וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מרצדס השיקה את ה- EQE SUV באוקטובר 2022, 4 שנים לאחר שהשיקה את מרצדס EQC שהיה כזכור הדגם החשמלי הראשון של המותג. כלמוביל, היבואנית הרשמית של מרצדס לישראל, החלה את שיווק מרצדס EQE SUV בארץ בחודש יולי 2023. יצאנו למבחן מאתגר לאילת עם מרצדס EQE SUV 350 4MATIC ELECTRIC ART שמחירו בישראל עומד על 785,900 ₪.
| מרצדס EQE SUV 350 4MATIC | |
|---|---|
| יתרונות | שימושיות, יעילות אנרגטית, איכות חומרים, נוחות נסיעה |
| חסרונות | מחיר, עיצוב חיצוני פושר |
עיצוב ונוחות מרצדס EQE SUV
עיצובו החיצוני של מרצדס EQE SUV נאה אך מעט פושר ומאכזב ממותג פרימיום נחשק. למרות שהדגם מבוסס על מרצדס EQE הסלונית, מרצדס EQE SUV דומה מאוד למרצדס EQC רק גדול יותר, כך שנראה שמחלקת העיצוב במרצדס לא כל כך התאמצה בעבודה על דגם זה.
ה- "גריל" הקדמי גדול ואטום, מכיל בתוכו סמל מרצדס ענק ומתמזג עם פנסים קדמיים גדולים. בתחתית הפגוש הקדמי מעין מגלש כסוף ומעוצב. פרופיל הרכב נאה, ותורמים לכך מידותיו הגדולות וחישוקים מעוצבים בקוטר 20 אינץ'. המרכב באורך 4,863 מ"מ ובסיס הגלגלים עומד על 3,030 מ"מ. מדרגות צד בגימור פלסטיק ואלומיניום מגיעות כסטנדרט ומסגרת החלונות מעוטרת בכרום.
הגג משתפל לאחור במתינות, וסף חלונות הצד עולה מעט ובעדינות מאחור. בחלקו האחורי של הרכב ספוילר גדול, שחור ומבריק מעל השמשה האחורית, פגוש מעוצב, ופס תאורה בדלת תא המטען המשתלב עם פנסים ארוכים וצרים. רוחבו של מרצדס EQE SUV עומד על 1,940 מ"מ, וגובהו 1,686 מ"מ.
בניגוד לעיצוב החיצוני השמרני, עיצוב הפנים של מרצדס EQE SUV ייחודי ומודרני. הדימיון לאחיו הקטן מרצדס EQC נותר בחוץ בלבד, ולא קיבל אישור כניסה אל תוך הרכב. למעשה העיצוב הפנימי דומה מאוד לעיצוב הפנימי של מרצדס EQE הסלונית. מסך המגע המרכזי אנכי בגודל 12.8 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מריצים מערכת הפעלה מתקדמת MBUX NTG 7.0 ומציגים ממשק משתמש מהטובים בשוק.. מערך המסכים Hyper Screen הכולל לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ', מסך מגע מרכזי בגודל 17.7 אינץ' ומסך נוסף בגודל 12.3 אינץ' מול הנוסע מלפנים, מוצע כאופציה בתוספת תשלום של כ- 77,000 ₪.
תא הנוסעים מרשים במיוחד, וברכב המבחן מציג שילוב צבעים של חום עדין עם ב'ז בהיר החולש במושבים, בדלתות, המשענת היד, בקורות, בתקרה, ובגלגל ההגה. לתחושת האווריריות ברכב תורם גם גג זכוכית פנורמי נפתח בחלקו הקדמי. תאורת האווירה העשירה של מרצדס חולשת באלמנטים רבים בתא הנוסעים ויוצרת מופע לילי מהמם ומרשים. איכות ההרכבה והחומרים מעולים כפי שהורגלנו במרצדס. הקונסולה המרכזית צפה, פתחי המיזוג הקדמיים בצדדים בסגנון מנועי סילון, ובחלקו העליון של הדשבורד תריסים צרים המוטמעים בצורה מושלמת בעיצוב הדשבורד.
