מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה, משיקה בישראל את הדור השני של קיה נירו. הדור הראשון והיוצא של קיה נירו פותח במקביל ליונדאי איוניק של יצרנית האם אך בניגוד אליה זכה למרכב SUV שימושי וזוכה כעת לדור שני בניגוד לאיוניק שירדה מפסי הייצור ללא מחליפה ישירה. מאז הושק בשנת 2016 הפך קיה נירו לפופולרי במיוחד בישראל, גם בקרב חברות הליסינג וגם בקרב לקוחות פרטיים, עם למעלה מ- 40,000 מסירות. גרסת ה- PHEV הפכה פופולרית בקרב מקבלי רכב צמוד ממקום העבודה בזכות הטבה בשווי השימוש. קיה נירו החדש ישווק בישראל במקביל לקיה נירו פלוס המבוסס על הדור היוצא ונהנה ממרכב שימושי יותר בזכות גג מוגבה.
קיה נירו החדש מביא עמו מהפיכה עיצובית של ממש ביחס לדור היוצא שהתאפיין בעיצוב מופנם ומראה של רכב סטיישן מוגבה. החזית מציגה עיצוב מקורי המשתנה בהתאם ליחידת ההנעה הנבחרת. גרסת ה- PHEV מציגה גריל קדמי דקיק, בעוד הגרסה החשמלית מאופיינת במשטח אטום במקום גריל קדמי ובפתח טעינה הממוקם במרכז הפגוש הקדמי, מתחת לסמל קיה. בחלקו התחתון של הפגוש כונס אוויר מעוצב ובו מוטמעים פנסי הערפל. הגג עדיין נמוך יחסית למקובל ברכבי SUV אך מעצבי קיה דאגו להוסיף עניין באמצעות חיפוי כהה ובולט לבתי הגלגלים הנמתח גם לעיטור בפגוש הקדמי ובספי בדלתות. הכנף האחורית מוצעת גם בצבע אפור או שחור, ובינה לבין השמשה האחורית מפרידים פנסים ניצבים בעיצוב מקורי. מאחור ספוילר ושמשה אחורית קטנה. בפגוש משולבת יחידת תאורה נוספת ועיטור כסוף.
הגידול במידות החיצוניות אינו דרמטי אך על פי אנשי קיה הוא אמור להעניק מרווח פנימי משופר. אורכו של קיה נירו החדש עומד על 4,420 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ, גובהו נע בין 1,545 ל- 1,570 מ"מ בהתאם לגרסה, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,720 מ"מ. לגרסת ה- PHEV תא מטען בנפח 346 ליטרים בעוד הגרסה החשמלית נהנית מתא מטען גדול יותר בנפח 475 ליטרים.
גם תא הנוסעים חדש לחלוטין וניכר כי שאב השראה מקיה EV6. הקווים המעצבים את הדשבורד נמתחים גם אל דיפוני הדלתות ומייצרים מראה העוטף את הנהג והנוסע מלפנים. המסך המרכזי בגודל 10.25 אינץ' ולוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 4.2 או 10.25 אינץ' (בהתאם לגרסה) שוכנים על משטח מעוקל המופנה קלות אל עבר הנהג ומייצרים מראה של מסך גדול בעיצוב א-סימטרי. בדשבורד משולבים פתחי המיזוג ומשטח מגע מתחלף המציג את פקדי השליטה במערכת המולטימדיה או בבקרת האקלים, בהתאם לבחירת הנהג. הקונסולה הרחבה בין המושבים הקדמיים זכתה לעיצוב נאה ועל גביה פקדי כפתור ההתנעה ופקדי שליטה בפונקציות מרכזיות. לדגם החשמלי חוגת בורר הילוכים.
בשלב זה יוצע קיה נירו קיה נירו עם יחידת הנעה היברידית נטענת ובגרסה חשמלית מלאה. הגרסה ההיברידית צפויה להגיע לישראל בחציון השני של השנה. לגרסת ה- PHEV מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 183 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 27.0 קג"מ, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה קדמית. סוללת ליתיום יון בקיבולת 11.1 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 61 קילומטרים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, המהירות המרבית עומדת על 161 קמ"ש.
לגרסה החשמלית מנוע קדמי בודד עם הספק מרבי של 204 כ"ס, מומנט מרבי של 26.0 קג"מ, ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות, המהירות המרבית עומדת על 167 קמ"ש. סוללת ליתיום יון בקיבולת 64.8 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 460 ק"מ. הסוללה תומכת בטעינה מהירה DC בהספק של עד 100 קילוואט, המאפשרת טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 43 דקות.
קיה נירו החדש משווק ברמת אבזור אחת בהבדלים קלים בין שתי יחידות ההנעה. גרסת הפלאג-אין הייבריד כוללת בין היתר מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' עם מערכת הפעלה בשפה העברית ואפליקציית Waze מובנית, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, כוונון חשמלי למושב הנהג, תאורת אווירה בתא בנוסעים, חיישני אור וגשם, חיישני רוורס, פנסי ערפל עם תאורת לד, שמשות אחוריות כהות, גג שמש חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
הדגם החשמלי מגיע ללא גג שמש ומסתפק בחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', אך מציע לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', וחיישני חניה היקפיים.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר בניהן כרית אוויר מרכזית החוצצת בין הנהג והנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי ובלימה מפני תנועה חוצה בעת פניה שמאלה, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, ניטור עירנות הנהג, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת המהירות בבקרת השיוט, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ותזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. הגרסה החשמלית כוללת בנוסף התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מלפנים.
קיה נירו עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשלהי השנה שעברה בשתי גרסאות. הגרסה הסטנדרטית קיבלה ציון של 4 כוכבים מתוך 5, ואילו הגרסה עם אבזור הבטיחות המורחב התואם למפרט הישראלי זכתה בציון מרבי של 5 כוכבים.
מחירון קיה נירו 2023:
קיה נירו 1.6 PHEV אוטומט - 184,900 ₪
קיה נירו EV 204hp 64.8kWh אוטומט - 199,900 ₪
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025