רכבים חשמליים - סקירת כל הדגמים הנמכרים בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרנים
  • 17 מאי 2023
  • 0 תגובות

BYD אטו 3

רכב הפנאי החשמלי BYD אטו 3 הושק בישראל בספטמבר 2022 עם מפרט נדיב, מחיר נגיש, אחריות ארוכה, ומלאי רכבים גדול, שהפכו אותו מיד לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל. הדגם מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ומציע עיצוב חיצוני מודרני ותא נוסעים מקורי הכולל בין היתר מסך מגע מסתובב עם ממשק איכותי. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש בינוניות בלבד. BYD אטו 3 מצויד במנוע קדמי בהספק 204 כ"ס המספק ביצועים זריזים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 320 ק"מ לעומת 420 ק"מ לפי נתוני היצרן.

BYD אטו 3

BYD האן

רכב הסלון החשמלי BYD האן הושק בישראל בספטמבר 2022 עם כניסת המותג לישראל. הדגם אינו מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית אך מציע עיצוב חיצוני ספורטיבי בעל נוכחות מרשימה, תא נוסעים מרווח ויוקרתי, ורשימת אבזור ארוכה. BYD האן מצויד בהנעה כפולה עם הספק של 518 כ"ס ומספק ביצועים מעולים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות. טווח הנסיעה עומד על 520 ק"מ לפי נתוני היצרן.

BYD האן

BYD טאנג

BYD טאנג הינו רכב פנאי חשמלי עם 7 מושבים. הדגם אינו מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית אך מציע עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים מרשים עם מרווח נדיב בשתי שורות המושבים הראשונות ומרווח צנוע בשורה השלישית, ורשימת אבזור נוחות ובטיחות ארוכה. BYD טאנג מצויד בהנעה כפולה עם הספק גבוה של 518 כ"ס ומספק ביצועים מעולים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות. טווח הנסיעה עומד על 400 ק"מ לפי נתוני היצרן.

BYD טאנג

DS3 קרוסבק

רכב הפנאי הקומפקטי DS3 קרוסבק מציג עיצוב חיצוני שיקי וגם תא נוסעים בסגנון ייחודי המדגיש את מוטיב המעויינים. העיצוב גובה מחיר בתחום השימושיות והנדסת האנוש אך איכות הנסיעה טובה וכך גם רמת האבזור. הגרסה החשמלית של הדגם מצוידת במנוע קדמי בהספק 136 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 240 ק"מ לעומת 317 ק"מ לפי נתוני היצרן.

DS3 קרוסבק

EVEASY לימו

מותג EVEASY הינו מיזם של רנו וגי'יאנגלינג הסינית, אשר רכביו מיובאים לישראל על-ידי פריזבי יבואנית רנו. EVEASY לימו היא מכונית סדאן 4 דלתות בעיצוב שגרתי למדי ומידותיה מקבילות ליונדאי אלנטרה. המכונית מצוידת בהנעה קדמית ובמנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 160 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.6 שניות. סוללה בקיבולת 60 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 450 ק"מ על פי תקן WLTP אך תומכת בקצב טעינה בינוני של עד 60 קילוואט DC. בישראל תוצע EVEASY במודל בעלות ייחודי בקונספט "מכונית כשירות" בשיטת תשלום מנוי חודשי הכולל את עלות הביטוח והטיפולים התקופתיים.

EVEASY לימו

MG 4

MG 4 המשפחתית מבוססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית ופותחה כדי להתאים גם לשוק האירופאי. העיצוב החיצוני מעניין אם כי לא פורץ דרך. תא הנוסעים מציג עיצוב נקי ונאה עם צמד מסכים וקונוסולה מרכזית צפה. MG4 משווקת בישראל עם מערכת הנעה אחורית בלבד. לגרסת הכניסה מנוע אחורי עם הספק מרבי של 170 כ"ס וטווח נסיעה של 350 ק"מ לפי נתוני היצרן. לגרסה הבכירה מנוע אחורי עם הספק מרבי של 204 כ"ס וטווח נסיעה של 435-450 ק"מ לפי נתוני היצרן.

MG 4

MG 5

מכונית הסטיישן המשפחתית MG 5 מבוססת על פלטפורמת בעירה פנימית ותיקה שהוסבה לשימוש במערכת הנעה חשמלית. העיצוב החיצוני לא מתבלט וגם תא הנוסעים סולידי למדי. MG5 מצוידת במערכת הנעה קדמית ובמנוע חשמלי קדמי בודד עם הספק מרבי של 156 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות. סוללה בקיבולת 61.1 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 380 ק"מ על פי תקן WLTP.

MG 5

MG ZS EV

רכב הפנאי הקומפקטי MG ZS משווק בישראל בגרסתו החשמלית ומגיע אלינו מסין. הדגם לאחר מתיחת הפנים מציג עיצוב חיצוני נאה אך תא הנוסעים מעט מיושן ביחס למתחרות. אבזור הנוחות נדיב והמפרט כולל גם שלל מערכות בטיחות מתקדמות. לגרסת הכניסה מנוע קדמי בהספק 177 כ"ס וטווח נסיעה של 320 ק"מ. לגרסת הטווח הארוך 156 כ"ס, טווח נסיעה של 440 ק"מ לפי נתוני היצרן, ויכולת טעינה ביתית תלת פאזית לעומת חד פאזית בלבד בגרסת הכניסה.

