מאזדה CX-6e נחשף רשמית

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 23 אפריל 2025
  • 0 תגובות

מאזדה השמרנית נכנסה באיחור לשוק החשמליות ולאחר נסיון פחות מוצלח עם מאזדה MX-30, החליטה לפנות ליצרנית הרכב הסינית צ'אנגן כדי שתייצר רכבים חשמליים עבורה. לאחר שהשיקה את מכונית הסדאן מאזדה 6e המבוססת על מכונית סדאן של צא'נגן, מגיע תורו של רכב הפנאי מאזדה CX-6e (EZ-60 בסין) המבוסס על צ'אנגן דיפאל S07 המשווק גם בישראל.

מאזדה CX-6e

העיצוב החיצוני מוחצן ואגרסיבי במידה הנכונה, עם יחידות תאורה צרות המחוברות בפס תאורה המזכיר את צורת הגריל המוכר של מאזדה, פגוש קדמי מפוסל, ולוגו מואר. מהצד ניתן לזהות בתי גלגלים גדולים ומצלמות במקום מראות צד. מאחור זנב מעוגל ונקי. עוד מתגאה החברה במעברי אוויר במכסה המנוע ובקורות האחוריות הרחבות אשר לטענתה משפרים את האווירודינמיות במהירות גבוהה וכך יורדת צריכת האנרגיה.

מאזדה CX-6e

תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי בניחוח פרימיום בדומה לדגמי החברה האחרונים. את ההצגה גונב מסך מגע מרכזי בגודל 27 אינץ' ברזולוציית 5K. בנוסף כוללת רשימת האבזור תצוגה עילית תלת מימדית, ומערכת שמע עם 23 רמקולים לרבות במשענות הראש - תכונה המאפשרת לנהג ולנוסע הקדמי להאזין למוזיקה שונה מבלי להפריע אחד לשני, בדומה לאוזניות.

מאזדה CX-6e

מאזדה CX-6e ישווק עם יחידת הנעה חשמלית EV והיברידית נטענת PHEV. פרטים מלאים טרם פורסמו אך על פי דיווחים מסין, לגרסה החשמלית מנוע אחורי בהספק 255 כ"ס וסוללות בקיבולת 68.8 או 80 קוט"ש לבחירה, המספקות טווח נסיעה של 480 ק"מ ו- 600 ק"מ בהתאמה, לפי התקן הסיני.

מאזדה CX-6e

גרסת ה- PHEV תצויד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 94 כ"ס בשילוב מנוע חשמלי אחורי עם הספק של 214 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על כ- 130 ק"מ בתנאי אמת (200 ק"מ בתקן CLTC הסיני) ואילו טווח הנסיעה המשולב עם מנוע בנזין וחשמל יעמוד על יותר מ- 1,000 ק"מ.

מאזדה CX-6e

מידותיו נדיבות. אורכו הכולל 4,850 מ"מ, רוחבו 1,935 מ"מ, גובהו 1,620 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,900 מ"מ. מאזדה CX-6e מציג חלוקת משקל ביחס של כ- 50:50 בין הסרנים ובולמים אדפטיביים אשר לטענת החברה מספקים התנהגות כביש טובה המאפיינת את דגמי מאזדה.