפס אל הרכב. המושבים הקדמיים בסיסיים. המסעד התחתון צר וקצר והוא מציע תמיכה מוגבלת מאוד, ואילו מסעד הגב אינו מספק תמיכה טובה עבור המותניים, הכתפיים והעורף. תנוחת הישיבה גבוהה, אך מושב הנוסע לא מתכוונן לגובה והרגיש גבוה מדי עבור חלק מהנוסעים. שדה הראיה לפנים ולצדדים מוצלח בחסות תנוחת הישיבה המוגבהת, ומראות הצד גדולות ומותקנות במיקום מוצלח המעניק כיסוי רחב. הראות לאחור אינה מבריקה אך גם לא רעה.
הדלתות האחוריות מעט קטנות וזווית הפתיחה אינה נדיבה, כך שהכניסה פנימה אינה נוחה וגם רתימת ילדים למושבי בטיחות תהיה משימה מעט מאתגרת. המושב האחורי מוגבה מעט ביחס לקדמי באופן המקצץ את מרווח הראש, אך בכך ירגישו רק נוסעים מעל גובה של 1.75 מ'. המרווח מאחור יתאים להסעת שני נוסעים מבוגרים או שלושה ילדים. נוסע בוגר שלישי יביא לקרבה מוגזמת ותחושת צפיפות והוא יאלץ להתמודד עם תעלת הינע רחבה אך לא גבוהה במיוחד. האווירה מאחור בסיסית, ללא פתחי מיזוג או שקעי טעינה. התאורה בסיסית צהבהבה ומיושנת ופתרונות האחסון צנועים.
לסוזוקי S-Cross תא מטען בנפח 430 ליטרים, ועם קיפול מושבי השורה השנייה מתקבל נפח של 665 ליטרים. המפתח רחב ואינו גבוה כך שניתן להטעין ולפרוק את המטען בנוחות. הרצפה הכפולה מחביאה תא רדוד ותחתיו נמצא גלגל חלופי זמני. בתא המטען שקע V12 אך פתרונות העיגון בסיסיים בלבד. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות וכשהרצפה במצב הגבוה נוצרת רצפה שטוחה ושימושית.
כיול המתלים מעט מהתל, שכן בתחושה הראשונית הוא רך ויוצר ציפיות ליכולת ספיגה טובה אך כבר בעיר במהירות נמוכה נרשמות יותר מדי תזוזות ותנודות מרכב. ההתמודדות עם מהמורות ובורות לא מוצלחת ונרשמו חבטות תוך כדי תחושת התפזרות עם תנודות רבות על המתלים. בורות גדולים עשויים להביא לסגירת מתלה חובטת ולתנודות רבות על המתלים המדגישות את הריסון החסר. כבישים גליים יגרמו לתנודות בלתי פוסקות על המתלים וגלים גדולים כבר יחייבו האטה מסוימת. זוויות הגלגול בולטות והרכינה בעיקולים מורגשת גם במהירויות שאינן גבוהות. בידוד הרעשים לוקה בחסר כשרעשי רוח ודרך חודרים אל תא הנוסעים כבר במהירויות נמוכות וקולו של המנוע נשמע גם במאמץ מתון.
סוזוקי S-Cross ירש את יחידת ההנעה אשר שימשה את סוזוקי קרוסאובר בערוב ימיו. הוא מצויד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,373 סמ"ק עם הספק מרבי של 129 כ"ס ומומנט מרבי של 24.0 קג"מ, תיבת 6 הילוכים אוטומטית, מערכת הנעה קדמית, ומערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 195 קמ"ש. גרסת ההנעה הכפולה האופציונלית תאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 10.2 שניות. על אף סמלי הייבריד המעטרים את הכנפיים הקדמיות מדובר כאמור במערכת סיוע היברידית קלה הכוללת מתנע גנרטור עם הספק מרבי של 10 כ"ס בלבד אשר נכנס לפעולה לזמן קצר במקביל למנוע הבנזין בעת תאוצה מהמקום או בתאוצת ביניים. הוא אינו מסוגל להניע את הרכב בעצמו ואינו מאפשר דימום מנוע בזמן שיוט.
יחידת ההנעה מספקת תחושה נמרצת בנסיעה עירונית האופטימלית עבור המערכת ההיברידית הקלה, שבזכות הבלימות המרובות אוגרת אנרגיה בקלות והתאוצות הקצרצרות מתאימות לתכולת הסוללה הקטנה. סוזוקי S-Cross מזנק מהמקום בקלילות, לעיתים אף תוך כדי פרפור הגלגלים הקדמיים, והתגובות ללחיצה על דוושת התאוצה נענות בזריזות. תיבת ההילוכים משתפת פעולה עם העברות זריזות ונעימות, גם אם לא תמיד חלקות לחלוטין.
