סקייוול במבצע לעמיתי מועדון הוט - נובמבר...
קבוצת כדורי, יבואנית סקיוול לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף מועדון הצרכנות הוט, במסגרתו מציעה החברה עסקת ...
קובי זוילי 25 נובמבר 2025
יונדאי לקחה את המעבר לרכב החשמלי בשיא הרצינות ומשקיעה מרץ רב בתהליך. על בסיס פלטפורמת E-GMP הייעודית לכלי רכב חשמליים הציגה יונדאי את איוניק 5 שהפכה לאחת המכוניות החשמליות המדוברות ביותר וזכתה בשלל פרסים בכל רחבי העולם. יונדאי הבינה שעליה להעניק לרכביה מקדם משיכה גבוה והיא עושה זאת באמצעות עיצוב מובחן המייצר אווירה ייחודית מחוץ לרכב וגם בתוכו.
משפחת דגמי איוניק החשמליים מתרחבת עם השקת יונדאי איוניק 6 החדשה. המשפחתית הגדולה והחשמלית של יונדאי נכנסת אל פלח שוק מתפתח בו נהנתה טסלה מודל 3 מבלעדיות עד כה, אך צפוי לקלוט בקרוב מתחרות חדשות, ביניהן BYD סיל ופולקסווגן iD.7, ובהמשך עשויות להצטרף מתחרות סיניות מסקרנות נוספות מבין אקספנג וניו. במסגרת אירוע ההשקה של יונדאי איוניק 6 בישראל יצאנו לנסיעת התרשמות ראשונה.
גם אחרי יונדאי איוניק 5 ממשיכה יונדאי לחדש בתחום העיצוב ומציגה עיצוב מובחן ופרופורציות ייחודיות ההופכים את יונדאי איוניק 6 למכונית בולטת מאוד על הכביש. החזית נמוכה ומציגה משטחים מושחרים המדמים כונסי אוויר, ולפנסים חותמת תאורה ייחודית במוטיב הפיקסלים המאפיין את דגמי יונדאי העדכניים. הדופן חושפת ידיות פתיחת דלתות שקועות הנשלפות החוצה עם הקרבה לרכב, וחצאיות הצד מודגשות באמצעות צביעה מובחנת בגוון כסוף מט או שחור מבריק. קו הגג הגולש לאחור וקו החלונות הייחודי נמשכים אל עבר זנב נאה במיוחד. הספוילר מתחת לשמשה האחורית מזכיר מאוד את פורשה, ומשתלב היטב עם יחידות התאורה האחוריות לרוחב דלת תא המטען והפגוש האחורי בעיצוב דמוי דיפיוזר. העיצוב המקורי מקבל חיזוק בדמות מבחר צבעים נועזים, ביניהם ירוק כהה, אפור מט, שמפניה מט, ובורדו פנינה יפיפה. במהלך נסיעת המבחן משכה המכונית שלל מבטים, ובחניה התגודדו סביבה מתעניינים עם שלל שאלות.
ליונדאי איוניק 6 מידות חיצוניות נדיבות מאלה של טסלה מודל 3 ו- BYD סיל אך היא קטנה מפולקסווגן iD.7. אורכה 4,855 מ"מ, רוחבה 1,880 מ"מ, גובהה 1,495 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,950 מ"מ. ראוי לציין כי העיצוב החלקלק משיג רמת אווירודינמיות גבוהה עם מקדם גרר נמוך של 0.21 cd (ברכבים המצוידים במצלמות במקום מראות הצד) המסייע בהגדלת טווח הנסיעה.
בתוך תא הנוסעים הקשר המשפחתי ליונדאי איוניק 5 בולט יותר. הקווים הישרים והתכליתיים מייצרים תחושת אווריריות, במיוחד ברכבים עם ריפודים ודיפונים בהירים. קצוות הדשבורד המתעקלים כלפי מעלה מייצרים מראה מעט מוזר, אך מדובר בהכנה למסכים המשדרים את תמונות מצלמות הצד, שהם חלק ממערכת העשויה להפוך אופציונלית בישראל בהמשך. הנדסת האנוש טובה לרוב ותפעול הרכב ואינו מסובך, בעיקר עבור מי שנהג ביונדאי או בקיה בשנים האחרונות. לוח המחוונים הדיגיטלי והמסך המרכזי מציגים את האינפורמציה באופן ברור והם קריאים גם בשמש ישירה. תפעול בקרת האקלים באמצעות פקדי מגע עשוי להיות מאתגר במהלך נהיגה בשל הצורך להסיט את המבט מהכביש. מתגי החלונות נדדו מהדלתות אל הקונסולה בין במושבים הקדמיים ללא סיבה נראית לעין, ומיקומם מנוגד לאינסטינקט הראשוני של שליחת יד אל עבר הדלת עבור פתיחת החלון.
