הכירו את אלפא רומיאו ג'וניור

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 11 אפריל 2024
  • 0 תגובות

לאחר המתנה ארוכה נחשף רכב הפנאי העירוני אלפא רומיאו ג'וניור שיהיה דגם הכניסה וגם הדגם החשמלי הראשון של המותג האיטלקי. אלפא רומיאו ג'וניור מבוסס על פלטפורמת CMP2 של קונצרן סטלנטיס בה עושים שימוש גם פיג'ו 2008, אופל מוקה, ג'יפ אוונג'ר, DS3 ופיאט 600 שכל אחד מהם מביא עימו סגנון שונה לחלוטין וכך גם אלפא רומיאו ג'וניור המציג סגנון ספורטיבי ומיועד להתחרות בשוק הפרימיום.

אלפא רומיאו ג'וניור

במסגרת ההשקה דיווחו אנשי החברה כי בשנת 2025 יוצג הדור החדש של אלפא רומיאו סטלביו ואחריו בשנת 2026 תגיע גם אלפא רומיאו ג'וליה החדשה. עוד הדגיש מנכ"ל הקונצרן כי מותגי סטלנטיס ובמיוחד אלפא רומיאו, לא ימכרו לחברות סיניות כמו שקרה עם וולוו, לוטוס ו- MG לדוגמה. עוד ציין כי יושקעו 5 מיליארד יורו באיטליה, כולל עבור הקמת מפעל ענק לייצור סוללות לרכבים חשמליים.

אלפא רומיאו ג'וניור

העיצוב החיצוני של אלפא רומיאו ג'וניור מציג שפת עיצוב חדשה עבור היצרנית, אם כי לא קשה לזהות לאיזה מותג שייך הגריל המשולש בחזית וכונס האוויר הרחב בפגוש. יחידות התאורה הצרות מציגות תאורת יום ייחודית ועיטורים שחורים בתחתית המתחברים אל הגריל המרכזי הזמין בשני עיצובים לבחירה - קלאסי עם רשת וכיתוב שם המותג או מודרני יותר עם חיתוך ענק של סמל המותג. מהצד ניתן לזהות צביעה דו-גונית, חישוקים בסגנון המזוהה עם אלפא רומיאו, וידיות אחוריות המוסתרות בקורות האחוריות. מאחור יחידות תאורה צרות המותקנות על משטח מעוקל היוצר זנב ייחודי, ופגוש בגימור שחור.

אלפא רומיאו ג'וניור

תא הנוסעים ממשיך את האווירה הספורטיבית ומציג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' בתוך מבנה של שתי חופות עגולות המזוהות עם דגמי אלפא רומיאו הקלאסיים, מסך מרכזי בגודל זהה, וסמלי נחש אדום במקומות אסטרטגיים. חבילת ספורט האופציונלית כוללת מושבי ספורט מרשימים בריפוד אלקנטרה וריפודי אלקנטרה עם תפרים אדומים בדשבורד ובקונסולה המרכזית.

אלפא רומיאו ג'וניור

אלפא רומיאו ג'וניור ישווק בגרסת אלטריקה חשמלית עם הנעה קדמית, מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ, וסוללה בקיבולת 54 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 410 ק"מ בנסיעה משולבת על פי תקן WLTP.

אלפא רומיאו ג'וניור

בנוסף תוצע גרסת הביצועים אלטריקה וולוצ'ה עם הנעה קדמית ומנוע קדמי בהספק 240 כ"ס. ההספק לא גבוה במיוחד אך הביצועים צפויים להיות טובים למדי עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך כ- 6 שניות. בנוסף מקבלת גרסה זו הנמכת מרכב של 25 מ"מ, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני, בולמים בכיול ספורטיבי יותר, בלמים מוגדלים וחישוקי 20 אינץ' עם צמיגים דביקים. כל אלו לטובת התנהגות כביש מושחזת ביחס לגרסת הבסיס.

אלפא רומיאו ג'וניור

גרסת הבנזין מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים עם מערכת מיילד-הייבריד במתח 48V בהספק מרבי של 136 כ"ס ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כאופציה תוצע גרסה זו עם מנוע חשמלי נוסף מאחור ליצירת הנעה כפולה בדומה לג'יפ אוונג'ר 4Xe.