BYD אטו 3 נכשל במבחן בטיחות למערכות עזר לנהג

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: Euro NCAP
  • 27 אוקטובר 2024
  • 1 תגובות

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם תוצאות של מבחנים שערך למערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות (מערכות עזר לנהג) למספר דגמים פופולריים באירופה, ביניהם הרכב הנמכר ביותר בישראל - BYD אטו 3 אשר נכשל במבחנים אלו עם ציון של 0 מתוך 4. למעשה מומחי הבטיחות של הארגון ממליצים שלא להשתמש במערכות הבטיחות האקטיביות של BYD אטו 3 בכבישים בין-עירוניים.

BYD אטו 3

BYD אטו 3 אמנם זכה לציון מרבי של 5 כוכבים בשנת 2022 עם ציון של 74% עבור מערכות הבטיחות האקטיביות, אך במבחן ספציפי ועדכני לתפקוד מערכות אלו, מקבל הדגם ציון נכשל כאמור. הבוחנים מציינים שלדגם אין מערכת בקרת מהירות חכמה (ISA) לזיהוי תמרורים ולשינוי מהירות הנסיעה בהתאם, וגם זיהוי התמרורים הקיים אינו תואם לתקן האירופאי.

בקרת השיוט האדפטיבית נכשלה בעיקר בעת התרקבות לרכב נייח או לעיקול בכביש הדורש להפחית את מהירות הנסיעה. מערכת בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה נכשלה במהירות 100 קמ"ש ומעלה ובמקרים בהם הנהג אינו מגיב להתרעות, הרכב לא עצר בצד הדרך כמו ברכבים המצטיינים אלא ביטל את מערכת בקרת הסטייה מהנתיב תוך השארת בקרת שיוט אדפטיבית פועלת, באופן "המשאיר את הנהג לגורלו", כך לדברי אנשי הארגון. כמו כן, אם הרדאר או המצלמה חסומים, מוצגת התרעה לנהג אך המערכות ממשיכות לפעול למרות ההפרעה.

מבחן בטיחות למערכות עזר לנהג

בסבב זה נבחנו גם דגמי מרצדס C קלאס וב.מ.וו i5 אשר זכו לציון מרבי של 4 נקודות. וולוו EC40 (לשעבר C40) ופולקסווגן ID.7 קיבלו ציון של 3 נקודות מתוך 4. מבחנים אלו מבהירים שלא כל מערכות הבטיחות מתפקדות באופן דומה, גם אם במפרט הטכני יש להן שמות דומים או זהים, ובכל אופן האחריות המלאה היא על הנהג.