גם מחוץ לעיר לחיצה על הדוושה תביא לזינוק זריז, אולם בתנאים אלה האנרגיה בסוללה מספקת רק עבור זמן קצר ובסיום הבוסט מורגשת התמתנות התאוצה. מנוע הטורבו בנזין מספק תאוצות ביניים זריזות אולם בתנאים אלה תיבת ההילוכים צריכה לעיתים מספר רגעים כדי להבין במה בדיוק חפץ הנהג. כשהיא מתאפסת, הורדת ההילוך מתבצעת בזהירות, ובעת הצורך היא תוריד גם שני הילוכים. לעיתים דוושת התאוצה מרגישה קצת כמו מתג On/Off והתאוצה המתקבלת זריזה מדי ואינה פרופורציונלית למידת הלחיצה על הדוושה. תחת מאמץ נרשם שאון משמעותי מכיוון יחידת ההנעה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית נכנסת לפעולה מספר רגעים לאחר שחרור דוושת התאוצה כשהכביש מישורי או בירידה, אולם לעיתים תנאי גז ברקס יוצרים תחושת מטוטלת מציקה.
סוזוקי S-Cross הוא לא הרכב עליו נמליץ לכם להשחזת צמיגים בכבישים מפותלים. האחיזה טובה בסך הכל, אבל הוא משדר חוסר נוחות הרבה לפני שתגיעו למגבלות, עם תנודות מרכב רבות ורכינת מרכב משמעותית בעיקולים. מפגש עם מהמורה במהלך פניה יביא לחבטה לא נעימה, וכשהגלגל האחורי פוגש בה נרשמת גם פסיעה קלה של הזנב. ההיגוי מעט מעורפל ולא מדויק מספיק. משקלו קל, התגבור לא אחיד, ועל תקשורת כצפוי אין מה לדבר. גם דוושת הבלימה הציגה פעולה מעורפלת עם תגובה ראשונית לא מספיק החלטית, ובהמשך התעורר לעיתים צורך להגביר את עוצמת הלחיצה. בבלימות חזקות הורגשה צלילת חרטום משמעותית.
צריכת הדלק המשולבת של סוזוקי S-Cross עומדת על 17.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 14.2 ק"מ לליטר, רחוק מנתון היצרן האופטימי אך נתון טוב בסך. במהלך מבחן הדרכים נוטרלה מערכת Start&Stop משום שהיא מפסיקה את פעילות המזגן ומותירה את הנוסעים עם אוויר פושר ולח בעת דימום המנוע. מיכל דלק בקיבולת 47 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 670 ק"מ בין תדלוקים. גרסת ההנעה הקדמית של סוזוקי S-Cross מתברגת אל קבוצת זיהום 4 מתוך 15. גרסת ההנעה הכפולה מדורגת בקבוצה 7.
סוזוקי היא יצרנית קטנה יחסית אשר לא משווקת את דגמיה בארצות הברית מזה מספר שנים כך שאינה נסקרת בסקרי אמינות אמריקאיים, ובמדינות הגדולות באירופה היא מוכרת בכמויות קטנות כך שאינה נסקרת גם שם. בישראל נהנית סוזוקי ממוניטין אמינות מוצלח על אף שתיבת ההילוכים הרציפה שהותקנה בדור הראשון של סוזוקי קרוסאובר סבלה מתקלה סדרתית שהצריכה במקרים רבים שיפוץ או החלפה של תיבת ההילוכים.
סוזוקי S-Cross משווק בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפול תקופתי נדרש אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 789 ₪, עלות הטיפול השני 1,321 ₪, ועלות הטיפול השלישית עומדת על 1,525 ₪. סך הכל עלות שלושת הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ עומדת על 3,635 ₪. מחיר הטיפולים אינו נמוך אך מרווח הטיפולים הנדיב מהמקובל מסייע לו להיות זול לאחזקה.
עלות פנס קדמי עומדת על 5,166 ₪, הפנס האחורי מפוצל לשני חלקים ועלותו הכוללת מגיעה ל- 3,934 ₪, עלות מראת צד עומדת על 1,937 ₪, ועלות סט רפידות בלם קדמית עומדת על 600 ₪. מחיר החלפים אינו גבוה מהמקובל בסגמנט אך עלות הפנסים יקרה.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 2,976 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,411 ₪. מחירו של סוזוקי S-Cross בגרסה הנבחנת מציב אותו בקבוצת רישוי 3 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,834 ₪.
