הכירו את סוזוקי e ויטרה החשמלי 2025

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 04 נובמבר 2024
  • 0 תגובות

סוזוקי ידועה כיצרנית רכב שמרנית ביותר ולכן אנו לא מופתעים מכך שהינה בין האחרונות להשיק רכב חשמלי ראשון. סוזוקי e ויטרה החשמלי יגיע אלינו בקיץ 2025 ממפעלי החברה בהודו ויתחרה ברכבי פנאי קומפקטיים כגון קיה EV3, סקודה אלרוק, וג'ילי גיאומטרי C הפופולרי. כחלק משיתוף הפעולה בין סוזוקי לטויוטה, הדגם ישווק בקרוב גם עם סמל של טויוטה ואולי יקבל עיצוב שונה מעט.

סוזוקי e ויטרה החשמלי

העיצוב מבוסס על סוזוקי eVX קונספט אשר הוצג בינואר 2023 וכולל חזית אטומה, בתי גלגלים מודגשים עם חישוקי 18 או 19 אינץ' בהתאם לגרסה, קורות אחוריות רחבות, צביעה דן-גונית, וחיפויי פלסטיק שחורים בולטים מסביב למרכב המעניקים לרכב מראה קשוח יותר. מאחור יחידת תאורה רוחבים עם חיפוי שקוף. למרות השם הדומה, סוזוקי e ויטרה החשמלי לא קשור בשום צורה לסוזוקי ויטרה המוכר. מדובר ברכב חשמלי ייעודי המבוסס על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ. אורכו הכולל 4,275 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, וגובהו 1,635 מ"מ.

סוזוקי e ויטרה החשמלי

תא הנוסעים כולל הגה דו-חישורי קטום, לוח מחוונים דיגיטלי לצד מסך מגע מרכזי, פקדי פיזיים לבקרת האקלים, פתחי מיזוג עם מסגרת כסופה עבה, קונסולה מרכזית צפה בגימור מבריק עם בורר הילוכים בצורת חוגה ומחזיקי כוסות בחלק העליון, ושטח אחסון עם משטח טעינה אלחוטית בחלק התחתון. העיצוב אמנם מהווה קפיצת מדרגה מבחינת סוזוקי אך יהיה לה קשה להתמודד מול המתחרות המציעות תאי נוסעים טובים ומתקדמים יותר.

סוזוקי e ויטרה החשמלי

גרסת הכניסה מצוידת בהנעה קדמית, מנוע עם הספק מרבי של 142 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ וסוללה בקיבולת 49 קוט"ש. גרסת הביניים מצוידת בהנעה קדמית, מנוע עם הספק מרבי של 172 כ"ס וסוללה בקיבולת 61 קוט"ש. הגרסה הבכירה מצוידת בהנעה כפולה, צמד מנועים עם הספק מרבי משולב של 181 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ וסוללה בקיבולת 61 קוט"ש. בשלב זה טרם פורסמו כל הפרטים הטכניים, ביניהם טווח הנסיעה ויכולות הטעינה.

סוזוקי e ויטרה החשמלי

סוזוקי מתגאה במערכת AllGrip-e חדשה המאפשרת אחיזה גבוהה בשטח ובדרכים חלקות. המערכת מסוגלת לעצור גלגל שמחליק תוך אספקת מומנט לגלגל המקביל ובכך לשפר את האחיזה, בדומה לדיפרנציאל מוגבל החלקה.