מרצדס G קלאס חשמלי נחשף רשמית

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 24 אפריל 2024
  • 0 תגובות

מרצדס G קלאס החשמלי נמצא בשלבי פיתוח כבר 4 שנים וכעת מודיעה היצרנית כי הדגם מוכן לשיווק עם לא מעט פיצ'רים מעניינים שהופכים אותו לרכב השטח הטוב ביותר של מרצדס. שמו המלא והרשמי של הדגם אינו פשוט EQG כמו שחשבו כולם, אלא שם ארוך ולא ידידותי במיוחד: Mercedes G580 With EQ Technology.

מרצדס G580 With EQ Technology

למעשה מדובר באותו מרצדס G קלאס מוכר עם שלדת הסולם האהובה על חובבי השטח אך עם מערכת הנעה חשמלית משוכללת הכוללת מנוע נפרד לכל גלגל ומבטיחה נהיגת שטח קלה וחלקה יותר. גם העיצוב נותר ללא שינוי מהותי ונבדל בעיקר בגריל קדמי ומכסה מנוע שונים לטובת האווירודינמיות, אופציה למתקן אחסון לכבל טעינה במקום גלגל חלופי על דלת תא המטען, ומספר פקדים ייעודיים בתא הנוסעים.

מרצדס G580 With EQ Technology

גולת הכותרת כאן הינה מערכת ההנעה החשמלית הכוללת כאמור 4 מנועים זהים ונפרדים, אחד לכל גלגל. ההספק המרבי המשולב עומד על 580 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 118.7 קג"מ. נתונים נדיבים אלו מאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות. מרצדס שמה דגש על ביצועי השטח ולכן בחרה במנוע נפרד לכל גלגל, סידור המאפשר יכולות גבוהות ביחס לשאר הגרסאות של מרצדס G קלאס וגם את תכונת G-Turn המאפשרת לרכב להתסובב על צירו בדומה לטנק.

מרצדס G580 With EQ Technology

לכל אחד מהמנועים תיבת 2 הילוכים עם יחס העברה נמוך המייתר את הצורך בנעילות דיפרנציאל וזמין עד למהירות של 85 קמ"ש. מצב זחילה מאפשר לצלוח שטח סלעי בזהירות ובמהירות נמוכה במיוחד של 2 קמ"ש. מרצדס G החשמלי מסוגל לצלוח שיפוע של 35 מעלות ומים בעומק של 850 מ"מ לעומת 700 מ"מ בשאר הגרסאות. מרצדס מציינת כי המנועים והסוללה אטומים לחלוטין ורק מיקום שקע הטעינה מגביל את עומק המים אותו מסוגל הדגם לעבור בבטחה.

מרצדס G קלאס החשמלי מצויד בסוללה בקיבולת 116 קוט"ש עם מיגון מלא התואם לייעודו של הרכב. טווח הנסיעה עומד על 473 ק"מ לפי תקן WLTP, נתון מכובד לרכב שטח קופסתי במשקל 3,085 ק"ג המגלם תוספת משקל של 600 ק"ג ביחס למרצדס G500.

מחירו של מרצדס G580 With EQ Technology בגרמניה מתחיל ב- 142,622 אירו, מה שמציב אותו מתחת לגרסת הביצועים G63.