נחשפה פורשה Mission X קונספט

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 12 יוני 2023
  • 0 תגובות

לפני כמעט עשור חשפה פורשה את מכונית העל ההיברידית פורשה 918 עם הספק מרבי של 887 כ"ס ולצד דגמים היברידיים מבית פרארי ומקלארן היא העניקה לחובבי הרכב תקווה להנאה מנהיגה גם בעתיד הירוק והמחושמל. כעת נראה שפורשה מוכנה לבצע צעד נוסף אל עבר עתיד חשמלי וחושפת הייפר קאר חשמלית חדשה שאמנם מוגדרת בשלב זה כמכונית קונספט אבל נראית מוכנה למדי לייצור ובכל אופן מעניקה הצצה לעתיד מכוניות העל של פורשה.

פורשה Mission X

פורשה בחרה בעיצוב מעודן יחסית ולא אגרסיבי אך למרות זאת ה- Mission X בהחלט נראית כמו מכונית על. החזית נמוכה ורחבה עם פנסים בעלי מראה ייחודי וכונס אוויר תחתון רחב ועמוק. על מכסה המנוע מופיע לראשונה סמל פורשה החדש והמעודכן. תא הנוסעים נראה כמו בועה עם שמשה קדמית קטנה. חלונות הצד קטנטנים ונפתחים באופן חלקי בלבד. דלתות המספריים בהחלט תורמות לאפקט ההגעה. את מראות הצד מחליפות מצלמות הממוקמות מאחורי חלונות הצד. מלפנים מותקנים חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ' ומאחור חישוקים קלים בקוטר 21 אינץ' בעיצוב שיסייע לקרר במהירות את הבלמים. עיצוב הזנב ייחודי עם יחידות תאורה דקיקות וכיתוב פורשה מואר. את פתחי המפלט מחליף דיפיוזר עמוק.

פורשה Mission X

תא הנוסעים נראה כמו שילוב בין תכנון לאומנות מודרנית. שילוב הגוונים מקורי ולא סימטרי, למשל מושבים בצבעים שונים והרבה קווים זוויתיים. הדשבורד צבוע בשני גוונים והמסך המרכזי הדקיק גולש ממנו וכמעט מתחבר אל מעין ג'ויסטיק בין המושבים הקדמיים עליו מותקן כפתור שמפעיל את מערכת ההקלטה של המצלמות המותקנות בתא הנוסעים. מול הנהג מותקן לוח מחוונים דיגיטלי רחב וקעור וגלגל הגה מעולם מכוניות המירוץ המשלב פקדים פיזיים. מול הנוסע מתקן לעיגון מודול שעון עצר המשלב שעון אנלוגי ותצוגה דיגיטלית ומאפשר לנטר את זמני ההקפה ונתוני הנסיעה.

פורשה Mission X

פורשה הציבה מטרה בעיני ה- Mission X לכשתגיע לפס הייצור, להיות המכונית הסדרתית המהירה ביותר שתקיף את מסלול הנורבורגרינג. בדרך לשם היא צריכה להביס את מרצדס AMG 1 שעשתה זאת בתוך קצת יותר מ- 6 דקות ו- 35 שניות. פורשה מתכננת לעשות זאת באמצעות יחס הספק משקל זהה, כלומר כוח סוס אחד על כל קילוגרם. ההערכות הן שפורשה Mission X צפויה להיות קלה באופן משמעותי ממכוניות חשמליות מוכרות ולשקול כ- 1,500 ק"ג, כך שצפוי להיות לה הספק מרבי אדיר של כ- 1,500 כ"ס.

פורשה Mission X

כדי להפוך את פורשה Mission X למכונית שימושית היא תצויד במערכת טעינה מהירה ומתקדמת במיוחד במתח 900 וולט שתאפשר זמן טעינה מהיר פי 2 משל פורשה טייקן טורבו S. נזכיר כי האחרונה תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 270 קילוואט שאמנם לא המהירה ביותר שקיימת כיום אך עדיין מהירה באופן משמעותי ביחס למרבית הרכבים החשמליים. הסוללה מותקנת מאחורי המושבים הקדמיים, באופן המזכיר חלוקת משקל של מכוניות על עם מנוע בעירה פנימי מרכזי.

פורשה Mission X