במרצדס EQE SUV תאי אחסון מגוונים ושימושיים, ביניהם תא אחסון גדול ופתוח מתחת לקונסולה המרכזית הצפה הכולל 2 שקעי טעינה מסוג USB-C, תא כפפות מדופן ומואר, תא מרובע מדופן מתחת למשענת היד המרכזית הנפתחת בפתיחת ספר, 2 מתקני כוסות מלפנים ניתנים לשליפה ולהסתרה, 2 מתקני כוסות נשלפים ממשענת היד במושב האחורי, מתקני אחסון גדולים ללא דיפון בכל הדלתות עם מקום לבקבוקים, וכיסי אחסון קשיחים בגב המושבים הקדמיים.
תנוחת הישיבה גבוהה מאוד והמושבים הקדמיים נוחים ומזמינים. הכיוונון החשמלי הכולל זיכרונות לא כולל כיוונון של מסעד הגב התחתון, ומשענת הראש מתכווננת באופן ידני. אין אופציה להארכה של בסיס המושב. ברכב כה יקר היינו מצפים גם לאוורור במושבים הקדמיים.
סף החלונות נמוך יחסית, ושדה הראיה לפנים ולצדדים טוב למרות קורות A עבות ובזכות חלון צד משולש קדמי ומראות צד המותקנות על הדלתות. שדה הראיה במראות הצד הגדולות מעולה, והמראה המרכזית גדולה ומתכהה אוטומטית למניעת סינוור.
ההגה מחופה עור נאפה, נעים למגע ונוח לשימוש. כיוונון חשמלי מלא של ההגה יחד עם כיוונון מושב חשמלי וזיכרונות, תורמים למציאת תנוחת נהיגה אופטימלית לכל נהג בקלות. בגלגל ההגה מתגי מגע לשליטה במערכות הרכב השונות.
הנדסת האנוש במרצדס EQE SUV טובה. המתגים נוחים לשימוש, ממוקמים היטב, ובגודל המתאים. תפעול מערכות הרכב השונות מתבצע בעזרת מגע במסך המרכזי הכולל משוב הפטי (רטט), מתגים ומשטחי מגע בקונסולה ובהגה, ובעזרת מחוות יד. תפעול מגוון מערכות הרכב העשיר מצריך למידה והסתגלות, אך אינטואיטיבי מאוד וקל ללמידה במערכת ה- MBUX המתקדמת של מרצדס.
כיאה לרכב חשמלי טהור, מציג מרצדס EQE SUV רצפה שטוחה ושימושית מאחור. מרווח הרגליים מאחור נדיב ותואם את בסיס הגלגלים הארוך. מרווח הראש מאחור טוב הודות לתצורת המרכב וגובה הרכב. נוסעי המושב האחורי ייהנו מחלונות כהים, שני שקעי USB-C, ופתחי מיזוג פשוטים. ברכב כה יקר היינו מצפים לפתחי מיזוג עם תצוגה עשירה ואפשרות לכיוונון טמפרטורה ועוצמת מיזוג מאחור בנפרד.
נפח תא המטען 520 ליטרים ודיפונו עשיר ומזמין. קיפול משענות הגב של מושבי השורה השניה מתבצע בקלות ביחס של 40-20-40. שפת ההטענה שטוחה ונוחה. מרצדס EQE SUV משווק ללא גלגל חלופי ובמקומו מסופקת ערכת תיקון תקר. עם הרכב מסופק כבל טעינה מקורי לטעינה ביתית.
למרות שמתלי הרכב מתמודדים עם משקל של כ- 2.5 טונות, ולמרות חתך הצמיגים הנמוך, נוחות הנסיעה מעולה, וגם שברי כביש ופסי האטה מגוהצים היטב ע"י המתלים. בידוד הרעשים ברמה גבוהה מאוד, ולמרות העדר מנוע בעירה רועש לא שמענו רעשי כביש ורוח. תורמים לכך שמשה קדמית וחלונות צד כפולים עם בידוד אקוסטי.
ביצועים מרצדס EQE SUV
מרצדס EQE SUV משווק בישראל עם צמד מנועים בהספק מרבי משולב של 292 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 78 קג"מ, המשתלבים עם מערכת הנעה אחורית בגרסת 350+ ומערכת הנעה כפולה בגרסת 4Matic כמו ברכב המבחן. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש עומדת על 6.6 שניות בגרסה הנבחנת. סוללה עם קיבולת אפקטיבית של 89 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 510 ק"מ בגרסה הנבחנת לפי תקן WLTP.
