הדור הבא והחשמלי של פיג'ו 3008 יוצג במהלך השנה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 26 ינואר 2023
  • 0 תגובות

פיג'ו מכריזה על הצגת 5 דגמים חשמליים בשנתיים הקרובות. נציין כבר עכשיו כי בהצהרה יש קאץ' קטן שכן הגרסאות החשמליות של פיג'ו 308 האצ'בק וסטיישן כבר נחשפו, וגם הגרסה החשמלית של פיג'ו 408 החדש היא לא סוד. מה כן מחדשת ההודעה הנוכחית של פיג'ו? הדורות הבאים של פיג'ו 3008 ו- 5008 יוצעו גם הם בגרסאות חשמליות עם קידומת e, פיג'ו 3008 ייחשף במחצית השניה של שנת 2023 ויהיה הדגם הראשון של קונצרן סטלנטיס שיתבסס על פלטפורמת 'סטלה מדיום' החדשה הייעודית לכלי רכב חשמליים. זמן קצר אחריו יוצג גם פיג'ו e-5008 החדש עם שבעת המושבים. פיג'ו e-3008 יוצע עם 3 יחידות הנעה חשמליות, בין היתר בתצורת מנוע כפול. טווח הנסיעה המרבי צפוי לעמוד על 700 ק"מ - נתון מכובד מאוד. בהתחשב בעובדה שפיג'ו עדכנה לאחרונה את ליין המנועים של פיג'ו 3008, ניתן להעריך כי הדור הנוכחי והחדש ימכרו במקביל לתקופה מסויימת.

העתיד החשמלי של פיג'ו

פיג'ו מכריזה גם על טכנולוגיית סיוע היברידי קל שתשולב החל מהשנה כמעט בכל ליין הדגמים הקיים של היצרנית החל בפיג'ו 208 ו- 2008, פיג'ו 308, הדור הנוכחי של פיג'ו 3008 ו- 5008, וגם בפיג'ו 408 החדש. מערכת הסיוע הקלה במתח 48V תשולב בגרסה מעודכנת של מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים שיוצע בשתי גרסאות הספק - 100 כ"ס ו- 136 כ"ס. המנוע עבר תכנון מחדש במטרה לפתור את בעיית התפוררות רצועות הטיימינג שגרמה לכשלים רבים. למנוע תשודך תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים לראשונה בפיג'ו. פיג'ו מספרת על הפחתה של 15% בצריכת הדלק ביחס לגרסאות הנוכחיות עם מנועי ה- 1.2 טורבו בנזין.

פיג'ו מצהירה כי החל משנת 2025 כל דגמי היצרנית באירופה יוצעו גם עם אופציה להנעה חשמלית 100% והחל משנת 2030 תמכור באירופה כלי רכב חשמליים בלבד. כחלק מתהליך החשמול מקימה פיג'ו את פרוייקט E-Lion שיהיה אחראי על פיתוח דגמי העתיד החשמליים של המותג. במסגרת הפרויקט יעסקו אנשי המותג בפיתוח שפת עיצוב חדשה בהתחשב בעובדה שהפלטפורמות החדשות ויחידות ההנעה החשמליות מאפשרות לתכנן מחדש את הפרופורציות של כלי הרכב. גם תאי הנוסעים יעוצבו מחדש עם הדור הבא של פילוסופיית i-Cockpit שיצא לאור בשנת 2026. טכנולוגיות חדשות כמו היגוי אלחוטי והעובדה שיחידות ההנעה החשמליות תופסות פחות מקום יאפשרו תכנון חדש ויעיל יותר עבור תאי הנוסעים.

פיג'ו e-308

תכנון דור העתיד של דגמי פיג'ו החשמליים לוקח בחשבון את הסברה כי אורך החיים של כלי רכב חשמליים צפוי לעמוד על 15 עד 20 שנה, וזאת ביחס לאורך חיים של רכב עם מנוע בעירה פנימית שעומד על 15 שנה. על כן הארכיטקטורה החדשה צריכה להחזיק מעמד עבור זמן שימוש ארוך יותר באופן משמעותי, עם יכולת להחליף או לשפץ רכיבים מרכזיים ויכולת לרענן חלקים הסובלים מבלאי כגון ריפודים או דיפונים בתא הנוסעים, באופן שיאפשר לרכב להרגיש חדש בכל פעם שהוא מחליף בעלים או לשדרג אותו במהלך תקופת הבעלות. אלה יצטרפו לעדכוני תוכנה OTA שיאפשרו להעניק לרכב תכונות חדשות במהלך מחזור החיים. פיג'ו הכריזה על שיתופי פעולה עם חברות מפתח בניהן עם אמזון ופוקסקון בפיתוח דגמי המותג העתידיים. אלמנטים אלה יצטרפו למטרות שהציבה פיג'ו לחסכון במשקל, חסכון בפסולת ובמשאבים במהלך תהליך הייצור ובמהלך חיי הרכב, וחסכון באנרגיה בזכות יחידות ההנעה החשמליות.