MG ZS EV

אאודי E-tron GT

מכונית הספורט-סלון אאודי E-tron GT מבוססת על פורשה טייקן ומציעה עיצוב מרהיב וביצועים מרהיבים לא פחות עם הבטחה לחווית נהיגה מהנה וייחודית. לגרסת הכניסה הנעה כפולה בהספק 469 כ"ס המאפשרת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות וטווח נסיעה של 488 ק"מ לפי נתוני היצרן. לגרסת RS הבכירה הנעה כפולה בהספק 590 כ"ס המאפשרת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות וטווח נסיעה של 472 ק"מ לפי נתוני היצרן. הסוללה תומכת בטעינה אולטרה מהירה בהספק 270 קילוואט אשר תוסיף טווח של 100 ק"מ תוך חמש דקות בלבד.

אאודי E-tron GT

אאודי Q4 E-tron

אאודי Q4 E-tron חולק פלטפורמה עם פולקסווגן iD.4 וזמין גם בגרסת פנאי קופה המכונה ספורטבק. הדגם מציג שימושיות גבוהה עם תא נוסעים מרווח, איכותי ומאובזר היטב. נוחות הנסיעה בעיר לא מספיק מלוטשת. אאודי Q4 E-tron מצויד במנוע אחורי בהספק 204 כ"ס המאפשר ביצועים זריזים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 400 ק"מ לעומת 521 ק"מ לפי הצהרת היצרן.

אאודי Q4 E-tron

אאודי Q8 E-tron

רכב הפנאי אאודי Q8 E-tron הינו הדגם החשמלי הראשון של המותג אשר הגיע לישראל במאי 2023 לאחר מתיחת פנים משמעותית. הדגם משווק גם בגרסת ספורטבק עם מרכב פנאי קופה ספורטיבי. תא הנוסעים איכותי ומרווח אך אינו עתידני ומתקדם כמו של המתחרים הצעירים. אאודי Q8 e-tron משווק בישראל בגרסת 55 המצוידת בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 408 כ"ס המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות. סוללה בקיבולת 106 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 508 ק"מ במרכב הסטנדרטי או 524 ק"מ במרכב ספורטבק. מדובר בשיפור טווח של כ- 100 ק"מ ביחס לדגם היוצא.

אאודי Q8 E-tron

אופל מוקה

רכב הפנאי העירוני אופל מוקה מציג עיצוב חיצוני ייחודי וססגוני לצד תא נוסעים מודרני, נקי ומאובזר היטב. בצד החסרונות ניתן למנות מרווח פנימי מוגבל ותא מטען קטן, כך שהדגם פחות יתאים למי שמחפש רכב שימושי למשפחה. הגרסה החשמלית של הדגם מצוידת במנוע קדמי בהספק 136 כ"ס המאפשר ביצועים טובים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 250 ק"מ לעומת 327 ק"מ לפי נתוני היצרן.

אופל מוקה

אופל קורסה

אופל קורסה החשמלית מבוססת על פיג'ו 208 ומציגה עיצוב חיצוני אלגנטי ושרירי המציב אותה בין היפות בסגמנט. תא הנוסעים שגרתי יותר למראה ולא מאוד שימושי אך נהנה מהנדסת אנוש טובה ואיכות חומרים טובה. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש הן מהטובות בסגמנט. הגרסה החשמלית של הדגם מצוידת במנוע קדמי בהספק 136 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות. טווח הנסיעה עומד על 349 ק"מ לפי נתוני היצרן.

אופל קורסה

אורה פאנקי קאט

אורה פאנקי קאט הינה מכונית האצ'בק חשמלית מבית גרייט וול הסינית, המציגה עיצוב רטרו שיקי שקשה להתעלם ממנו. תא הנוסעים ייחודי ומרווח, ומשלב נגיעות וינטג' עם מסכים בעלי ממשק גרפי מודרני. אבזור הנוחות נדיב ורמת הבטיחות הגבוהה אף זיכתה את הדגם בציון הטוב ביותר בסגמנט במבחני הבטיחות של ENCAP. בצד החסרונות ניתן למנות תא מטען קטן בנפח 228 ליטרים ואיכות נסיעה נחותה ביחס לטובות בסגמנט. אורה פאנקי קאט בגרסת הכניסה מגיעה עם מנוע קדמי בהספק של 171 כ"ס וטווח נסיעה של 310 ק"מ. גרסת הטווח הארוך מגיעה עם מנוע זהה אך טווח נסיעה של 420 ק"מ לפי נתוני היצרן.

אורה פאנקי קאט

אייווייס U5

אייווייס U5 הינו רכב פנאי חשמלי במידות נדיבות המגיע אלינו מסין בייבוא של קבוצת בליליוס אשר מייבאת גם אוטובוסים מסין. תא הנוסעים מרווח לחמישה נוסעים ומציג עיצוב מוקפד, אם כי הנדסת האנוש לא מושלמת. החסרון המהותי הינו רמת בטיחות נמוכה עם ציון של 3 כוכבים מתוך 5 במבחן הריסוק של ENCAP. הדגם מצויד במנוע קדמי בהספק 204 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות. נוחות הנסיעה טובה וטווח הנסיעה עומד על 410 ק"מ לפי הצהרת היצרן.

אייוייס U5

אייווייס U6

אייווייס U6 החשמלי מציג עיצוב מקורי בסגנון פנאי קופה הפונה לקהל צעיר בעיקר. תא הנוסעים מרווח לחמישה נוסעים ומציג עיצוב מוצלח יותר משל אחיו אייווייס U5 עם הנדסת אנוש משופרת ומסך מרכזי ענק. הדגם מצויד במנוע קדמי בהספק 215 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7 שניות. טווח הנסיעה עומד על 405 ק"מ לפי הצהרת היצרן.

