מתיחת פנים לפורשה קאיין 2023

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 18 אפריל 2023
  • 0 תגובות

פורשה חושפת בתערוכת שנגחאי מתיחת פנים לרכב הפנאי שטח פורשה קאיין. הדור הנוכחי והשלישי של פורשה קאיין נחשף לראשונה בשנת 2017 וכבר הספיק לעבור מתיחת פנים מאז. העדכון הנוכחי נועד לאפשר לו להמשיך להיות תחרותי עד להגעת הדור הרביעי והחשמלי עליו עובדת היצרנית וצפוי לצאת לאור בשנת 2026. הקאיין הוא אחד הדגמים המצליחים ביותר של היצרנית ורשם למעלה מ- 77,000 מסירות מאז הושק לראשונה בשנת 2022.

פורשה קאיין

העיצוב החיצוני הפך מחודד בזכות הפנסים הזוויתיים החדשים וכונסי האוויר האגרסיביים. הדופן מתהדרת בחישוקים בעיצוב חדש במבחר גוונים ובסט מדבקות אופציונלי. מאחור זכה פורשה קאיין במרכב SUV ובמרכב קופה לסט פנסים ופגושים עדכני בעוד הגרסאות הספורטיביות הבכירות זוכות גם לספוילרים חדשים ומעוצבים.

פורשה קאיין

תא הנוסעים המעודכן עוצב בהשראת פורשה טייקן ומציע לראשונה בדגם אפשרות להתקנת מסך בגודל 10.9 אינץ' מול הנוסע מלפנים, לצד מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.6 אינץ' במבנה קעור. מערכת המולטימדיה תומכת בשימוש באפליקציות המוזיקה ספוטיפיי ואפל מיוזיק, וכוללת כמובן תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. המסך המותקן מול הנוסע מלפנים מאפשר צפייה בסרטוני וידאו וכולל ציפוי שלא מאפשר לנהג לראות את התוכן המוצג בו בזמן נהיגה. על אף ריבוי המסכים שומרת פורשה על פקדים פיזיים עבור תפעול בקרת האקלים ופונקציות נוספות. בורר ההילוכים האלקטרוני טיפס מעלה וממוקם כעת מימין לגלגל ההגה, בין המסך המרכזי ללוח המחוונים.

פורשה קאיין

כל יחידות ההנעה של פורשה קאיין עברו עדכון שהעניק להם תוספת כוח. גרסת הבסיס מצוידת במנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 353 כ"ס ומומנט מרבי של 37.5 קג"מ, שיפור של 13 כ"ס ו- 5.0 קג"מ. על העברת הכוח אחראית תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומערכת הנעה כפולה.

המנוע המשמש את גרסת הכניסה משמש גם את פורשה קאיין הייבריד PHEV המצרף אליו מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 174 כ"ס. ההספק המרבי המשולב עומד על 470 כ"ס. הסוללה בקיבולת 17.9 קוט"ש ששימשה את הדגם היוצא הוחלפה בסוללה גדולה יותר בקיבולת 25.9 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 66-74 ק"מ בנסיעה משולבת או 77-90 ק"מ בנסיעה עירונית. גם מערכת הטעינה שודרגה ותומכת כעת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט המקצרת את משך הטעינה לפחות משעתיים וחצי. בהמשך צפויות להצטרף גרסאות היברידיות נוספות, גם על בסיס מנוע V8.

פורשה קאיין

פורשה קאיין S נוטש את מנוע ה- V6 ומצויד מעתה במנוע טווין טורבו בנזין V8 בנפח 4.0 ליטרים עם הספק מרבי של 474 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4.7 שניות או 4.4 שניות ברכבים שיצוידו בחבילת ספורט. המהירות המרבית עומדת על 273 קמ"ש. גם גרסה זו מצוידת בתיבת 8 הילוכים רובוטית כפות מצמדים ובמערכת הנעה כפולה.

פורשה קאיין

פורשה קאיין טורבו GT מצויד אף הוא במנוע טווין טורבו V8 בנפח 4.0 ליטרים, כאן ההספק המרבי עומד על 659 כ"ס. פורשה קאיין GT מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.3 שניות והמהירות המרבית עומדת על 305 קמ"ש. גרסה תוצע במרכב קופה בלבד אך בשל תקנות זיהום אוויר לא תשווק באירופה וגם לא בישראל.

פורשה קאיין

פורשה קאיין זוכה לשינויים נוספים מתחת לעור. כל גרסאות הדגם יצוידו מעתה במתלים אדפטיביים כסטנדרט ובבולמים משודרגים עם שני שסתומים אשר על פי היצרנית מסייעים לשיפור נוחות הנסיעה במהירות נמוכה וגם משפרים את היכולת של הרכב להתמודד עם נהיגה דינמית. מתלי אוויר יוצעו כאופציה.

פורשה קאיין

עוד יוצע פורשה קאיין עם פנסי לד מטריקס כסטנדרט. כאופציה מוצעים פנסי לד מטריקס HD עם למעלה מ- 32,000 פיקסלים בכל פנס המאפשרים רמת דיוק גבוהה במיוחד במתן תאורה אופטימלית לנהג תוך הימנעות מסנוור משתמשי דרך אחרים. בנוסף מצויד הרכב במערכת לניטור איכות האוויר עבור סינון חיידקים ומזהמים באוויר. במדינות בהן נתמכת מערכת הניווט המקורית (לא בישראל) מזהה המערכת כניסה למנהרה ומפעילה באופן אוטומטי את הסירקולציה הפנימית.

פורשה קאיין

פורשה קאיין החדש כבר זמין לרכישה בשווקים נבחרים וגם בישראל, רכבים ראשונים צפויים להגיע ארצה ברבעון השלישי של שנת 2023. גרסת הכניסה במרכב SUV תוצע במחיר של החל מ- 780,000 ₪. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל בין היתר מתלים אדפטיביים, גג שמש פנורמי חשמלי, מערכת מצלמות היקפיות, סייען חניה אוטומטי, תאורת לד מטריקס, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'. גרסת הקופה עם מפרט אבזור דומה תוצע במחיר של החל מ- 795,000 ₪.

לרגל ההשקה מעניקה אורכיד ספורטס קאר, יבואנית פורשה לישראל, אחריות מורחבת של שנתיים נוספות בנוסף לשנתיים אחריות יצרן, ובסך הכל 4 שנות אחריות.