מתיחת פנים לריינג' רובר וולאר

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 02 פברואר 2023
  • 0 תגובות

רכב הפנאי ריינג' רובר וולאר נחשף לראשונה בשנת 2017 ועבר מתיחת פנים לפני קצת יותר משנה. כעת מגיע עדכון נוסף, טכנולוגי וטכני ברובו. ריינג' רובר וולאר נולד בכדי לגשר על הפער בין דגמי ריינג' רובר וריינג' רובר ספורט הגדולים, לריינג' רובר איווק הקומפקטי אך בפועל על אף עיצוב מרהיב ומבחר גדול של יחידות הנעה הוא לא זוכה להצלחה לה זוכים יתר אחיו ויתכן שהעדכון הנוכחי מגיע בכדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר.

ריינג' רובר וולאר

מעצבי לנד רובר כמעט שלא נגעו בעיצוב החיצוני של ריינג' רובר וולאר ובצדק, גם במתיחת הפנים הקודמת עדכוני העיצוב היו מינוריים בלבד בכדי שלא לקלקל את העיצוב המקורי היפיפה. מה שבכל זאת השתנה הוא חותמת התאורה של הפנסים מלפנים ומאחור, הגריל הקדמי הוחלף בחדש ברוח הדור החדש של ריינג' רובר וריינג' רובר ספורט, וכך גם סף הפגוש האחורי. למבחר הצבעים נוספו גווני אפור וכחול חדשים. פנסי הלד החדשים בטכנולוגיית פיקסלים כוללים פי 3 יותר נורות לד ביחס לפנסי לד סטנדרטיים עם אפשרות לתאורת איתות דינמית ותאורת חזית עוקבת פנייה.

ריינג' רובר וולאר

בתא הנוסעים נרשמו שינויים משמעותיים יותר. ריינג' רובר וולאר נפרד ממשק השליטה המבוסס על שני מסכים ויסתפק מעתה במסך מרכזי אחד עם חיפוי זכוכית מעוקל בגודל 11.4 אינץ' השולט כמעט בכל הפונקציות, כולל בבקרת האקלים ובמערכת טריין ריספונס לבחירת מצבי נהיגה, ולמעשה לא תמצאו פקדים פיזיים בסביבת בורר ההילוכים אלא על גבי גלגל ההגה בלבד. בתחילת הנסיעה יופיעו על המסך פונקציות הנמצאות בשימוש תדיר כגון מפשיר אדים וחימום מושבים, ובהמשך תעבור המערכת באופן אוטומטי למסך הבית שניתן כמובן להתאמה אישית. מערכת ההפעלה Pivi Pro7 Infortainment תומכת בקבלת עדכונים מרחוק OTA כמו גם מכלולי הניווט, חומרת השליטה במערכת ההנעה והמתלים, מערכת האבחון הפנימית של הרכב ולמעשה 80% מהחומרה המותקנת ברכב. אנשי לנד רובר הצהירו כי ניתן לבצע 80% מהפקודות בשתי לחיצות על המסך.

ריינג' רובר וולאר

אני לנד רובר טוענים כי ריינג' רובר וולאר הוא השקט ביותר מבין המתחרים בזכות מערכת אקטיבית לנטרול רעשים. הרוכשים יוכלו לשדרג את איכות השמע ולבחור מבין מערכת שמע מבית מרידיאן במספר רמות כשהגרסה הבכירה מציעה 17 רמקולים ומגבר בהספק 750W. הרוכשים יוכלו לבחור ריפודי עור טבעוניים. מי שיבחר בעור אמיתי יהנה ממבחר צבעים מורחב עם גווני לבן, קימל, בורדו, וכחול. עיטורי העץ בתא הנוסעים מגיעים בשלל גוונים בהירים או כהים, ואפשר לבחור גם באלומיניום. ההדגשים מגיעים בכרום או בשחור סאטן.

החדשות העיקריות במתיחת הפנים הקודמת היו צירופה של מערכת הנעה היברידית נטענת חדשה בגרסת P400e על בסיס מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 4003 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 65.2 קג"מ. גרסה זו זוכה כעת לסוללה חדשה וגדולה יותר בקיבולת 19.2 קוט"ש לעומת 13.6 קוט"ש בדגם היוצא, והיא מסייעת להגדיל את טווח הנסיעה ב- 11 ק"מ ל- 64 קילומטרים. הסוללה החדשה תומכת גם בטעינה מהירה DC בהספק של עד 50 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 0% ל- 80% מקיבולת הסוללה בתוך כחצי שעה. טעינה ביתית מסוללה ריקה ל- 100% תארך כשעתיים וחצי בשימוש במטען בהספק 7 קילוואט.

ריינג' רובר וולאר

בנוסף לגרסת ה- PHEV יוצע ריינג' רובר וולאר עם מבחר גדול של מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל, כולם עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה. כל הגרסאות המצוידות במנועי 6 צילינדרים יגיעו כסטנדרט עם מתלי אוויר אדפטיביים.

לגרסת הכניסה P250 מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 37.2 קג"מ. לגרסת P340 MHEV מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 335 כ"ס, מומנט מרבי של 48.9 קג"מ, ומערכת סיוע היברידית קלה. לגרסת P400 MHEV מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 395 כ"ס, מומנט מרבי של 56.0 קג"מ, ומערכת סיוע היברידית קלה.

באגף הדיזל גרסת הכניסה D200 MHEV מצוידת במנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 201 כ"ס, מומנט מרבי של 43.8 קג"מ, ומערכת סיוע היברידית קלה. לגרסת D300 MHEV מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 296 כ"ס, מומנט מרבי של 66.3 קג"מ, ומערכת סיוע היברידית קלה.