אייווייס U6

ב.מ.וו i4

ב.מ.וו i4 החשמלית מבוססת על ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה המשובחת ומציעה ביצועים גבוהים עם התנהגות כביש דינמית המזוהה עם המותג. הדגם משווק בישראל עם מספר מנועים. גרסת הכניסה eDrive35 מגיעה עם מנוע אחורי בהספק 286 כ"ס וטווח נסיעה של 461 ק"מ. גרסת הביניים eDrive40 מגיעה עם מנוע אחורי בהספק 340 כ"ס וטווח נסיעה של 561 ק"מ. גרסת M50 הבכירה והספורטיבית מגיעה עם הנעה כפולה בהספק 544 כ"ס וטווח נסיעה של 503 ק"מ.

ב.מ.וו i4

ב.מ.וו i7

ב.מ.וו i7 הינה ספינת הדגל החשמלית של המותג. העיצוב החיצוני גס ושנוי במחלוקת אך תא הנוסעים מרשים עם שלל מסכים וממשקים גרפיים מוקפדים לצד חומרים המעניקים תחושה ביתית חמימה. אבזור הנוחות מפנק כמצופה ממכונית פאר וכך גם איכות הנסיעה. הדגם מצויד בהנעה כפולה עם הספק של 544 כ"ס המאפשרת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות.  

ב.מ.וו i7

ב.מ.וו iX

רכב הפנאי ב.מ.וו iX תוכנן מהיסוד כרכב חשמלי ולכן נהנה ממרווח פנימי נדיב ביחס למידות החיצוניות, ומציע נוחות נסיעה טובה. העיצוב החיצוני חריג ואף מעט מוזר, אך תא הנוסעים איכותי מאוד ומעוצב היטב. גרסת הכניסה xDrive40 מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של 326 כ"ס וטווח נסיעה של 408 ק"מ. גרסת xDrive50 מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של 523 כ"ס וטווח נסיעה אמיתי של 503 ק"מ לעומת 600 ק"מ לפי נתוני היצרן.

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו iX1

ב.מ.וו iX1 הינה הגרסה החשמלית של רכב הפנאי הקומפקטי ב.מ.וו X1 המציעה עיצוב נאה, תא נוסעים מאובזר ואיכותי, וחווית נסיעה נוחה כיאה למותג פרימיום. ב.מ.וו iX1 מצויד בהנעה כפולה עם צמד מנועים בהספק 313 כ"ס המאפשרים ביצועים מצויינים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות. טווח הנסיעה עומד על 429 ק"מ לפי נתוני היצרן.

ב.מ.וו iX1

ב.מ.וו iX3

ב.מ.וו iX3 הינה הגרסה החשמלית של רכב הפנאי ב.מ.וו X3 המציעה עיצוב סולידי לצד תא נוסעים מרווח ושימושי, אך חווית הנהיגה לא נוחה ומלוטשת כמו בגרסת הבנזין. ב.מ.וו iX3 מצויד במנוע אחורי בהספק 286 כ"ס המאפשר ביצועים טובים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על 380 ק"מ לעומת 429 ק"מ לפי נתון היצרן וגם קצב הטעינה בעמדת DC איטי משמעותית בהשוואה לנתוני היצרן.

ב.מ.וו iX3

ג'ילי גיאומטרי C

רכב הפנאי הקומפקטי ג'ילי גיאומטרי C הושק בישראל בנובמבר 2021 עם תג מחיר תחרותי ומספר גרסאות לבחירה. הדגם מבוסס על פלטפורמת בנזין שעברה הסבה לחשמל אך מציע מרווח פנימי שימושי ועיצוב מודרני כמתבקש. רשימת אבזור הנוחות והבטיחות נדיבה ביחס למחיר, ואיכות הנסיעה טובה הודות לשיכוך אירופאי ובידוד רעשים ראוי. ג'ילי גיאומטרי C מצויד במנוע קדמי בהספק 204 כ"ס המאפשר התנהלות קלילה בכל תנאי הדרך ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות. גרסאות 350 מגיעות עם טווח נסיעה של 350 ק"מ וגרסאות 460 מגיעות טווח נסיעה של 460 ק"מ.

ג'ילי גיאומטרי C

ג'נסיס G80 חשמלית

ג'נסיס G80 החשמלית הינה מכונית סלון יוקרתית עם עיצוב חיצוני מרשים ותא נוסעים עשיר ואלגנטי, אם כי תא המטען קטן משמעותית ביחס לגרסאות הבנזין של הדגם. אבזור הנוחות והבטיחות נדיב מאוד ואיכות הנסיעה גבוהה הודות למתלים אדפטיביים מעולים. הדגם מבוסס אמנם על פלטפורמת בנזין אך כולל מערכת הנעה כפולה עם הספק של 370 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על 420 ק"מ לעומת 520 ק"מ לפי נתוני היצרן.

ג'נסיס G80 חשמלית

ג'נסיס GV60

ג'נסיס GV60 מבוסס על פלטפורמת E-MGP המשובחת המשמשת גם את יונדאי איוניק 5 וקיה EV6 עטורי הפרסים. ג'נסיס GV60 אמנם יקרה מהם אך מציגה עיצוב יוקרתי הרבה יותר, שימוש בחומרים עשירים יותר ואיכות נסיעה משופרת, כך שמתקבלת תמורה גבוהה למחיר. אבזור הנוחות נדיב וגם אבזור הבטיחות מרשים. ג'נסיס GV60 משווק בישראל בגרסת הנעה אחורית עם 229 כ"ס וטווח נסיעה של 517 ק"מ, בגרסת הנעה כפולה עם 318 כ"ס וטווח נסיעה של 470 ק"מ, ובגרסת ביצועים עם הנעה כפולה בהספק 489 כ"ס וטווח נסיעה של 466 ק"מ. טווח הנסיעה האמיתי בגרסת ההנעה האחורית עומד על כ- 480 ק"מ לעומת 528 ק"מ לפי נתוני היצרן.