במרצדס EQE SUV אפשרות לבחירת 3 מצבי נהיגה מוגדרים מראש, ואפשרות להגדרות אישיות, השולטים בביצועי המנוע, בקשיחות ההגה ובכיול מערכת בקרת היציבות. מצב Eco נועד לחסכון מרבי בצריכת החשמל ומומלץ לעבור למצב נהיגה זה כאשר קיים חשש לגבי טווח הנסיעה הנותר. מצב Comfort לנסיעה בנוחות מרבית, ומצב Sport לנהיגה דינמית ומאומצת.
בציר הקדמי מתלי ארבעה חיבורים, ובציר האחורי מתלים רב חיבוריים עצמאיים, אשר מתמודדים יפה עם משקל הרכב ומספקים נוחות נסיעה מעולה בכל מושבי הרכב. מצב ספורט, יחד עם הנעה כפולה, מרכז כובד נמוך, וצמיגים במידות 255/45 R20 מספקים אחיזת כביש ויציבות כיוונית גבוהות מאוד, שכיף למצוא בקרוסאובר משפחתי. ההגה מדויק, ניתן להקשחה, אך מעט רך מדי ומאבד תקשורת עם הגלגלים הקדמיים. הבלימה חזקה מאוד ומצליחה להתמודד עם משקלו הגבוה של הרכב וביצועיו המהירים.
צריכת אנרגיה וטווח נסיעה מרצדס EQE SUV
למרצדס EQE SUV בגרסה הנבחנת סוללה עם קיבולת אפקטיבית של 89 קוט"ש כאמור המספקת טווח נסיעה של 510 ק"מ לפי תקן WLTP, ותומכת בטעינה מהירה DC בהספק של עד 170 קילוואט, המאפשרת תוספת טווח של 220 ק"מ תוך 15 דקות טעינה בתנאים אופטימליים. צריכת החשמל המשולבת עומדת על 21.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ לפי נתוני היצרן.
אנו קיבלנו את הרכב עם סוללה טעונה ב- 94% וטווח הנסיעה החשמלי במחשב הדרך הצביע על 461 ק"מ לפי חישוב ממוצע, ו- 491 ק"מ במקסימום במצב נהיגה Eco. מהרצליה שמנו פעמנו אל העיר הדרומית אילת. כשהתחלנו לחשוש לגבי טווח הנסיעה הגיעו הירידות לאילת שהטעינו את הסוללה בקצב יפה והסירו כל דאגה מליבנו. לעמדת הטעינה המהירה בביג אילת הגענו לאחר נסיעה של 367 ק"מ בהם ירדה הסוללה מ- 94% ל- 19% טעינה. לאחר 64 דקות הוטענה הסוללה במלואה (81% הטענה) בקצב ממוצע מעולה של 79 קילוואט בחיבור מסוג CCS1.
נהנינו מאוד באילת, אם אתם כבר שואלים, ולפני היציאה חזרה הטענו את הסוללה במלואה. מחשב הדרך הציג טווח נסיעה מקסימלי של 598 ק"מ. לאחר טיפוס העליות מאילת ונסיעה במעט פקקי המרכז הגענו להרצליה לאחר נסיעה של 4:19 שעות, 359 ק"מ, וצריכת אנרגיה של 20.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ, למרות תנאי הדרך. בסוללה נותרו 18% שיכלו להספיק ל- 80 ק"מ נוספים. אין ספק שמרצדס EQE SUV עבר ללא שום בעיה את מבחן אילת והציג צריכת אנרגיה מעולה. טווח הנסיעה בפועל מעל 400 ק"מ ומספק לכל הדעות.
אמינות ועלויות אחזקה מרצדס EQE SUV
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2022 דורגה מרצדס במקום ה- 24 האחרון. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים. בסקר דומה שנערך בארה"ב בשנת 2022 דורגה מרצדס במקום ה- 27 מתוך 31 יצרנים.
רכבים חשמליים נחשבים אמינים יותר אך נתונים סטטיסטיים עדיין חסרים לגביהם. מרצדס EQE SUV משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 4 שנים או עד 100,000 ק"מ, והאחריות לסוללה למשך 10 שנים או עד 250,00 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 35 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון עומדת על כ- 38,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,400 ₪ בלבד. עלות הרישוי השנתי עומדת על 580 ₪ בלבד רק בשל היות מרצדס EQE SUV רכב חשמלי.
