סקודה קודיאק 2024 החדש מושק בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 08 אוגוסט 2024
  • 0 תגובות

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, משיקה היום את הדור החדש של סקודה קודיאק המציג עיצוב אלגנטי עם תא נוסעים טכנולוגי, איכותי ומרווח ביחס לקודמו. סקודה קודיאק 2024 זמין בשלב זה ברמת אבזור אחת אך עם שלושה מנועים לבחירה כדי להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי 7 מושבים מול דגמים כגון ניסאן אקס-טרייל ומיצובישי אאוטלנדר.

סקודה קודיאק 2024

בדומה לדור הקודם שזה להצלחה, גם הדור החדש שומר על עיצוב סולידי למדי המשלב אלמנטים משפת העיצוב העדכנית של סקודה. בחזית גריל רחב עם סורגים עבים ופנסי לד מפוצלים, מהצד חלונות גדולים וחישוקי 17 אינץ' צנועים, ומאחור יחידות תאורה חדשות המחוברות בפס אדום. המידות החיצוניות דומות לדור היוצא. אורכו צמח ב- 61 מ"מ, רוחבו תפח ב- 18 מ"מ, והגובה קטן ב- 17 מ"מ. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ועומד על 2,788 מ"מ. כמו כן, תא המטען גדל לכדי 289 ליטרים כאשר כל שבעת המושבים בשימוש ומרווח הראש לנוסעים בשורה השלישית שופר ב- 15 מ"מ. 

סקודה קודיאק 2024

תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה לעומת קודמו עם עיצוב מלוטש ושימושי מתמיד. ידית ההילוכים הותקנה מאחורי ההגה ופינתה מקום יקר בין המושבים אשר כולל כעת תאי אחסון מודולריים. המסך המרכזי בגודל 12.9 אינץ' ואליו מצטרף לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' עם מספר תצוגות לבחירה. על מנת לשמור על מראה נקי מבלי לפגוע בהנדסת האנוש, בחרה סקודה בממשק ייחודי הכולל שלוש חוגות עם מסכים מובנים בגודל 1.25 אינץ'. החוגות החיצוניות שולטות בטמפרטורה, ובחימום/אוורור המושבים ואילו החוגה המרכזית הינה רב תפקודית ושולטת בכיוון ובעוצמת המיזוג וגם בעוצמת השמע. 

סקודה קודיאק 2024

סקודה קודיאק זמין כאמור ברמת אבזור אדוונס (Advance), הכוללת בין היתר בקרת אקלים תלת אזורית, משטח טעינה אלחוטית כפול עם אוורור, מושבים קדמיים מחוממים עם כיוון לתמיכת גב תחתון, גג שמש נפתח חשמלית, התנעה ללא מפתח, 4 שקעי USB-C בהספק 45W, תאורת אווירה, שמשות אחוריות כהות, מראות צד עם קיפול חשמלי ועמעום, וחישוקי 17 אינץ'. אבזור הבטיחות כולל שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות שניתן לצפות להן ברכב מודרני בשנת 2024. כמו כן, סקודה קודיאק זכה בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות מארגון Euro NCAP. 

סקודה קודיאק 2024

סקודה קודיאק ישווק עם שלושה מנועים לבחירה, כולם משודכים לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG. לגרסת הכניסה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס, מומנט מרבי של 25.5 קג"מ והנעה קדמית. בגרסה זו תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 16.3 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. 

בנוסף מוצע מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס, מומנט מרבי של 36.7 קג"מ והנעה קדמית. בגרסה זו תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 18.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. 

לגרסה הבכירה מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 193 כ"ס, מומנט מרבי של 40.8 קג"מ והנעה כפולה. בגרסה זו תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 15.9 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. 

מחירון סקודה קודיאק 2024 :

סקודה קודיאק 1.5 טורבו בנזין 2x4 אדוונס - 214,990 ₪

סקודה קודיאק 2.0 טורבו דיזל 2x4 אדוונס - 246,990 ₪

סקודה קודיאק 2.0 טורבו דיזל 4x4 אדוונס - 269,990 ₪