ב.מ.וו M5 החדשה 2025 נוחתת בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 11 מרץ 2025
  • 0 תגובות

דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, משיקה הבוקר את מכונית הספורט סלון ב.מ.וו M5 בדור חדש אשר בדומה למתחרות נאלצת לראשונה להצטייד במערכת הנעה היברידית נטענת  (PHEV) על מנת להתמודד עם תקנות הזיהום. כפיצוי על תוספת המשקל הגדולה, מקבלים הספק אדיר של 727 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 68 ק"מ. מחירה של ב.מ.וו M5 החדשה 2025 עומד על 1,199,900 ₪.

ב.מ.וו M5

ב.מ.וו M5 חמושה במנוע טורבו בנזין V8 בנפח 4.4 ליטרים עם הספק מרבי של 585 כ"ס ומומנט מרבי של 76.4 קג"מ, בשילוב מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ. יחד אלו מפיקים הספק משולב של 727 כ"ס ומומנט משולב של 102 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה M-xDrive עם דיפרנציאל אחורי אלקטרוני, המאפשרת להעביר את כל המומנט לציר האחורי והפעלת מצב דריפט עבור סחיפות זנב מהנות ונשלטות. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש או 305 קמ"ש עם חבילת M Driver האופציונלית. סוללה בקיבולת 18.6 קוט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של עד 68 ק"מ לפי נתוני היצרן.

ב.מ.וו M5

המערכת ההיברידית מוסיפה כ- 500 ק"ג ביחס לדור היוצא ולכן למרות תוספת ההספק, המשקל הכבד העומד על 2,435 ק"ג בא לידי ביטוי בתאוצה איטית יותר ב- 0.2 שניות. אבל מה שבאמת מעניין את חובבי ההגה והדגם זו התנהגות הכביש וחווית הנהיגה אשר בדרך כלל נפגעת בשל תוספת המשקל הנכבדה. כדי להתעלות על כך, ציידה היצרנית את הדגם בשלל מערכות ביניהן היגוי אחורי, בולמים אדפטיביים ספורטיביים עם מספר מצבים לבחירה, ומערכת בלימה משופרת עם מצב נוחות וספורט.

ב.מ.וו M5

את ב.מ.וו M5 תוכלו לזהות דרך עיצוב קרבי יותר המושג באמצעות פגושים עם כונסי אוויר בולטים, 4 פתחי מפלט המבצבצים מתוך דיפיוזר גדול, גג קרבון, מפסקי סרנים מורחבים עם בתי גלגלים מנופחים, וחישוקים בעיצוב ייחודי בקוטר 20 אינץ' מלפנים ו- 21 אינץ' מאחור. בתא הנוסעים תמצאו מושבי ספורט חשמליים עם חימום ואוורור, והגה ספורט בעיצוב חדש עם פקדים להפעלת מצבי נהיגה המותאמים אישית.