דאצ'יה דאסטר 2024 החדש קשוח מתמיד

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 29 נובמבר 2023
  • 1 תגובות

דאצ'יה דאסטר הפך לסיפור הצלחה באירופה הודות ליכולות השטח הטובות ותג המחיר האטרקטיבי ביחס לסגמנט. כעת מוצג רכב הפנאי הרומני בדור שלישי וחדש המבטיח שיפורים בכל התחומים לעומת קודמו ומציג עיצוב קשוח, תא נוסעים שימושי יותר, מערכת הנעה היברידית וחווית נסיעה טובה ומהנה יותר בכביש ובשטח.

העיצוב מפתיע לטובה ולפחות בתמונות לא נראה כי מדובר ברכב ממותג לואו-קוסט אלא ברכב אירופאי מודרני המעוצב בקפידה. המראה הכללי קשוח למדי ומתאים לתדמית המסוקסת של חובבי השטח וההרפתקאות. החזית האנכית כוללת יחידות תאורה מלבניות עם חותמת התאורה העדכנית של המותג ופגוש עם גריל בולט בגימור אפור כהה המשלב פנסי ערפל. מהצד בולטים בתי גלגלים גדולים עם חיפוי עבה לשמירה מפני פגיעות קלות, עיטור מושחר מאחורי הכנפיים הקדמיות, וקו חלונות המטפס מעלה ומשלב את ידית הדלת האחורית לטובת מראה דינמי. מאחור ניתן לזהות ספויילר מפוסל בקצה הגג, דלת תא מטען גדולה, ויחידות תאורה בצורת משולש.

דאצ'יה דאסטר 2024

גם תא הנוסעים רושם קפיצת מדרגה לעומת קודמו אך שומר על עיצוב מסורתי ותכליתי הכולל מסך מגע בגודל 10.1 אינץ' המוטה מעט לעבר הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', פתחי מיזוג גדולים, מספר פקדים פיזיים קטנים לשליטה בבקרת האקלים ובמערכות נוספות, קונסולה מרכזית עם תאי אחסון ושקעי טעינה, ובורר הילוכים אלקטרוני זעיר בגרסה ההיברידית. מדובר בפריטי אבזור מקובלים בכל רכבי הפנאי החדשים אך כאן מדובר במותג לואו-קוסט ולכן חלק מהאבזור זמין רק ברמות האבזור הבכירות. תא המטען בנפח 472 ליטרים.

דאצ'יה דאסטר 2024

דאצ'יה דאסטר 2024 מבוסס על פלטפורמת CMF-B המאפשרת מרווח פנימי משופר לנוסעים ולציוד ביחס לדור הקודם למרות מידות כמעט זהות. בנוסף מציינת החברה כי הפלטפורמה מאפשרת הפחתת רעשים ורעידות לטובת שיפור איכות הנסיעה שהייתה אחת מנקודות התורפה של הדור הקודם.

היתרון הבולט ביותר של דאצ'יה דאסטר לדורותיו הוא ללא ספק יכולת השטח הטובה ביחס למחיר. דאצ'יה דאסטר החדש מבטיח לשמור על היתרון עם מרווח גחון של 217 מ"מ, זווית גישה של 31 מעלות, זווית נטישה של 36 מעלות, זווית בטן של 24 מעלות, ומערכת הנעה כפולה 4x4 הכוללת 5 מצבי נהיגה לתנאי קרקע שונים.

דאצ'יה דאסטר 2024

דאצ'יה דאגה לחובבי הקמפינג ומאפשרת להזמין את הרכב עם חבילת שינה הכוללת מיטה זוגית המתקפלת לארגז אחסון. עוד פתרון חדש יעיל מבית דאצ'יה הינו YouClip - מסילות מודולריות קטנות שניתן להתקין במגוון מקומות אסטרטגיים בתא הנוסעים ועליהם להלביש מעמד לטאבלט או לטלפון, ווי תליה, מחזיק כוסות או פנס.  

תחום הבטיחות אינו הצד החזק של דאצ'יה והמצב לא שונה גם בדור החדש דאצ'יה דאסטר שעל מנת לשמור על מחיר נמוך נאלץ להסתפק במערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות למדי הכוללות בלימה אוטונומית במהירות עירונית בלבד, זיהוי תמרורים, שמירה על נתיב הנסיעה, אורות גבוהים אוטומטיים, והתרעה על עייפות נהג.

וידאו דאצ'יה דאסטר 2024

דאצ'יה דאסטר החדש 2024 נפרד ממנועי הדיזל וישווק עם מנועי טורבו בנזין והייבריד בלבד. גרסאות TCe 130 מצוידות במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בשילוב מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V עם הספק מרבי של 130 כ"ס. מנוע זה זמין עם תיבת 6 הילוכים ידנית ומערכת הנעה קדמית או כפולה.

גרסאות Hybrid 140 מצוידות במערכת היברידית המוכרת לנו מדאצ'יה ג'וגר וכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים ושני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 140 כ"ס. מנוע זה ישווק עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד.