דודג' צ'ארג'ר דייטונה נחשפת בגרסת הייצור

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 06 מרץ 2024
  • 0 תגובות

מכונית השרירים האמריקאית דודג' צ'ארגר ידעה תהפוכות מאז שהוצגה לראשונה בשנת 1966. בדורותיה הראשונים הייתה מכונית קופה גדולה ומרשימה, לאחר מכן בשנות השמונים איבדה את הדרך והפכה למכונית האצ'בק מאכזבת שלאחריה הופסק ייצור הדגם לתקופה ארוכה. בשנת 2006 חזרה כמכונית סדאן גדולה עם מנועי בנזין בשרניים ומאז במשך 18 שנים מיוצרת ללא שינויים מהותיים. כעת לאחר המתנה ארוכה זוכה דודג' צ'ארג'ר לדור חדש שינסה להחזיר עטרה ליושנה עם עיצוב שרירי, הנעה כפולה ומנועי בנזין וחשמל. הדור החדש ישווק בגרסת 2 דלתות ו- 4 דלתות כך שיחליף את מכונית הקופה דודג' צ'אלנג'ר וגם את מכונית הסדאן דודג' צ'ארג'ר.

דודג' צ'ארג'ר דייטונה

העיצוב החיצוני נאמן לדגם הקונספט שהוצג בשנת 2021 ומציג פרופרציות מחמיאות וסגנון רטרו כמצופה ממכונית שרירים אמריקאית. מדובר במכונית ענקית עם בסיס גלגלים של 3,074 מ"מ ואורך כולל של 5,248 מ"מ ולכן גם המשקל בהתאם ועומד על 2,648 ק"ג בגרסה החשמלית. תא הנוסעים זוכה לעיצוב ספורטיבי אך מודרני עם מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, ותאורת אווירה צבעונית.

דודג' צ'ארג'ר דייטונה

דודג' צ'ארג'ר דייטונה החשמלית תשווק בשתי גרסאות לבחירה. לגרסת R/T הנעה כפולה וצמד מנועים עם הספק מרבי משולב של 496 כ"ס המאפשרים תאוצה 0-100 תוך 4.7 שניות. לגרסת Scat הנעה כפולה וצמד מנועים עם הספק מרבי משולב של 670 כ"ס המאפשרים תאוצה 0-100 תוך 3.3 שניות במצב בוסט. שתי הגרסאות מגיעות עם סוללה בקיבולת 100 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 510 ו- 418 ק"מ בהתאמה. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 185 קילוואט DC ובטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט AC.

דודג' צ'ארג'ר דייטונה

חלק חשוב בחווית הנהיגה במכונית כמו דודג' צ'ארג'ר הינו צליל המנוע הבשרני אשר חסר בגרסאות החשמליות ולכן התקינה היצרנית את מנגנון ה- Fratzonic, מעין רמקול המותקן בתחתית המרכב ומפיק צליל המדמה מנוע של גרסת הקצה Hellcat. ניתן כמובן לנטרל את הגימיק הזה שמיועד לתת לנהג תחושה של להיות בלי ולהרגיש עם. בגרסת Scat פיצ'ר נוסף לשיפור חווית הנהיגה - בורר מצבי נהיגה הכולל בין היתר מצב Donut המאפשר סחרור מלא עשן ו- Drift עם אפשרות להגביל את זווית ההחלקה כדי שנהגים לא מיומנים יוכלו להימנע מטעויות מביכות.

דודג' צ'ארג'ר דייטונה

מנוע ה- V8 של דודג' אמנם מת אך היצרנית לא מוותרת על מנוע הבנזין ומדווחת כי בתחילת שנת 2025 תשיק את דודג' צ'ארג'ר עם מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים בשתי רמות הספק שלא יביישו מנועי V8. גרסת הכניסה Sixpack S.O תגיע עם הספק של 420 כ"ס ואילו גרסת Sixpack H.O תגיע עם הספק של 550 כ"ס. נתוני הביצועים של מנועי הבנזין טרם פורסמו.