היצרנית והיבואנית מתגאות בשימוש בחומרים ברי קיימא בתהליך ייצור תא הנוסעים. ריפודי העור המחפים את המושבים בחלק מרמות האבזור עוברים תהליך עיבוד ידידותי לסביבה עם שימוש בשמן זרעי פשתן, והדשבורד וחיפוי התקרה עשויים תרכובת המשלבת סיבי קני סוכר. בפועל איכות החומרים מעט מאכזבת, בעיקר הדשבורד והחלק העליון של דיפון הדלתות שמרגישים פשוטים. איכות ההרכבה מעולה.
תנות הישיבה מלפנים נמוכה, ומשמח לגלות כי הפעם לא התפשרו ביונדאי על אפשרות לכוונון גובה מושב הנוסע. מרווח הרגליים והכתפיים מלפנים טוב מאוד אך מרווח הראש מוגבל, בעיקר ברכבים המצוידים בגג שמש פנורמי. מרווח הרגליים מאחור מצוין אך מרווח הראש עשוי להגביל נוסעים גבוהים. על אף הרצפה השטוחה שלושה נוסעים בוגרים מאחור יחושו צפיפות.
כל רמות האבזור משווקות עם פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען שנפחו 401 ליטרים. סף ההטענה נמוך אך המפתח מוגבל והגישה פנימה לא נוחה. מלפנים תא מטען נוסף בגודל 45 ליטרים בגרסאות ההנעה האחורית או 14.5 ליטרים בלבד בגרסאות ההנעה הכפולה. הרכב משווק ללא גלגל חלופי.
יונדאי איוניק 6 משווקת בישראל עם מגוון יחידות הנעה. לגרסת הכניסה מנוע אחורי עם הספק מרבי של 151 כ"ס, מומנט מרבי של 35.6 קג"מ, מערכת הנעה אחורית, וסוללה בקיבולת 53.0 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 429 ק"מ. גרסת הביניים עושה אף היא שימוש במנוע בודד אך עם הספק מרבי גבוה יותר של 228 כ"ס, והמומנט המרבי זהה ועומד על 35.6 קג"מ. לגרסה זו מערכת הנעה אחורית והיא מצוידת בסוללה גדולה יותר בקיבולת 77.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 614 ק"מ. לגרסה הבכירה צמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 325 כ"ס, מומנט מרבי משולב של 61.6 קג"מ, ומערכת הנעה כפולה. סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש מאפשרת בגרסה זו טווח נסיעה של 583 ק"מ.
לנסיעת ההתרשמות קיבלנו את גרסת הביניים הצפויה להיות הפופולרית ביותר. היציאה מהמקום רכה ומהלך הדוושה מאפשר ליצור את מינון התאוצה הרצוי. ההבדלים בין מצבי הנסיעה מוחשיים. מצב אקו מציע תגובות מדודות ומעודנות, מצב נורמל מעניק תחושה ערנית יותר, ובמצב ספורט הביצועים זריזים והתגובות חדות עם תאוצה מיידית וללא השהיות. קצב צבירת המהירות מרשים גם בתאוצות ביניים במהירויות שיוט גבוהות. מערכת הבלימה הרנגנרטיבית המצוינת של יונדאי מותקנת גם באיוניק 6 ומאפשרת בחירה בין 4 עוצמות בלימה וגם מצב אוטומטי המאט את הרכב בהתאם למהירות הנסיעה של הרכב המוביל.
