מזראטי גרקאלה מתחשמל

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 25 אפריל 2023
  • 0 תגובות

מזראטי חשפה בתערוכת שנגחאי בסין את הגרסה החשמלית לרכב הפנאי שטח מזראטי גרקאלה העונה לשם פולגורה. מדובר ברכב חשמלי שני עבור מזראטי שהציגה בשלהי השנה שעברה את הדור החדש של מזראטי גראן טוריסמו שבמקביל לגרסאות הבנזין תוצע גם בגרסה חשמלית מלאה.

מזראטי גרקאלה פולגורה

מזראטי גרקאלה פולגורה מבוסס על דגם הבנזין וחולק את הפלטפורמה עם אלפא רומיאו סטלביו. השלדה עברה התאמות והוסבה עבור שימוש ביחידת הנעה חשמלית. הגרסה החשמלית מגיעה כסטנדרט עם מתלי אוויר אדפטיביים עם שיכוך משתנה על פי מצב הנהיגה הנבחר.

מזראטי גרקאלה פולגורה

מזראטי גרקאלה פולגורה נראה כמעט זהה לאחיו עם מנועי הבנזין. מטעמים אווירודינמיים הוא זוכה לפגוש קדמי בעיצוב חדש עם פחות פתחי אוורור, וגם לגריל קדמי חדש שרובו אטום. העיטורים החיצוניים צבועים בשחור מבריק ופתחי האוורור על הכנף הקדמית זוכים לתאורת רקע בחשיכה. הרוכשים יוכלו לבחור מבין מבחר של חישוקים קלים בקוטר 19, 20 או 21 אינץ', כולם בעיצוב ייחודי עבור גרסת הפולגורה לטובת שיפור היעילות האווירודינמית. מאחור נעלמו יציאות המפלט והוחלפו בחיפוי פלסטיק.

מזראטי גרקאלה פולגורה

בתא הנוסעים השינויים צנועים יותר ומסתכמים בלוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות ייעודיות עבור מערכת ההנעה החשמלית, וכפתור התנעה חדש בצבע כחול הממוקם על גלגל ההגה. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים, מאווררים, ומחופים בריפוד אקונייל העשוי מפסולת ניילון ממוחזרת. בקרת האקלים כוללת פונקציה השומרת על טמפרטורה נוחה בתא הנוסעים גם בזמן חניה. מערכת הניווט חוזה את טווח הנסיעה הצפוי בהתאם לתוואי הדרך וסגנון הנהיגה של הנהג, בהתאם לצורך תשולב במסלול עצירה לטעינה.

מזראטי גרקאלה פולגורה

מזראטי גרקאלה פולגורה מצוידת בשני מנועים חשמליים בהספק 275 כ"ס, ההספק המרבי המשולב עומד על 550 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 82.6 קג"מ. פריסת המנועים מייצרת מערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות והתאוצה מעמידה ל- 200 קמ"ש אורכת 16.1 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל- 220 קמ"ש.

מזראטי גרקאלה פולגורה

למזראטי גרקאלה פולגורה סוללה בקיבולת 105 קוט"ש הצפויה לאפשר טווח נסיעה מרבי של כ- 500 ק"מ על פי הערכת היצרנית. טווח הנסיעה הרשמי יפורסם בהמשך. הסוללה תומכת בטעינה ביתית בהספק 22 קילוואט, ובטעינה מהירה DC בהספק 150 קילוואט המאפשרת להטעין מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך כחצי שעה. מצב הנסיעה Max Range מומלץ לשימוש כשרמת הטעינה בסוללה יורדת מ- 16% ומאפשר לסחוט מהרכב את טווח הנסיעה האופטימלי באמצעות כיבוי המזגן, עמעום תגובות דוושת התאוצה, והגבלת מהירות הנסיעה ל- 130 קמ"ש.

מזראטי הצהירה כי עד לשנת 2025 תציע גרסאות חשמליות עבור כל דגמיה והחל משנת 2030 תציע רכבים חשמליים בלבד.