נחשף ב.מ.וו X3 החדש 2025

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 19 יוני 2024
  • 0 תגובות

ב.מ.וו חושפת את הדור הרביעי של רכב הפנאי ב.מ.וו X3 המתחרה במרצדס GLC, אאודי Q5, לקסוס NX, וג'נסיס GV70. הדגם ישווק עם מגוון מנועי בעירה פנימית כולל גרסה היברידית נטענת PHEV וגרסת ביצועים חזקה המכונה M50. ב.מ.וו iX3 החשמלי אשר בדור היוצא היה מבוסס על פלטפורמה מוסבת, יוצג בשנה הבאה כדגם נפרד המבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ויהיה הדגם הסדרתי הראשון שיקבל את שפת עיצוב החדשה בהשראת דגם הקונספט Vision Neue Klasse X אשר הוצג לאחרונה.

ב.מ.וו X3 החדש 2025

המידות החיצוניות נותרו כמעט ללא שינוי ביחס לדור היוצא, אך העיצוב מודרני ומשכנע יותר. החזית מעוצבת בסגנון המוכר מהדגמים האחרונים של היצרנית, ביניהם האח הקטן ב.מ.וו X1, וכוללת גריל כליות אטום בעיצוב משתנה בהתאם לגרסה עם אפשרות למסגרת מוארת, פגושים בעיצוב נקי, מכסה מנוע שרירי ויחידות תאורה מלוכסנות עם חותמת תאורה כפולה. מאחור דלת תא מטען גדולה וכמעט שטוחה, ותאורה בצורת חיצים.

ב.מ.וו X3 החדש 2025

תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה משמעותית עם עיצוב עתידני ומושקע המצליח לשדר גם תחושת פרימיום ואיכות גבוהה. הדשבורד בעיצוב חלקלק עם פתחי מיזוג מוצנעים הנשלטים באמצעות פסי מגע ועיטורים מעודנים עם תאורת אווירה מוקפדת. בין המושבים קונסולה מוגבהת עם משטח טעינה אלחוטית, בורר הילוכים זעיר, וחוגה בגימור קריסטל לשליטה במסך המרכזי (בנוסף לתפעול במגע).

כמו בשאר דגמי החברה, גם כאן מקבלים מסך מגע מרכזי בגודל 14.9 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם מערכת ההפעלה iDrive9 הכוללת בין היתר עדכונים מרחוק OTA, אפליקציות להזרמת וידאו ומוזיקה, אפשרות להפעלת משחקי וידאו ושימוש בסמארטפון בתור שלט, תפעול קולי מבוסס AI, וניווט בטכנולוגיית מציאות רבודה.

ב.מ.וו X3 החדש 2025

ב.מ.וו X3 החדש ישווק כאמור עם מספר מנועי בעירה פנימית, כולם משודכים למערכת הנעה כפולה ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. בנוסף זוכה הדגם למספר שיפורים אשר לטענת החברה מספקים נוחות נסיעה והתנהגות כביש משופרת בפניות ביחס לדור היוצא, ביניהם מרכב מוקשח ומונמך, מפסק סרנים מורחב וכיול מחדש עבור ההיגוי והמתלים.

גרסת הכניסה 20 מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות וצריכת דלק משולבת של כ- 13.8 ק"מ לליטר לפי הצהרת היצרן. גרסת הפלאג-אין הייבריד 330e מוסיפה למפרט מנוע חשמלי ליצירת הספק מרבי משולב של 299 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 45.9 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות. סוללה חדשה בקיבולת כמעט כפולה ביחס לדור היוצא מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד כ- 90 ק"מ לעומת כ- 40 ק"מ בלבד בדור היוצא.

וידאו ב.מ.וו X3 החדש

גרסת הביצועים M50 מצויידת במנוע טורבו בנזין עם 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 381 כ"ס ומומנט מרבי של 55 קג"מ, המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות. בנוסף מגיעה גרסה זו עם מספר תוספות המבטיחות התנהגות כביש התואמת את הביצועים, ביניהם בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים משופרים, חישוקי 20 אינץ', דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני, ומערכת פליטה משופרת עם 4 יציאות.