נחשפה פורד מוסטנג החדשה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 15 ספטמבר 2022
  • 0 תגובות

יש לנו חדשות רעות וחדשות טובות. נתחיל מהטובות - פורד חושפת מוסטנג חדשה, דור חדש ושביעי למכונית הספורט המיתולוגית שהפכה במרוצות השנים לדגם המזוהה ביותר עם המותג. היא שומרת על תצורת 2 דלתות קלאסית במרכב קופה או קבריולט, הנעה אחורית, מנועי בנזין, ותיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות. אפשר להגיד שכאן מתחילות החדשות הרעות. פורד אמנם לא אמרה זאת באופן מפורש אך ההערכה הרווחת בעולם הרכב היא כי מדובר בדור האחרון של פורד מוסטנג עם מנועי בעירה פנימית, סופו של עידן. נותר רק לקוות שפורד תצליח להפיק מכונית מהנה ומרגשת מספיק גם בעידן החשמלי.

פורד מוסטאנג Dark Horse

העיצוב החיצוני מזוהה מידית כפורד מוסטנג עם הפרופורציות המוכרות הכוללות את מכסה המנוע הארוך והמעוצב, ומבנה קופה קלאסי עם תא נוסעים שמתחיל הרחק מאחורי הגלגל האחורי, דלתות צד גדולות, ותפיחה משמעותית מעל בתי הגלגלים האחוריים. מאחור נפגוש את הפנסים עם חותמת שלושת הפסים המוכרת וכמובן שהרכב מעוטר בסמלי הסוס הדוהר ולא בסמלי פורד סטנדרטיים. ההבדל הבולט לעומת הדור היוצא הוא בעיקר מראה נקי ומלוטש, עם קווים זוויתיים ופחות עגלגלים, וללא אלמנטים מצועצעים. גרסאות ה- 8 צילינדרים זוכות לחזית אגרסיבית יותר עם פתחי אוורור על מכסה המנוע, גריל קדמי מחולק ל- 3 חלקים, וכונסי אוויר גדולים יותר בפגוש הקדמי.

פורד מוסטאנג Dark Horse

תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי ומציג מראה חדש לחלוטין. המראה שאפיין את הדורות הקודמים עם הפרדה בולטת בין איזור הנהג לאיזור הנוסע ופתחי מיזוג עגולים פינה את מקומו למראה רבוע ותכליתי, כשהאלמנט המרכזי הוא מסך מרכזי בגודל 13.2 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.4 אינץ' השוכנים בסמיכות במראה המזכיר את מה שפגשנו בדגמים האחרונים של ב.מ.וו. פקדי בקרת האקלים נעלמו וכעת היא נשלטת באמצעות המסך המרכזי. בין המושבים קונסולה מרכזית רחבה המאכלסת את בורר ההילוכים ובלם היד שרק נראה מכני אך למעשה מפעיל מעצורים חשמליים בגלגלים האחוריים. בפורד מספרים שהוא יסייע לדריפטרים מתחילים לשפר את ביצועיהם, אנחנו נמתין ונראה איך הוא מתפקד במציאות.

פורד מוסטאנג

בשלב הזה על אף שמועות עיקשות פורד מוסטנג לא מוצעת עם יחידות הנעה היברידיות וגם לא עם מערכת הנעה כפולה אלא שומרת על המתכון המוכר עם מנועי בנזין ומערכת הנעה אחורית. בשלב זה נוכל לספר לכם שפורד מוסטנג החדשה תוצע עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.3 ליטרים מסדרת אקו בוסט, ועם מנוע בנזין אטמוספרי V8 בנפח 5.0 ליטרים. שני המנועים יוצעו עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית או תיבת 6 הילוכים ידנית ובהתאם להערכה שהדור הבא של המוסטנג יהיה חשמלי - מדובר במוסטנג הידנית האחרונה שתוצע.

פורד מוסטאנג

פורד מוסטנג Dark Horse היא גרסת הקצה החדשה של המוסטנג המיועדת למסלול. היא נהנית ממראה חיצוני אגרסיבי ושיפורים אווירודינמיים עבור תפוקת קירור מוגברת והגברת אחיזת הכביש. מערכת הבלימה עברה שדרוג ותיבת ההילוכים הידנית המחוזקת הגיעה מהדור היוצא של פורד מוסטנג שלבי עם מצנן שמן ייחודי ומנגנון להתאמת סל"ד בהעברת הילוכים. תיבת 10 הילוכים אוטומטית תוצע כאופציה. בנוסף היא כוללת מוטות מייצבים מחוזקים, חיזוקי שלדה, בולמי זעזועים מגנטיים, וצמיגי פירלי P זירו ספורטיביים. גרסה זו תצויד במנוע V8 אך גם במקרה שלה נתוני ההספק והביצועים טרם פורסמו.

פורד מוסטאנג קבריולט

רשימת האופציות כוללת חבילת ברונזה עם חישוקים קלים ותגים בגוון ברונזה. חבילת הביצועים כוללת גשר חיזוק קדמי, דיפרנציאל טורסן LSD, בלמים משודרגים מבית ברמבו, וצמיגים אחוריים רחבים. אופציות נוספות הן בולמים מגנטיים, מושבי ריקארו, ומערכת פליטה אקטיבית. פורד הוסיפה שקע USB בסמוך למראה המרכזית לטובת מצלמת תיעוד נסיעה, ואחד בסמוך למשענת היד של הנהג עבור מצלמת אקשן לימי מסלול פרועים.

פורד מוסטאנג

פורד מוסטנג החדשה מוצגת בימים אלה בתערוכת דטריוט. המכירות בארצות הברית צפויות להחל בקיץ 2023. בישראל עד היום לא שווקה פורד מוסטנג ביבוא סדיר, על אף שהיבואנית דלק מוטורס הודיעה מספר פעמים על נכונות לשווקה בישראל. הרכבים הנעים על כבישי הארץ הגיעו ביבוא אישי או מקביל. אנחנו מלאי תקווה כי הפעם בנסיבות המיוחדות שנוצרו נזכה לפגוש את פורד מוסטנג החדשה גם בישראל.