סוזוקי S-Cross טרם עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. העובדה שאינו מצויד בכרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים, עליה שם הארגון דגש בסבבים האחרונים, מפחיתה את סיכוייו לקבל ציון של 5 כוכבים מתוך 5.
סעיף אבזור הבטיחות מהווה התקדמות ביחס לדור היוצא ומעניק לו את סט המערכות הקבוע בחוק על מנת לפתור אותו ממערכת התרעה בהתקנה מקומית שהותקנה בדור היוצא. מפרט הבטיחות אחיד בכל רמות האבזור וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה מפני כניסה לנתיב חסום, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, והתרעה על עייפות הנהג. רמת אבזור הבטיחות עומדת על 6 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
פעולת המערכת לניטור סטייה מנתיב אינה אפקטיבית. היא מגיבה לסטייה ברטט קל בגלגל ההגה המלווה לעיתים בתנועה קלה חזרה אל נתיב הנסיעה אך לא מדובר בתיקון החלטי המחזיר את הרכב לנתיב הנסיעה ולא במערכת המסוגלת לשמור את הרכב בין סימוני הנתיב. בקרת השיוט האדפטיבית מתנתקת במהירות נמוכה ואינה מביאה את הרכב לעצירה מלאה כך שאינה מתאימה לשימוש בעומסי תנועה. במקרה אחד בו הרכב גלש אל עבר רמזור אדום כשהרכב לפנינו נעצר, התנתקה בקרת השיוט והרכב המשיך לגלוש אל עבר הרכב לפנים עד להפעלת מערכת הבלימה האוטונומית. ההתרעה הקולית מפני כניסה לנתיב חסום נשמעת בצפצוף חלש הנבלע לעיתים בשאון הנסיעה ואינו בולט מספיק.
סוזוקי S-Cross מוצע בישראל עם יחידת הנעה אחת, הנעה קדמית או כפולה, ובשתי רמות אבזור. למבחן הדרכים התייצבה גרסת הכניסה GLX המוצעת תמורת 139,990 ₪ עם מערכת הנעה קדמית, או 151,990 ₪ לגרסת ההנעה הכפולה. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7.0 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור הבכירה GLXV מוצעת תמורת 148,990 ₪ עם מערכת הנעה קדמית, או 159,990 ₪ עם הנעה כפולה, והיא כוללת בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 9.0 אינץ', תמיכה אלחוטית בממשק אפל קאר פליי, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, וחישוקים קלים בצביעה דו-גונית. גרסאות ההנעה הכפולה כוללות מערכת לבחירת מצבי נהיגה בשטח.
סוזוקי S-Cross ביצע צעד קטן לפנים שאינו מספיק בכדי להפוך אותו למתחרה בולט בסגמנט רכב הפנאי הקומפקטיים שהפך בשנים האחרונות לצפוף ותחרותי ביותר עם שלל דגמים מוכשרים. בחלוקה למידות סוזוקי S-Cross מתמקם בין הכלים הגדולים בסגמנט וגם מחירו מציב אותו בסמוך אליהם, אך במרבית התחומים הוא יתקשה ליישר עמם קו.
העדכון שעבר סוזוקי S-Cross העניק לו עיצוב הממצב אותו באופן ברור יותר כרכב פנאי אולם שאר התחומים לא זכו לטיפול מעמיק. תא הנוסעים מיושן ואינו איכותי מספיק ביחס לתג המחיר, נוחות הנסיעה בינונית, האבזור אינו נדיב במיוחד, ומעל הכל, האווירה מיושנת ואינה עדכנית ואופנתית כנדרש בסגמנט התובעני. לזכותו יחידת הנעה זריזה ויעילה שהציגה צריכת דלק טובה, ומבנהו יעיל ושימושי.
סוזוקי S-Cross אולי יהיה בחירה אוטומטית של חובבי המותג ובוגרי סוזוקי קרוסאובר, אך עם תג המחיר הנוכחי, במיוחד בדגמים המאובזרים, מומלץ ורצוי לבדוק את האלטרנטיבות. למי שחפץ בו אוסיף כי לטעמי גרסת הכניסה עם מערכת הנעה קדמית תהיה הבחירה ההגיונית ביותר.
| סוזוקי S-Cross 1.4 טורבו MHEV GLX אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,373 סמ"ק עם מערכת סיוע היברידית קלה 48V |
| הספק מרבי | 129/5,500 סל"ד/כ"ס |
| מומנט מרבי | 24.0/2,000 סל"ד/קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,300 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,785 מ"מ |
| גובה כללי | 1,585 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,600 מ"מ |
| מיכל דלק | 47 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.5 שניות |
| מהירות מרבית | 195 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 139,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025