בטיחות מרצדס EQE SUV
מרצדס EQE SUV נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2023 וגרף ציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 87% בהגנה על בוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% עבור מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על עייפות הנהג, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת הכנה לתאונה, ומערכת חניה אוטומטית.
רמת האבזור אלקטריק ארט כמו ברכב המבחן כוללת בנוסף מצלמות היקפיות 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, מערכת יציאה בטוחה המתריעה מפני רכב חולף בנתיב המקביל, שמירה על מרכוז בנתיב הנסיעה, סיוע אקטיבי בהחלפת נתיב, סיוע היגוי אקטיבי בתמרון חירום, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת להרחקת הנהג והנוסע מלפנים ממוקד הפגיעה בתאונות צד, ומערכת לניטור עייפות הנהג עם בלימה אוטונומית בעת זיהוי חוסר תגובה מתמשך מצד הנהג.
רמת האבזור הבטיחותי עומדת בגרסה הנבחנת על 6 מתוך 8 לפי דירוג משרד התחבורה הישראלי, בעיקר בשל העדר מערכת התרעה של היסח דעת הנהג, והעדר מערכת התרעה על השארת ילדים ברכב.
תמורה למחיר וסיכום מרצדס EQE SUV
מרצדס EQE SUV משווק בישראל עם שלוש רמות אבזור. עלות גרסת הבסיס אלקטריק עומדת על 707,800 ₪ ורשימת האבזור בגרסה זו כוללת בין היתר מושבים קדמיים חשמליים מחוממים עם זיכרונות, ריפוד דמוי עור, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.8 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תאורת אווירה צבעונית, משטח טעינה אלחוטית, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן זיהוי, גג זכוכית פנורמי נפתח, תאורת לד מלאה, וחישוקי 19 אינץ'.
עלות גרסת אלקטריק ארט הנבחנת עומדת כאמור על 785,900 ₪ ורשימת האבזור בגרסה זו כוללת בנוסף ובין היתר גם מערכת שמע Burmester עם 15 רמקולים, תאורת אווירה אקטיבית, ותאורת לד משודרגת. לכל אחת מרמות האבזור ניתן להוסיף חבילת AMG Line הכוללת חישוקים בגודל 20 או 21 אינץ', מושבי ספורט מעוצבים בחיפוי עור, הגה ספורט קטום, ופגושים בעיצוב קרבי יותר. עלות כל הגרסאות גבוהה ביחס למה שאנו מצפים בעקבות הטבת המס הענקית לה זוכים רכבים חשמליים בישראל, ובהשוואה למתחרים בקטגוריה.
מרצדס EQE SUV הוא רכב פנאי חשמלי עם יתרונות רבים וחסרונות מעטים. עיצובו החיצוני של מרצדס EQE SUV מאופק ביחס למתחרים אך אנו ממליצים להסתכל במה שיש בתוך הקנקן. מרצדס EQE SUV משפחתי ושימושי, טווח הנסיעה בפועל מעל 400 ק"מ ומספק בהחלט, אבזור הנוחות עשיר ואיכות הנסיעה מעולה, הנדסת האנוש ואיכות החומרים מעולות, וציון הבטיחות גבוה. למרות משקל של 2,580 ק"ג, צריכת האנרגיה מעולה, וההתנהגות הדינמית של הרכב מעולה בזכות מנועים חזקים, הנעה כפולה, מרכז כובד נמוך, ומתלי נוחות מכוילים כראוי.
| מרצדס EQE SUV 350 4MATIC ELECTRIC ART | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי משולב | 292 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 78.0 קג"מ |
| קיבולת אפקטיבית בסוללה | 89 קוט"ש |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,863 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,940 מ"מ |
| גובה כללי | 1,685 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,095 מ"מ |
| נפח תא מטען | 520 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,580 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.6 שניות |
| טווח חשמלי מרבי (יצרן) | 510 ק"מ |
| טווח חשמלי מרבי (מבחן) | 440 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 21.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 20.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| דרגת זיהום אויר | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 785,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025