אוואטר 11 היוקרתי והמסקרן בקרוב בישראל

  • כתב: תוכן שיווקי
  • צילום: יצרן
  • 20 מרץ 2025
  • 1 תגובות

במהלך השבועות הקרובים תשיק קבוצת אלבר בישראל את מותג הפרימיום המסקרן אוואטר (Avatr). את שם המותג אולי לא הכרתם עד כה, אך מדובר במותג המתמקד ברכבי פרימיום חשמליים ונוסד בשיתוף פעולה בין ענקית הרכב הסינית צ'אנגן לבין יצרנית הסוללות המוכרת CATL. מעבר לגב הכלכלי והטכנולוגי החזק, מצליחים רכבי אוואטר להתבלט בין עשרות מותגי הרכב הסיניים הודות לעיצוב המרשים והייחודי, עליו חתום המעצב נאדר פאג׳ינזדה, שהצטרף לאוואטר בשנת 2019 לאחר למעלה מ-17 שנים ב- BMW.

אוואטר 11

הדגם הראשון שיגיע לישראל הינו רכב הפנאי קופה אוואטר 11 (Avatr one one) המציג מידות נדיבות המעניקות לו נוכחות בולטת. אורכו הכולל 4.88 מטרים, רוחבו 1.97 מטרים, גובהו 1.60 מטרים, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2.98 מטרים. הדגם תוכנן ועוצב במרכז המחקר והפיתוח של אוואטר בגרמניה.

אווטאר 11 מציג עיצוב נקי אך לא משעמם, לצד פרופורציות מחמיאות אשר מעניקות לו מראה שרירי ויוקרתי. בחזית חותמת תאורה ייחודית בצורת בומרנג ומכסה מנוע דו-גוני. מהצד קו חלונות ספורטיבי, גג משתפל לאחור, וחצאיות צד בגימור שחור מבריק. מאחור תאורה רוחבית דקיקה ופגוש עם דיפיוזר מעוצב, אך החלק המעניין הוא שמשה אחורית צרה במיוחד ודלת תא מטען שטוחה בדומה לרכב סדאן. חישוקי ענק בקוטר 22 אינץ' משלימים את ההופעה הנאה.

אוואטר 11

כיאה לרכב פרימיום, גם תא הנוסעים של אוואטר 11 מעוצב בקפידה על מנת להתחרות במיטב התוצרת האירופאית. היצרנית מדווחת כי הושם דגש על איכות החומרים, ההרכבה, בידוד הרעשים והפרטים הקטנים אשר הופכים את תא הנוסעים למקום נעים יותר לבלות בו. המושבים מרופדים בעור נאפה איכותי, ותאורת אווירה עשירה עם 256 צבעים לבחירה חולשת על החלל הפנימי. הדגם ישווק בתצורת 5 מושבים או 4 מושבים מפוארת עם שני מושבי קפטן מאחור, המופרדים על ידי קונסולה מרכזית.

אוואטר 11 עמוס בטכנולוגיה מתקדמת ויקרוץ לחובבי הג'אדגטים. הדגם מצויד במסך מרכזי בגודל 15.6 אינץ' המריץ את מערכת ההפעלה HarmonyOS מבית וואווי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', ומסך שלישי בגודל 10.25 אינץ' המותקן מול הנוסע הקדמי. עוד ניתן למצוא צמד משטחי טעינה אלחוטיים ומערכת שמע מבית Meridian עם 25 רמקולים, לחוויה ווקאלית מרוממת.

אוואטר 11

בנוסף ייהנו הנוסעים מרשימת אבזור הכוללת מושבים קדמיים חשמליים, מאווררים ומחוממים עם זיכרונות ועיסוי, מושבים אחוריים (מלבד האמצעי בגרסת המישה מושבים) מאווררים ומחוממים, גג פנורמי גדול הממלא את תא הנוסעים באור טבעי, דלתות ללא מסגרת המוסיפות טאץ׳ של אלגנטיות, דלתות עם סגירת ואקום, ותא מטען מלפנים ומאחור.

אוואטר 11 כולל גם את כל מערכות הסיוע המתקדמות לנהג, ביניהן בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, מערך מצלמות 360 מעלות ברזולוציה גבוהה כולל שיקוף המתרחש מתחת לגחון, ומערכת חניה אוטומטית.

אוואטר 11

אוואטר 11 ישווק בישראל בגרסאות הנעה אחורית וכפולה. גרסת ההנעה האחורית RWD מגיעה עם מנוע בהספק מרבי של 311 כ"ס ומומנט מרבי של 37 קג״מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ״ש תוך כ- 6.6 שניות. בגרסה זו סוללה בקיבולת 90 קוט״ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 475 ק״מ לפי תקן WLTP.

גרסת ההנעה הכפולה AWD מגיעה עם צמד מנועים בהספק מרבי של 578 כ"ס ומומנט מרבי של 65 קג״מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ״ש תוך כ- 4.5 שניות. בגרסה זו סוללת ענק בקיבולת 116 קוט״ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 540 ק״מ לפי תקן WLTP. שתי הסוללות תומכות בטעינת DC אולטרה מהירה בהספק 240 קילוואט, המאפשרת להוסיף טווח נסיעה של 200 ק"מ תוך 10 דקות טעינה בלבד. טעינה ביתית AC אפשרית בהספק מרבי של 11 קילוואט.

עם נתונים אלו, נראה שבמחיר המתאים יצליח אוואטר 11 להתברג בראש טבלת המסירות בקטגוריית רכבי פנאי פרימיום חשמליים, ולסמן רף חדש וגבוה בקטגוריה.