ליונדאי איוניוק 6 מתלה אחורי רב חיבורי, וכל גרסאות הדגם משווקות בישראל עם חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. נוחות הנסיעה העירונית איננה מושלמת. פני הכביש לא נעלמים מתחת לגלגלים ובורות גדולים עשויים לגרום לחבטה. מחוץ לעיר נרשמו תגובות קופצניות שהורגשו באופן מוחשי יותר במושב האחורי. בידוד רעשי הרוח טוב אך בידוד רעשי הכביש לא מוצלח, וגם כאן במושב האחורי הבידוד פחות מוצלח עם רמת רעש העשויה להקשות על הנוסעים מאחור לשוחח עם הנוסעים מלפנים. מההתרשמות הקצרה עולה כי יונדאי איוניק 6 מסוגלת לנסוע מהר מאוד בכל תנאי דרך וגם בפיתולים, אם כי נדמה שהיא עושה זאת מבלי להעניק לנהג ריגוש מיוחד.
הרכב נמסר לידינו כשהוא חדש לחלוטין, והמרחק הקצר שעברנו לא אפשר לנו לבחון את טווח הנסיעה בפועל. לגרסת הביניים ולגרסת הקצה טווח נסיעה נדיב שיאפשר כיסוי מרחקים גדולים עם חרדת טווח מינימלית. יונדאי איוניק 6 תומכת בטעינה מהירה במיוחד בהספק של עד 350 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 18 דקות בלבד עבור הסוללה הגדולה. עד לאחרונה לא היו בישראל עמדות טעינה ציבוריות בהספק זה אך פריסה שלהן תחל בקרוב והן יאפשרו לקבל תוספת טווח משמעותית בעצירה קצרה. יונדאי איוניק 6 תומכת בהפעלת מוצרי חשמל ביתיים בחיבור V2L וכוללת גם שקע חשמל ביתי בין המושבים האחוריים. בהמשך תאפשר המכונית להטעין רכב חשמלי אחר באמצעות מתאם ייעודי.
יונדאי איוניק 6 מוצעת בישראל בארבע רמות אבזור עם הבדלים קלים. כל הגרסאות מצוידות במערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם, חיישני חניה היקפיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמת האבזור לקצ'ורי כוללת בנוסף ריפודי עור, אוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, תצוגה עילית, גג שמש פנורמי חשמלי, ותאורת מטריקס לד ראשית.
רמת האבזור הבכירה לימיטד מוותרת על הגג הפנורמי וכוללת מערכת שמע מבית BOSE, זיכרונות למושב הנהג, ומושבים קדמיים הניתנים להטיה מלאה לאחור בזמן חניה או טעינה.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, ביניהן כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי תנועה חוצה בצומת, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, מניעת פתיחת דלתות אחוריות במעבר רכב במקביל, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת, ניטור ערנות הנהג, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים.
רמות האבזור לקצ'ורי ולימיטד כוללות בנוסף מערכת מצלמות היקפיות ומערכת המקרינה את וידאו השטח המת בלוח המחוונים בעת הפעלת איתות.
אבזור הבטיחות הנדיב מעניק ליונדאי איוניק 6 את רמת האבזור הבטיחותי המקסימלית 8 על פי דירוג משרד התחבורה. יונדאי איוניק 6 עברה את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנה שעברה וזכתה בציון המרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה גבוהים.
הטעימה שקיבלנו בנהיגה הראשונה העניקה לנו רושם ראשוני חיובי לקראת מבחן הדרכים המלא שנערוך בקרוב. יונדאי איוניק 6 היא מכונית מרשימה מאוד, ומיונדאי לא ציפינו לפחות. היא מרווחת, מאובזרת וזריזה. הפלטפורמה המתקדמת של יונדאי מעניקה ליונדאי איוניק 6 יכולות טעינה מתקדמות שישמרו עליה רלוונטית לתקופה ארוכה, ומעל הכל עומד עיצוב מרהיב שיסייע לה להפוך למכונית נחשקת. לחובתה עומדים תא נוסעים עם איכות חומרים בינונית ומתלים המתקשים להתמודד עם בורות ושיבושים. התחרות הצפויה לה לא הולכת להיות פשוטה לאחר שטסלה כבר הספיקה להתבסס בישראל ומשווקת את המתחרה הישירה טסלה מודל 3 במחירים נמוכים יותר בפער לא מבוטל, וכאמור בהמשך צפויות להצטרף מתחרות מסקרנות נוספות.
קבוצת כדורי, יבואנית סקיוול לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף מועדון הצרכנות הוט, במסגרתו מציעה החברה עסקת ...
קובי זוילי 25 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
גיאו מובילטי, יבואנית ג'ילי וזיקר לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף עם מועדון הצרכנות חבר במסגרתו מציעה החב...
קובי זוילי 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025