ג'נסיס GV60

ג'נסיס GV70 חשמלי

ג'נסיס GV70 החשמלי הינו רכב פנאי יוקרתי עם עיצוב חיצוני אלגנטי ותא נוסעים עשיר ומרשים. אבזור הנוחות והבטיחות נדיב מאד ואיכות הנסיעה גבוהה בגרסאות הכוללות מתלים אדפטיביים. הדגם מבוסס אמנם על פלטפורמת בנזין אך כולל מערכת הנעה כפולה חזקה עם הספק של 483 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות. טווח הנסיעה עומד על 455 ק"מ לפי נתוני היצרן.

ג'נסיס GV70 חשמלי

הונגצ'י E-HS9

הונגצ'י E-HS9 הינו רכב יוקרה סיני ממותג וותיק בניגוד למרבית המותגים הסינייים המשווקים מכוניות בישראל. הדגם מציג עיצוב מוחצן במיוחד ומידות ענק, ומכונה רולס רויס הסיני. גם תא הנוסעים גדול עם 6 או 7 מושבים ואבזור עשיר, אם כי רמת הביצוע רחוקה מהמתחרים הישירים מאירופה. הונגצ'י E-HS9 בגרסת הכניסה מצויד במערכת הנעה כפולה עם הספק של 435 כ"ס וטווח נסיעה של 380 ק"מ לפי נתוני היצרן. בנוסף מוצע הדגם עם מערכת הנעה כפולה בהספק של 551 כ"ס וטווח נסיעה אמיתי של 330 ק"מ לעומת 441 ק"מ לפי נתוני היצרן.

הונגצ'י E-HS9

וויה פרי

וויה פרי הינו רכב פנאי חשמלי גדול ויוקרתי מבית דונגפנג הסינית. על העיצוב המרשים והשרירי אמונה סדנת איטלדיזיין האיטלקית. תא הנוסעים ייחודי עם דשבורד בגובה משתנה, שלושה מסכים בגודל 12.3 אינץ', ואיכות חומרים מצוינת התורמת לאווירה עשירה. רמת האבזור עשירה וכוללת בין היתר בולמי אוויר אדפטיביים וגג פנורמי עם 10 דרגות שקיפות לבחירה. וויה פרי מצויד במערכת הנעה כפולה עם הספק של 489 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות. טווח הנסיעה עומד על 500 ק"מ לפי נתוני היצרן.

וויה פרי

וולוו C40 / וולוו XC40

רכב הפנאי הקומפקטי וולוו XC40 וגרסת הקופה ולוו C40 מציגים עיצוב נקי ואלגנטי. תא הנוסעים יוקרתי ואיכותי עם מרווח טוב ותא מטען שימושי. אבזור הנוחות והבטיחות נדיב ביחס למחיר, אך איכות הנסיעה לא מלוטשת כפי שמצופה מרכב פרימיום. שני הדגמים משווקים בגרסת מנוע יחיד בהספק 231 כ"ס וגם בגרסת הנעה כפולה חזקה עם 408 כ"ס. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 327 ק"מ לעומת 414-442 ק"מ לפי נתוני היצרן.

וולוו XC40

טויוטה bZ4X

טויוטה נכנסה מאוחר לסגמנט החשמליות עם רכב הפנאי טויוטה bZ4X. העיצוב החיצוני מסגיר את היותה חשמלית וגם תא הנוסעים שונה מהמקובל בטויוטה וכולל מסך מרכזי ענק ומיעוט פקדים. הדגם מגיע עם רשימה ארוכה של אבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות. המחיר יקר ביחס למתחרים וטעינה ביתית אפשרית בהספק נמוך של 6.6 קילוואט בלבד. טויוטה bZ4X משווקת בגרסת הנעה קדמית עם 204 כ"ס וגם בגרסת הנעה כפולה עם 217 כ"ס. לפי נתוני היצרן, טווח הנסיעה עומד על 459-502 ק"מ בהתאם לגרסה.

טויוטה bZ4X

טסלה מודל 3

טסלה מודל 3 היא המכונית אשר אחראית יותר מכולן להאצת הביקוש למכוניות חשמליות בישראל. כניסתה לישראל בפברואר 2021 במחיר שובר שוק הובילה להתנפלות על המלאי ובצדק - כולם רצו מכונית מתקדמת וביצועיסטית שגם חוסכת להם הרבה בעלויות אחזקת הרכב. טסלה מודל 3 בגרסת הכניסה מגיעה עם מנוע אחורי בהספק של כ- 300 כ"ס וטווח נסיעה של 448 ק"מ. גרסת הטווח הארוך מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של כ- 475 כ"ס וטווח נסיעה של 580 ק"מ. גרסת פרפורמנס הבכירה מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של כ- 490 כ"ס וטווח נסיעה של 567 ק"מ.

