הכירו: מזראטי גראן טוריסמו פולגורה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 04 ספטמבר 2022
  • 0 תגובות

מזראטי פרסמה סרטון רשמי ראשון של מזראטי גראן טוריסמו פולגורה. מדובר במחליפתה של מכונית ה- GT הוותיקה מזראטי גראן טוריסמו אשר מחליפה את מנוע ה- V8 עם פס הקול האייקוני ביחידת הנעה חשמלית. הכינוי פלגורה יוצמד לכל דגמי מזראטי החשמליים והדגם הבא שיזכה לשאת אותו הוא ככל הנראה מזראטי גרקאלה פולגורה. מזראטי מתגאה בעובדה שהיא היצרנית האקזוטית האיטלקית הראשונה שתציג מכונית ספורט חשמלית סדרתית.

סרטון רשמי מזראטי גראן טוריסמו פולגורה

העיצוב החיצוני לא נושא בשורת מהפכה ונראה כמו המשך טבעי לדור הנוכחי של מזראטי גראן טוריסמו, אולי אפילו דומה מדי. בחזית נפגוש את הגריל המוכר של מזראטי עם סמל הקלשון המפורסם, וזאת על אף שיחידת ההנעה החשמלית כמעט שאינה נזקקת לקירור. צללית הצד לא נפגעת מהמעבר להנעה חשמלית והיא נותרה נמוכה ומוארכת, פתחי האוורור המסורתיים על הכנף הקדמית לא נפקדים וקו המותניים מטפס ומתעגל מעל הגלגל האחורי. גם מאחור נשמר המבנה המוכר אך עם מספר שינויים. בחלקו השמאלי של הפגוש כיסוי המסתיר את שקע הטעינה, ומהפגוש האטום נעדרות יציאות המפלט השמורות למנועי בנזין.

מזראטי גראן טוריסמו פולגורה

תא הנוסעים לא נחשף בשלב זה אך תצורת ה- 2+2 המסורתית נשמרת והנוסעים מספרים שהוא מפואר ויוקרתי כמתבקש. בנוסף צפויה מזראטי להציג ממשק הפעלה חדש שכן מצוין כי המראה הנקי מושג באמצעות שימוש מועט בפקדים פיזיים. עוד חושף הסרטון שימוש בדיפוני סיבי פחמן ושילוב של חומרים ממוחזרים וברי קיימא ביניהם בד שעשוי מניילון ממוחזר. כמובן שהיכולת ליצור מכונית בהתאמה אישית נשמרת והלקוחות יוכלו לבחור מבין מגוון צבעים חיצוניים וגוונים שונים עבור ריפודי העור והדיפונים הפנימיים.

מזראטי גראן טוריסמו פולגורה

הסרטון צולם במהלך שבוע הרכב שהתקיים בקליפורניה בחודש שעבר. בסרטון מופיעים קלאוס בוסה ראש מחלקת העיצוב של מזראטי ומריה קונטין מנהלת התקשורת של המותג, אליהם הצטרף הסטנדאפיסט סבסטיאן מניסקלקו שהוא הראשון מחוץ לחברת מזראטי שזכה לנסוע במכונית המסקרנת. בוסה מספר שהצליחו לשמור על הפרופורציות המוכרות של מזראטי גראן טוריסמו בזכות העובדה שהסוללות מרוכזות בתעלת ההינע בין המושבים הקדמיים.

מזראטי גראן טוריסמו פולגורה

במהלך הסרטון מספר מניסקלסקו שצירוף המילים רכב חשמלי גורם לו מיד לשעמום אבל אז מדגים לו בוסה את התאוצה הכוחנית שמושגת בזכות יחידת ההנעה החשמלית וברקע ניתן לשמוע גם את הסאונד הייחודי הנשמע בתוך הרכב בזמן התאוצה ומדמה צליל של מערכת פליטה. בהמשך מציין הסטנדאפיסט שהיעדר הסאונד בכלי רכב חשמליים גורם לו לחוש מנותק מהמכונית ובוסה מרחיב ומספר שמי שהיו אמונים על יצירת פס הקול שמשמיע הרכב הם אותם מהנדסים שטיפלו בעבר בצלילים שבקעו ממערכת הפליטה.

מזראטי גראן טוריסמו פולגורה

מזראטי שומרת את הקלפים קרוב לחזה ועדיין לא מפרסמת את המפרט הטכני של המכונית. הפרטים היחידים שנוכל לספר לכם הם שהזינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש יארך 2.7 שניות והמהירות המרבית למעלה מ- 320 קמ"ש. טעינה מהירה תספק תוספת טווח של 100 ק"מ ב- 5 דקות, אולם מהירות הטעינה הנתמכת לא צוינה. ההערכות הן כי מזראטי גראן טוריסמו פולגורה תצויד בשלושה מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 1,185 כ"ס שיעניק לה את תואר המזראטי החזקה ביותר שיוצרה אי פעם.

הסרטון מספק הצצה וחשיפה חלקית בלבד של מזראטי גראן טוריסמו פולגורה. החשיפה המלאה תתקיים בשנה הבאה לצד גרסאות הבנזין המסורתיות.