יונדאי קונה 2023 החדש נחשף לראשונה

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 20 דצמבר 2022
  • 1 תגובות

יונדאי חושפת היום תמונות ופרטים ראשונים אודות רכב הפנאי הקומפקטי יונדאי קונה 2023 אשר יגיע בארבע גרסאות לבחירה - חשמלית, היברידית, בנזין, ו- N Line ספורטיבית. לכל אחת מן הגרסאות חבילת עיצוב ייחודית המותאמת לאופי יחידת ההנעה. לגרסה החשמלית פס תאורה מפוקסל במרכזו, עיטורי פיקסלים בפגושים מלפנים ומאחור, גריל אטום, וחישוקי 19 אינץ' בהשראת פיקסלים. לגרסאות הבנזין וההייבריד פגושים קשוחים עם כונסי אוויר בולטים, עיטורים כסופים בתחתית, ובתי גלגלים בחיפוי פלסטיק שחור. לגרסת N Line פגושים נמוכים בסגנון ספורטיבי, ספויילר אחורי מוגדל, חישוקי 19 אינץ' בעיצוב ייחודי, חצאיות צד, ומפלט כפול.

יונדאי קונה 2023

יונדאי מדגישה כי הדור החדש תוכנן כרכב חשמלי טהור ורק לאחר מכן הותאם להכיל יחידות הנעה אחרות המשלבות מנועי בעירה פנימית. יהיה מעניין לראות איך הדבר בא לידי ביטוי בפועל אך יונדאי מבטיחה כי המהלך מאפשר לכל הגרסאות ליהנות מעיצוב מתקדם ותכונות שהיה מקובל עד כה למצוא ברכבים חשמליים בלבד.

יונדאי קונה 2023

פרטים טכניים מלאים יחשפו בחודשים הקרובים לקראת תחילת השיווק ובנתיים מפרסמת החברה את המידות החיצוניות המעידות על גידול משמעותי ביחס לדור הקודם ושיפור ניכר במרווח הפנימי לנוסעים. האורך הכולל צמח ב- 150 מ"מ לכדי 4,355 מ"מ, בסיס הגלגלים התארך ב- 60 מ"מ לכדי 2,660 מ"מ, והרוחב תפח ב- 25 מ"מ לכדי 1,820 מ"מ.

יונדאי קונה 2023

מעבר למרווח המשופר מציג תא הנוסעים החדש עיצוב אוורירי בהשראת יונדאי איוניק 5 עם דשבורד במראה צף, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מרכזי בגודל זהה, בורר הילוכים מאחורי גלגל ההגה, פקדים פיזיים לתפעול בקרת האקלים, ותאורת אווירה נאה. יונדאי לא שכחה את הנוסעים מאחור ועיצבה את הספסל האחורי למקסימום כך שהוא צמוד לדלתות ומבנהו לא מתעגל בפינות לטובת תמיכה משופרת לרגליים.

יונדאי קונה 2023

היצע המנועים טרם פורסם אך ניתן להניח שיהיה דומה לאחיו קיה נירו ויכלול בין היתר יחידת הנעה היברידית עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר והספק מרבי משולב של 141 כ"ס, ומנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס עם סוללה בקיבולת 64.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ- 407 ק"מ.