טסלה מודל 3

טסלה מודל S

טסלה מודל S הינה מכונית הסלון של המותג אשר הפכה את מותג טסלה לנחשק הודות לביצועים סופר מרשימים ועיצוב מתקדם בהשוואה לשאר המתחרות בעת הצגתה. טסלה מודל S בגרסת הכניסה מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של כ- 670 כ"ס וטווח נסיעה של 630 ק"מ. גרסת פרפורמנס הבכירה מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של כ- 1,020 כ"ס וטווח נסיעה של 600 ק"מ.

טסלה מודל S

טסלה מודל X

רכב הפנאי טסלה מודל X הינו הדגם הבכיר של המותג, המציע ביצועים סופר מרשימים, עיצוב עתידני עם דלתות כנפי שחף מאחור, ותא נוסעים במראה נקי עם אופציה ל- 7 מושבים. טסלה מודל X בגרסת הכניסה מגיע עם הנעה כפולה בהספק של כ- 670 כ"ס וטווח נסיעה של 570 ק"מ. גרסת פרפורמנס הבכירה מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של כ- 1,020 כ"ס וטווח נסיעה של 540 ק"מ.

טסלה מודל X

טסלה מודל Y

רכב הפנאי טסלה מודל Y מבוסס על טסלה מודל 3 אך מציע מידות גדולות יותר עם תא נוסעים שימושי יותר באופן משמעותי. טסלה מודל Y בגרסת הטווח הארוך מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של כ- 514 כ"ס וטווח נסיעה של 530 ק"מ. גרסת פרפורמנס הבכירה מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של כ- 530 כ"ס וטווח נסיעה של 510 ק"מ. באפריל 2023 הושקה בישראל טסלה מודל Y בגרסת RWD מוזלת עם מערכת הנעה אחורית בהספק של כ- 300 כ"ס וטווח נסיעה של כ- 455 ק"מ.

טסלה מודל Y

יגואר i-Pace

יגואר i-Pace נמנה בין חלוצי רכבי הפרימיום החשמליים ומבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית כדי למקסם את יתרונות הנעה זו. העיצוב האווירודינמי נועד לשפר את טווח הנסיעה ולהקטין את רמות הרעש בתא הנוסעים. חלל הפנים שימושי ומאובזר בכל הגרסאות, וגם אבזור הבטיחות נדיב. יגואר i-Pace מצויד בהנעה כפולה בהספק 400 כ"ס ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על 325 ק"מ לעומת 470 ק"מ לפי נתוני היצרן.

יגואר i-Pace

יונדאי איוניק 5

יונדאי איוניק החשמלי מציג עיצוב חיצוני עתידני אך משלב גם מוטיבים בסגנון רטרו משנות ה- 80. הדגם מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית הזוכה לשבחים רבים ומציע תא נוסעים שימושי ומרווח במיוחד הודות לבסיס גלגלים ארוך כמו של מכונית פאר, הפוגע בהתנהגות הכביש ובנוחות התמרון בסביבה צפופה. יונדאי איוניק 5 משווקת בגרסת הנעה אחורית עם 217 כ"ס וגם בגרסת הנעה כפולה עם 305 כ"ס. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 340-350 ק"מ לעומת 430-450 ק"מ לפי נתוני היצרן.

יונדאי איוניק 5

יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 מציגה עיצוב חיצוני אווירודינמי ובלתי שגרתי עם מרכב חלקלק בסגנון קופה, וחלק אחורי ספורטיבי עם ספויילר גדול ומואר בתחתית השמשה האחורית. הדגם מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית בדומה לאחיו איוניק 5 ומציע תא נוסעים מעוצב ומרווח למדי הודות לבסיס גלגלים נדיב. הנדסת האנוש מוצלחת אך מבנה תא המטען מגביל ואינו נוח. נוחות הנסיעה קופצנית מהמצופה ובידוד הרעשים לא מושלם אך היכולת הדינמית טובה. יונדאי איוניק 6 משווקת בגרסת הנעה אחורית עם 151 כ"ס וטווח נסיעה של 429 ק"מ לפני נתון היצרן, בגרסת הנעה אחורית עם 228 כ"ס וטווח נסיעה של 614 ק"מ לפני נתון היצרן (כ- 500 ק"מ בתנאי אמת), וגם בגרסת הנעה כפולה עם 325 כ"ס וטווח נסיעה של 583 ק"מ לפני נתון היצרן.

יונדאי איוניק 6

יונדאי קונה EV

רכב הפנאי הקומפקטי יונדאי קונה מוכר בעיקר בזכות גרסאות הבנזין, אך החל מיולי 2021 זמין גם בגרסה חשמלית מלאה הנבדלת בחזית אטומה ובתא נוסעים מעט שונה. יונדאי קונה החשמלי זמין עם מנוע קדמי בהספק 136 כ"ס בגרסת הכניסה המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות. לגרסת הטווח הארוך 204 כ"ס וביצועים משופרים עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות. גרסת הבסיס מציעה טווח נסיעה אמיתי קצר של 250 ק"מ לעומת 305 ק"מ ותתאים למי שמבקש רכב חשמלי ממותג ותיק במחיר נגיש אך יכול להסתפק בטווח נסיעה קצר ובמידות קטנות.

יונדאי קונה EV

ליפמוטור T03

ליפמוטור T03 הינה המכונית החשמלית הזולה ביותר בישראל ומציעה עיצוב חביב עם תא נוסעים מודרני ומאובזר למדי הכולל 4 מושבים בלבד. מדובר במכונית המתאימה לשימוש בערים צפופות מאחר ורמת הבטיחות נמוכה ולכן לא מומלצת לנסיעה בכבישים מהירים. ליפמוטור T03 מצויידת במנוע בהספק 108 כ"ס וטווח הנסיעה עומד על 280 ק"מ לפי נתוני היצרן.

