מרצדס EQS SUV עולה על הכביש

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 09 אוגוסט 2022
  • 0 תגובות

מרצדס החלה לשווק באירופה את מרצדס EQS SUV, רכב הפנאי החשמלי הענק המבוסס על ספינת הדגל החשמלית מרצדס EQS. מדובר בדגם השלישי שמשיקה מרצדס על בסיס פלטפורמת EVA הייעודית עבור כלי רכב חשמליים ונכון לשלב זה אין לו מתחרים ישירים שכן הוא גדול משמעותית מב.מ.וו iX ובניגוד אליו מציע אפשרות לשבעה מושבים.

מרצדס EQS SUV

בימים אלה פותחת מרצדס את ספרי ההזמנות באירופה ומציעה 3 גרסאות הנעה, כולן ככל הנראה מצוידות בסוללה בקיבולת 107.8 קוט"ש. גרסת הכניסה מרצדס EQS SUV 450+ מצוידת בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 355 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 57.9 קג"מ בשילוב מערכת הנעה אחורית. צריכת החשמל המשולבת בגרסה זו נעה בטווח של 18.2-22.9 קוט"ש ל- 100 ק"מ וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על 470-592 ק"מ.

הגרסה הבאה מרצדס EQS SUV 450 4Matic מצוידת בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 355 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 81.5 קג"מ בשילוב מערכת הנעה כפולה. צריכת החשמל המשולבת בגרסה זו נעה בטווח של 20.2-24.3 קוט"ש ל- 100 ק"מ וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על 443-533 ק"מ.

מרצדס EQS SUV

הגרסה הבכירה מרצדס EQS SUV 580 4Matic מצוידת בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 536 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 87.5 קג"מ בשילוב מערכת הנעה כפולה. צריכת החשמל זהה למרצדס EQS SUV 450 4Matic ועל כן גם טווח הנסיעה צפוי להיות זהה ויעמוד על 443-533 ק"מ. כל הנתונים על פי תקן WLTP. נתוני הביצועים טרם פורסמו.

מרצדס EQS SUV

מפרט האופציות בגרמניה כולל מערך תצוגה עילית עם תצוגת מציאות רבודה עבור מערכת הניווט, סייען תפעול מורחב עם מערך מצלמות בתוך הרכב הצופה את בקשות הנהג, סייען אקטיבי לתמרון הרכב בעת חיבור נגרר, כריות אוויר צידיות עבור הנוסעים במושב האחורי, בקרת אקלים עם מסנן Hepa, וגריל קדמי מעוצב עם סמלי מרצדס ברקע.