פולקסווגן טיגואן 2024 החדש נחשף

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 19 ספטמבר 2023
  • 1 תגובות

פולקסווגן מציגה את הדור החדש והשלישי של רכב הפנאי המשפחתי פולקסווגן טיגואן המתחרה בדגמים כגון יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', טויוטה ראב4, ופיג'ו 3008. פולקסווגן טיגואן 2024 מבוסס על פלטפורמת MQB evo העדכנית בדומה לפולקסווגן גולף, אך מידותיו כמעט זהות לדור היוצא עם אורך כולל שצמח ב- 30 מ"מ לטובת תוספת של 37 ליטרים לנפח תא המטען שעומד כעת על 652 ליטרים. בנוסף מציינת היצרנית כי שופר המרווח הפנימי לנוסעים אך לא נוקבת במספרים.

פולקסווגן טיגואן 2024

העיצוב החיצוני שרירי וספורטיבי יותר אך שומר על המתכון המוצלח של קודמו תוך שיפור האווירודינמיות. בחזית יחידות תאורה צרות עם פס לד רוחבי המחבר ביניהן ופגוש עם גריל רחב. מאחור יחידות תאורה מחוברות ועיטור כרום בפגוש האחורי. הרכב האדום בתמונות כולל חבילת R-Line המציעה סגנון עיצובי קרבי יותר וחישוקים בקוטר של עד 20 אינץ'. תאורת IQ.LIGHT HD Matrix אדפטיבית חכמה מוצעת כאופציה.

פולקסווגן טיגואן 2024

תא הנוסעים מציג שינוי רדיקלי ביחס לדור הקודם וכולל עיצוב נקי ומיעוט פקדים פיזיים בהשראת הדגמים החשמליים של החברה. מערכת המולטימדיה MIB4 זמינה עם מסך בגודל 12.9 או 15 אינץ' בהתאם לרמת האבזור, עם סליידר קבוע לשליטה בבקרת האקלים כך שאין צורך לחפש את הגדרות בקרת האקלים בתפריט. בנוסף יוכל הנהג להגדיר עד 5 קיצורי דרך בהתאמה אישית אשר יוצגו בחלקו העליון של המסך לטובת גישה מהירה לפונקציות אשר נמצאות בשימוש לעיתים קרובות. לוח המחוונים בגודל 10.25 אינץ' כולל 4 סגנונות תצוגה לבחירה. ידית ההילוכים הותקנה מאחורי ההגה וכך התאפשר להתקין בקונסולה המרכזית חוגה מעוצבת עם מסך מובנה לשליטה בתאורת האווירה, במצבי הנהיגה, ובבולמים האדפטיביים.

פולקסווגן טיגואן 2024

עוד ברשימת אבזור הנוחות ניתן למצוא מושבי נוחות עם עיסוי, חימום ואוורור, תצוגה עילית בגודל 15 אינץ', אפליקציה לשליטה ברכב מרחוק, משטח טעינה אלחוטית, שליטה קולית, גג פנורמי חשמל, ומערכת מתלים אדפטיביים DCC Pro.

היצע יחידות ההנעה טרם אושר סופית אך פולקסווגן מדווחת כי הדגם ישווק בגרסאות PHEV עם הנעה קדמית, הספק מרבי של 204 ו- 272 כ"ס, ותיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בשתי הגרסאות סוללה בקיבולת 19.7 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי מכובד של עד 100 ק"מ. כמו כן, הסוללה כעת תומכת בטעינה מהירה DC אם כי בהספק צנוע של 50 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 25 דקות.