ליפמוטור T03

לקסוס RZ

לקסוס RZ מבוסס על רכב הפנאי טויוטה bZ4X אך מציג עיצוב יוקרתי הרבה יותר וגם תא נוסעים שונה ואיכותי יותר הכולל מסך מרכזי ענק עם ממשק מרשים. הדגם מגיע עם רשימה ארוכה של אבזור נוחות ושפע מערכות בטיחות מתקדמות. לקסוס RZ משווק בגרסת הנעה כפולה עם הספק של 313 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות. טווח הנסיעה קצר ביחס למתחרים ישירים ועומד על 404-436 ק"מ לפי נתוני היצרן.

לקסוס RZ

מיני קופר SE

מיני קופר SE החשמלית מתהדרת בעיצוב האייקוני הנהדר ומציעה אבזור נוחות עשיר לצד חווית נסיעה שקטה ומהנה. עם זאת, רמת השימושיות נמוכה והמחיר יקר ביחס לטווח הנסיעה הקצר ומיעוט מערכות בטיחות מתקדמות. למיני קופר SE מנוע קדמי בהספק 184 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות. טווח הנסיעה עומד על 228 ק"מ לפי נתוני היצרן.

מיני קופר SE

מקסוס איוניק 5

המיניוואן החשמלי מקסוס איוניק 5 משווק בישראל בגרסאות 6 או 7 מושבים ומציע תא נוסעים מרווח, נוח, שימושי ומאובזר היטב. אם אתם מחפשים מוביל נוסעים גדול, שימושי וחשמלי, מקסוס איוניק 5 היא האופציה היחידה. מקסוס איוניק 5 משווק בשתי גרסאות. גרסת הכניסה עם מנוע קדמי בהספק 174 כ"ס וטווח נסיעה צנוע של 260 ק"מ לפי נתוני היצרן. לגרסת הטווח הארוך מנוע זהה אך סוללה מוגדלת המספקת טווח נסיעה של 360 ק"מ לפי נתוני היצרן.

מקסוס איוניק 5

מקסוס איוניק 6

רכב הפנאי מקסוס איוניק 6 מציג עיצוב נאה ומידות גדולות ביחס למתחרים. תא הנוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, תא המטען ענק ורשימת אבזור הנוחות והבטיחות נדיבה. מקסוס איוניק 6 מצויד במנוע קדמי בהספק 174 כ"ס המאפשר ביצועים ממוצעים עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.7 שניות. טווח הנסיעה לא מרשים ועומד על 354 ק"מ לפי נתוני היצרן.

מקסוס איוניק 6

מרצדס EQA

מרצדס EQA הינה הגרסה החשמלית של רכב הפנאי הקומפקטי מרצדס GLA המציעה עיצוב חיצוני שונה המזוהה עם משפחת הדגמים החשמליים של המותג. תא הנוסעים מרשים למראה, שימושי, מאובזר היטב, ועשוי מחומרים איכותיים. גם איכות הנסיעה מצוינת כיאה לרכבי המותג. מרצדס EQA מצויד בהנעה קדמית עם הספק של 188 כ"ס המאפשרים ביצועים בינוניים ביחס למתחרים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות, וטווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 350 ק"מ לעומת 414 ק"מ לפי נתוני היצרן.

מרצדס EQA

מרצדס EQB

מרצדס EQB הינה הגרסה החשמלית של מרצדס GLB המציעה שילוב נדיר של 7 מושבים במרכב קומפקטי ובמחיר נגיש יחסית למותג פרימיום. תא הנוסעים מרשים למראה, איכותי ומאובזר היטב בגרסאות הבכירות, אך המרווח בשורה השלישית מצומצם ותא המטען קטן. חווית הנסיעה נוחה ושקטה. מרצדס EQB מצויד בהנעה כפולה עם הספק של 228 כ"ס ומציג ביצועים טובים עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.0 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 330 ק"מ לעומת 410 ק"מ לפי נתוני היצרן.

מרצדס EQB

מרצדס EQC

מרצדס EQC מבוסס על מרצדס GLC והינו הדגם החשמלי הראשון של מרצדס. העיצוב החיצוני סולידי אך תא הנוסעים איכותי, מוקפד, ועשיר באבזור נוחות מפנק. גם איכות הנסיעה והתנהגות הכביש מעולים הודות למתלי אוויר אדפטיביים ומערכת הנעה חזקה. מרצדס EQC מצויד בהנעה כפולה עם הספק של 408 כ"ס ומציג ביצועים מעולים עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 330 ק"מ בנהיגה מנהלתית לעומת 412 ק"מ לפי נתוני היצרן.

מרצדס EQC

מרצדס EQE

מרצדס EQE הינה מכונית הסלון החשמלית הראשונה של המותג ומבוססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית המנצלת את כל יתרונות ההנעה החשמלית. מרצדס EQE מציגה עיצוב אווירודינמי וסולידי עם תא נוסעים מפואר ומפנק הכולל מסך מרכזי ענק וממשק תפעול מהטובים בשוק. נוחות הנסיעה והשקט מופתיים כמצופה. מרצדס EQE משווקת בישראל במגוון רמות אבזור עם הנעה אחורית בהספק 245 או 292 כ"ס וטווח נסיעה של 580-630 ק"מ בהתאם לגרסה.

