מזראטי גראן טוריסמו 2023 נחשפת בתמונות ופרטים ראשונים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 03 אוקטובר 2022
  • 1 תגובות

מזראטי חושפת תמונות ופרטים ראשונים אודות הדור החדש של מכונית ה- GT מזראטי גראן טוריסמו שתהיה המכונית הראשונה של המותג האיטלקי לשאת יחידת הנעה חשמלית. כזכור, לפני כחודש נחשף סרטון ראשון בו מוצגת מזראטי גראן טוריסמו בגרסה החשמלית המכונה פולגורה אך במסגרתו נחשף העיצוב החיצוני בלבד. מזראטי גראן טוריסמו שומרת על תצורת קופה 2+2 קלאסית ובשלב זה לא ברור האם תוצג גם גרסת קבריולט כמו זו של הדור היוצא.

מזראטי גראן טוריסמו טרופאו

העיצוב החיצוני מהווה אבולוציה לדור הנוכחי. החזית נושאת את הגריל המוכר של מזראטי עם סמל הקלשון המפורסם. הפגוש זוכה לעיצוב אגרסיבי עם כונס אוויר רחב מתחת לגריל הקדמי וצמד כונסי אוויר נוספים מתחת לפנסי החזית. הדגם החשמלי הזקוק לפחות קירור זוכה לכונסי אוויר קטנים יותר. מכסה המנוע נמוך וארוך, ובצדדיו בליטות עבור בתי הגלגלים. על הכנף הקדמית הארוכה פתחי האוורור המזוהים עם מזראטי. פרופיל הקופה האלגנטי נמתח לאחור עם תא נוסעים קצרצר ובתי גלגלים אחוריים בולטים. הפנסים האחוריים מציגים חותמת תאורה בולטת ובקצה דלת תא המטען ספוילר מושחר עדין אופציונלי. גרסאות הבנזין מציגות פגוש עם דיפיוזר מושחר וארבע יציאות מפלט, אך הגרסה החשמלית לא זקוקה להם ומציגה מראה מעודן יותר.

מזראטי גראן טוריסמו טרופאו

בשלב זה טרם נחשפו תמונות של תא הנוסעים, אולם מזראטי מספרת כי גראן טוריסמו החדשה תצויד במערכת מולטימדיה עדכנית MIA על בסיס מסך מגע מרכזי, שלצידו שמור מקום לשעון האנלוגי המשולב בדשבורד של דגמי מזראטי. מערכת תצוגה עילית עם מידע אודות מערכות הרכב ונתוני הנסיעה תוצע כאופציה. מי שחשש מהסאונד האנמי של הגרסה החשמלית ישמח לשמוע על מערכת השמע האופציונלית המונה לא פחות מ- 19 רמקולים שיעניקו חווית סאונד שעוצבה על ידי מהנדסי מערכות הפליטה של מזראטי.

מזראטי גראן טוריסמו מודנה

עם המעבר לדור החדש נפרדת מזראטי גראן טוריסמו ממנוע ה- V8 ששירת את הדור היוצא ותצויד מעתה במנוע טווין טורבו בנזין בתצורת V6 בשתי גרסאות הספק. לגרסת מודנה הספק מרבי של 490 כ"ס, וגרסת הביצועים טרופאו זוכה לגרסה מחוזקת עם הספק מרבי של 550 כ"ס. שתי הגרסאות מצוידות בתיבת 8 הילוכים אוטומטית.

מזראטי גראן טוריסמו מודנה

לצד גרסאות הבנזין תוצע מזראטי גראן טוריסמו פולגורה המצוידת ביחידת הנעה חשמלית הכוללת לא פחות משלושה מנועים, אחד מלפנים ושניים מאחור, עם הספק מרבי משולב של 760 כ"ס. בעת חשיפת הסרטון פרסמה מזראטי כי הגרסה החשמלית תאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 2.7 שניות, והמהירות המרבית תעמוד על 320 קמ"ש. גרסה זו תצויד בסוללת 800 וולט בקיבולת 92.5 קוט"ש אולם בשלב זה מזראטי לא מפרסמת את טווח הנסיעה הצפוי. מה שנוכל לספר לכם הוא שחמש דקות טעינה מהירה יספקו תוספת טווח של 100 ק"מ. מארז הסוללות זכה לכינוי T-Bone בשל צורתו הייחודית ומיקומו באזור התעלה המרכזית על מנת להוריד את מרכז הכובד ולשמור על חלוקת הכוח.

מזראטי גראן טוריסמו פולגורה

מזראטי מרחיבה ומספרת כי במהלך הייצור נעשה שימוש נרחב בחומרים קלים כגון אלומיניום ומגנזיום כדי לחסוך במשקל. בנוסף עושה המכונית שימוש במערכת חשמל חדשה המספקת שליטה בכל מערכות הרכב על בסיס טכנולוגיית canFD המאפשרת העברת פקודות ומידע במהירות של עד 2 אלפיות השנייה. המערכת מגובה בהגנת סייבר מתקדמת ברמה 5 ומאפשרת קבלת עדכונים מרחוק בטכנולוגיית FOTA.