אקספנג P7 ו- G9 בדרך לישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 05 ספטמבר 2023
  • 1 תגובות

פריסבי, יבואנית רנו, ניסאן, צ'רי ודאצ'יה לישראל, מודיעה כי תשיק בקרוב מאד את מותג אקספנג (Xpeng) הסיני. בשלב ראשון תושק מכונית הסדאן אקספנג P7 ורכב הפנאי הגדול אקספנג G9. תחילת השיווק תחל עוד השנה, לפני עליית מס הקניה על רכבים חשמליים מ- 20% ל- 35% אשר יכנס לתוקף החל מינואר 2024 ויגרום להתייקרות הרכבים.

אקספנג P7

אקספנג הוקמה בשנת 2014 ובניגוד לרוב היצרניות הסיניות, הצליחה לפרוץ לתודעה בינלאומית כחברה טכנולוגית מתקדמת ומתחרה ישירה לטסלה האמריקאית, בדומה לניו. אמנם מבחינת היקף הייצור היא רחוקה שנות אור מטסלה הענקית אך מבחינה טכנולוגית ותדמיתית היא בהחלט נמנית בין היצרניות המסקרנות והשאפתניות ביותר, בין היתר הודות להצגת אב טיפוס לרכב מעופף. הרכבים מיוצרים בשני מפעלי החברה בסין ולאחר כניסתה לשווקים חדשים בהולנד, נורבגיה ושוודיה, מגיעה החברה לישראל ובהמשך צפויה להרחיב את הפעילות לשווקים נוספים.

אקספנג P7

אקספנג מפתחת בעצמה את מערכות הבטיחות, מערכת ההפעלה, מערכת ההנעה והשלדה, אך את הסוללות היא רוכשת מחברת CATL הסינית הענקית. המכוניות של אקספנג מצוידות במערכת נהיגה אוטונומית Xpilot המבוססת חיישנים ו- LiDAR ומאפשרת נהיגה ברמה 3 כך שהנהג יכול להוריד את הידיים מההגה בכבישים מהירים (לא זמין בישראל).

אקספנג P7

אקספנג P7 הינה מכונית סדאן חשמלית אשר מתחרה בטסלה מודל 3 וביונדאי איוניק 6. גרסת הכניסה כוללת מנוע אחורי יחיד עם הספק מרבי של 267 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. סוללה בקיבולת 81 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 576 ק"מ לפי תקן WLTP. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת בצמד מנועים עם הספק מרבי של 430 כ"ס המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות. בגרסה זו מספקת אותה סוללה טווח של 505 ק"מ.

אקספנג G9

העיצוב החיצוני חלקלק ואווירודינמי עם קווים מעוגלים, יחידות תאורה צרות, וידיות דלתות שקועות. תא הנוסעים נראה יוקרתי ואיכותי עם מסך מרכזי בגודל 15 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מערכת שמע איכותית עם 18 רמקולים מבית Dynaudio ואבזור נוחות נוסף המקובל בסגמנט.

אקספנג G9

אקספנג G9 הינו קרוסאובר חשמלי גדול בדומה למרצדס EQE ואאודי Q8-etron אך צפוי להיות מתומחר מול מודל טסלה מודל Y הקטן יותר. גרסת הכניסה כוללת מנוע אחורי יחיד עם הספק מרבי של 310 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.4 שניות. סוללה בקיבולת 81 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 460 ק"מ לפי תקן WLTP. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת בצמד מנועים עם הספק מרבי של 550 כ"ס המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות. בגרסה זו סוללה בקיבולת 98 קוט"ש המספקת טווח של 520 ק"מ.

אקספנג G9

אקספנג G9 מתהדר במתלי אוויר לשיפור נוחות הנסיעה, וביכולת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 480 קילוואט המאפשרת תוספת טווח של 200 ק"מ תוך 5 דקות בלבד, אם כי עמדות בהספק כזה טרם זמינות בישראל. כמו כן, הדגם גרף ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות במבחן של ארגון Euro NCAP.

העיצוב החיצוני אינו מהפכני אך נאה ונקי כמצופה מרכב חשמלי מודרני. תא הנוסעים כולל 5 מושבים מרווחים, מסך מרכזי בגודל 15 אינץ' ומסך בגודל זהה עבור הנוסע לצד הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', משטח טעינה אלחוטי כפול, מערכת שמע איכותית עם 28 רמקולים מבית Dynaudio, ושמע אבזור מפנק נוסף.