מרצדס EQE

מרצדס EQS

מרצדס EQS הינה ספינת הדגל החשמלית של המותג ומציגה את מיטב הטכנולוגיה בשוק הרכב עם כל יתרונות ההנעה החשמלית. מרצדס EQS מציגה עיצוב חיצוני אווירודינמי ומאופק אך תא הנוסעים הינו הצגה בפני עצמה עם עיצוב מדהים הכולל מסך מרכזי ענק ורמת פאר השמורה למכוניות מסוגה. נוחות הנסיעה עילאית בכל תנאי הדרך וחווית הנהיגה הינה מהטובות בשוק. מרצדס EQS משווקת בישראל בגרסת EQS450+ עם הנעה אחורית בהספק 333 כ"ס וטווח נסיעה מרשים של 700 ק"מ, ובגרסת EQS580 4Matic עם הנעה כפולה בהספק 523 כ"ס וטווח נסיעה של 627 ק"מ.

מרצדס EQS

מרצדס EQS SUV

מרצדסSUV EQS מבוסס על מרצדס EQS החשמלית וניצב בראש משפחת דגמי הפנאי החשמליים של מרצדס. העיצוב החיצוני אווירודינמי וסולידי בדומה לשאר הדגמים החשמליים של המותג, ותא הנוסעים מרהיב ביופיו, בין היתר הודות לממשק MBUX מתקדם עם מסך מרכזי ענק, ואיכות חומרים בלתי מתפשרת. אבזור מפנק הכולל בין היתר עיסוי במושבים, מתלי אוויר אדפטיביים והיגוי אחורי, מספקים נוחות נסיעה מעולה. מרצדס SUV EQS משווק בישראל בגרסת 450 4Matic עם הנעה כפולה בהספק 360 כ"ס וטווח נסיעה של 579 ק"מ, ובגרסת 580 4Matic עם הנעה כפולה בהספק 544 כ"ס וטווח נסיעה זהה.

מרצדס EQS SUV

סיטרואן e-C4

סיטרואן e-C4 הינה הגרסה החשמלית של סיטרואן C4 אשר בדורה האחרון מציגה מרכב האצ'בק בעיצוב אוונגרדי. תא הנוסעים בעיצוב שגרתי יותר וכולל אבזור נדיב ומושבים נוחים אשר יחד עם כיול מתלים מוצלח מספקים נוחות נסיעה גבוהה מהמקובל בסגמנט. הגרסה החשמלית של הדגם מצוידת במנוע קדמי בהספק 136 כ"ס המאפשר ביצועים טובים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על 250 ק"מ לעומת 351 ק"מ לפי נתוני היצרן. במאי 2023 הצטרפה להיצע גרסת C4 X במרכב סדאן עם תא מטען משופר בנפח 510 ליטרים. יחידת ההנעה החשמלית זהה לגרסת ההאצ'בק.

סיטרואן e-C4

סקודה אניאק

סקודה אניאק הינו הרכב החשמלי הראשון של המותג הצ'כי וחולק פלטפורמה עם פולקסווגן iD.4 ואאודי Q4 E-tron. כיאה לרכב מבית סקודה, הדגם מצטיין בתחומי השימושיות והבטיחות ומציע גם תא נוסעים מרווח, איכותי ומאובזר היטב. נוחות הנסיעה בעיר לא מושלמת וכך גם הנדסת האנוש שהוקרבה לטובת עיצוב נקי. סקודה אניאק מצויד במנוע אחורי בהספק 204 כ"ס המאפשר ביצועים זריזים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 350 ק"מ לעומת 517 ק"מ לפי הצהרת היצרן.

סקודה אניאק

סקייוול ET5

סקייוול ET5 הינו רכב פנאי חשמלי גדול ממותג סיני צעיר המגיע אלינו בייבוא של קבוצת כדורי אשר מתמקדת בייבוא ושיווק חלקי חילוף ובעסקאות ליסינג. סקייוול ET5 מציע מידות גדולות ועיצוב אלגנטי ומכובד במחיר נגיש יחסית. כבונוס מקבלים עלויות אחזקה נמוכות עם אחריות ארוכה וטיפול אחת לשנתיים או 40,000 ק"מ. תא הנוסעים עשיר, מרווח ומאובזר בנדיבות ביחס למחיר. הדגם מצויד במנוע קדמי בהספק 204 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 400 ק"מ לעומת 460 ק"מ לפי הצהרת היצרן. במרץ 2023 הושק הדגם בגרסת XR86 עם חזית בעיצוב שונה וסוללה בקיבולת 86 קוט"ש המציעה טווח נסיעה משופר העומד על 500 ק"מ לפי הצהרת היצרן.

סקייוול ET5

סרס 3

סרס 3 הושק בישראל במרץ 2021 ומגיע אלינו מסין בייבוא של טלקאר אשר מייבאת גם את רכבי קיה. העיצוב החיצוני מיושן וכך גם תא הנוסעים, אך אבזור נוחות עשיר משפר את המצב. חבל שהרכב לא נבחן על ידי ארגון הבטיחות ENCAP, ושאבזור הבטיחות דל ואינו כולל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. סרס 3 מצויד במנוע קדמי בהספק 163 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות. טווח הנסיעה לא גדול ועומד על 310 ק"מ לפי הצהרת היצרן.

סרס 3

פולסטאר 2

פולסטאר 2 הינה המכונית הסדרתית הראשונה של המותג מבית וולוו. מדובר בדגם המבוסס על וולוו C40 ולכן קל לזהות אלמנטים רבים המזוהים עם מותג האם וולוו. פולסטאר 2 מציגה עיצוב ייחודי של רכב ליפטבק מוגבה. תא הנוסעים ותא המטען לא מרווחים במיוחד אך אבזור הנוחות והבטיחות טוב ביחס למחירים המקובלים ברכבי פרימיום חשמליים. פולסטאר 2 משווקת בגרסת מנוע יחיד בהספק 231 כ"ס וגם בגרסת הנעה כפולה עם 408 כ"ס או 476 כ"ס בגרסת פרפורמנס הספורטיבית. לפי נתוני היצרן, טווח הנסיעה עומד על 471-540 ק"מ בהתאם לגרסה.

פולסטאר 2

פולקסווגן iD.4

פולקסווגן iD.4, אחיו התאום של סקודה אניאק ואאודי Q4 E-tron, מציג מפרט אבזור נוחות נדיב ומצטיין גם בתחום הבטיחות עם שלל מערכות עזר אקטיביות. העיצוב החיצוני נקי ותא הנוסעים שימושי מאוד, מודרני ואיכותי. נוחות הנסיעה בעיר לא מושלמת והנדסת האנוש לוקה בחסר. פולקסווגן iD.4 מצויד במנוע אחורי בהספק 204 כ"ס המאפשר ביצועים זריזים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על כ- 460 ק"מ לעומת 519 ק"מ לפי הצהרת היצרן.

פולקסווגן iD.4

פורשה טייקן

פורשה טייקן הינה מכונית ספורט-סלון חשמלית המציעה ביצועים מרהיבים כיאה למותג, באריזה מעוצבת וגם שימושית למדי עם 4 מושבים ותא מטען פרקטי. המחיר אמנם יקר אך חווית הנסיעה בהחלט ייחודית. פורשה טייקן זמינה במגוון גרסאות עם מנועים בהספקים של 408 עד 761 כ"ס בגרסה הבכירה המאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 2.8 שניות. טווח הנסיעה לפי נתוני היצרן עומד על 412-463 ק"מ בהתאם לגרסה.

פורשה טייקן

פיאט 500e

פיאט 500 האייקונית הפכה בדור הנוכחי לחשמלית שיקית ומגיעה במרכב האצ'בק 3 דלתות עם אופציה לדלת צד מפוצלת (3+1) המאפשרת כניסה נוחה למושב האחורי, ובמרכב קבריולט אופנתי. מדובר במכונית קטנה וצפופה עם תא מטען קטן וטווח נסיעה קצר, ולכן מתאימה בעיקר לשימוש עירוני. פיאט 500 משווקת עם מנוע קדמי בהספק 95 או 118 כ"ס המאפשר ביצועים זריזים עם מומנט זמין ונוחות נסיעה טובה. טווח הנסיעה בגרסת הבסיס עומד על 190 ק"מ ובשאר הגרסאות על 320 ק"מ, לפי נתוני היצרן.

פיאט 500e

פיג'ו e-208

פיג'ו 208 מציגה עיצוב חיצוני מרשים ביחס למתחרות בסגמנט וגם תא נוסעים ייחודי בסגנון עוטף, אך הנדסת האנוש לוקה בחסר. הגרסה החשמלית של הדגם מצוידת במנוע קדמי בהספק 136 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות. טווח הנסיעה עומד על 339 ק"מ לפי נתוני היצרן.

פיג'ו e-208

פיג'ו e-2008

רכב הפנאי הקומפקטי פיג'ו 2008 מציג עיצוב חיצוני מוקפד וגם תא הנוסעים מרווח ביחס למתחרים הזוכה למחמאות על עיצובו. הנדסת האנוש לא מלוטשת, תנוחת ישיבה לא מתאימה לנהגים גבוהים, ונוחות הנסיעה פחות טובה ביחס לגרסאות הבנזין של הדגם. הגרסה החשמלית של הדגם מצוידת במנוע קדמי בהספק 136 כ"ס המאפשר ביצועים טובים ותאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.8 שניות. טווח הנסיעה האמיתי עומד על 240 ק"מ לעומת 320 ק"מ לפי נתוני היצרן.

פיג'ו e-2008

קיה EV6

קיה EV6 זכתה בשלל פרסים בתחרויות רכב שונות ואף בתואר רכב השנה באירופה לשנת 2022 אשר בהחלט מגיע לה הודות לעיצוב חיצוני מרשים, תא נוסעים מרווח ושימושי, התנהגות כביש טובה ויעילות אנרגטית מצוינת. מחירה יקר ביחס למתחרות, ונוחות הנסיעה לא מושלמת. קיה EV6 משווקת בגרסת הנעה אחורית עם 229 כ"ס וגם בגרסת הנעה כפולה חזקה עם 325 כ"ס המאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.2 שניות. טווח הנסיעה האמיתי בגרסת ההנעה האחורית עומד על כ- 480 ק"מ לעומת 528 ק"מ לפי נתוני היצרן.

קיה EV6

קיה נירו EV

את קיה נירו אין צורך להציג. מדובר באחד הדגמים הפופולריים בישראל אשר הושק בדור חדש בפברואר 2023 בגרסה חשמלית והיברידית נטענת. גרסתו החשמלית יקרה ביחס למתחרות חשמליות ותוכלו לזהות אותה בעזרת החזית האטומה עם פתח הטעינה הקדמי. תא הנוסעים מציג עיצוב נאה ומהווה קפיצת מדרגה לעומת קודמו מבלי לוותר על השימושיות הגבוהה. קיה נירו EV מצויד במנוע קדמי בהספק 204 כ"ס ומציג ביצועים טובים עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות. טווח הנסיעה הרשמי עומד על 460 ק"מ.

קיה נירו EV