וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
יונדאי סנטה פה הגיע אלינו לראשונה בעשור הראשון של המילניום כדגם 5 מושבים הניצב מעל יונדאי טוסון. לימים, נוספו לו שני מושבים חשובים מאוד שעזרו לו לתפוס מקום מכובד מאוד בטבלת המכירות בקטגוריית רכבי 7 מושבים, לצד מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק.
| יונדאי סנטה פה הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, עיצוב, אבזור |
| חסרונות | מחיר, בידוד רעשי רוח |
לאחרונה השיקה כלמוביל היבואנית את הדור החדש של יונדאי סנטה פה עם 7 מושבים ומערכת הנעה היברידית הכוללת גם בלימה רגנרטיבית בעצימות משתנה בדומה לרכבים חשמליים. הדגם מגיע אלינו עם עיצוב חיצוני שונה לחלוטין מקודמו, אשר מאז הצגתו עורר לא מעט מחלוקת, לצד תא נוסעים המציג שדרוגים משמעותיים בתחומי האבזור, העיצוב והמרווח הפנימי. למבחן התייצב יונדאי סנטה פה הייבריד בצבע שוקולד ברמת אבזור עילית שמחירו 369,000 ₪.
עיצוב ונוחות יונדאי סנטה פה
אין ספק שיונדאי עמלה רבות על העיצוב החיצוני של הסנטה פה. בין אם העיצוב לטעמכם או לא, יונדאי מציגה עיצוב חדש, שונה, בולט, אגרסיבי ונועז שלא דומה לאף SUV אחר. בעולם שמרבית הרכבים החדשים דומים זה לזה, מהלך שכזה מזכה את יונדאי בנקודות זכות רבות. המרכב מציג עיצוב קופסתי וזקוף המבוסס על מוטיב המלבנים. החזית הסולידית כוללת יחידות תאורה כהות עם חותמת לד בצורת H, גריל קדמי מלבני, ופגוש עם עיטורים מלבניים. בפרופיל בולטים בתי גלגלים מודגשים, חישוקי 20 אינץ' וקו חלונות נקי בסגנון דגמי לנד רובר. מאחור דלת תא מטען שטוחה וגדולה עם יחידות תאורה מלבניות נמוכות מאוד עם חותמת תאורה בצורת H.
תא הנוסעים של יונדאי סנטה פה מציג עיצוב נקי ומודרני עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, פתחי מיזוג המשתלבים בעיצוב הדשבורד, תאי אחסון נוחים, ושלל שקעי טעינה. שילובי צבעים נעימים, תאורה אווירה צבעונית ובורר הילוכים מאחורי גלגל ההגה החדש מוסיפים לתחושת האווריריות ברכב.
לוח המחוונים תומך בעברית ומציג ממשק ברור שאינו סובל מעודף אינפורמציה כפי שראינו ברכבים חדשים אחרים. גם המסך המרכזי השולט על הגדרות הרכב, מערכת המולטימדיה ושיקוף הטלפון באמצעות Apple CarPlay ו- Android Auto, נוח וקל לשימוש. הממשק לא מציג המון אופציות במקום אחד אלא תפריט פשוט דרכו ניתן להגיע במהירות לכל פונקציה. מתחתיו, פאנל שליטה גדול למערכת השמע ול- 12 הרמקולים שלה, למערכת בקרת האקלים המפוצלת, ולפונקציות נוספות של הרכב. זה מעולה שיונדאי בחרו לא לוותר על פקדים פיזיים זמינים עבור מערכות שכיחות אלו. בקונסולה המרכזית תא אחסון גדול מאוד הנפתח גם מכיוון הספסל האחורי. לפניו צמד מחזיקי כוסות וצמד משטחים ייעודיים לניידים. מעל תא הכפפות ישנו תא קטן נוסף עם מערכת לחיטוי חפצים (בגרסה הבכירה). ההגה בעיצובו החדש מצוין. הוא מרגיש טוב ונעים, והפקדים בו אינטואיטיביים בשימושם.
יונדאי סנטה פה הוא רכב גדול, ולמרות אורכו הנדיב העומד על 4,800 מ"מ, קל לנהוג בו הודות לתנוחת נהיגה גבוהה המספקת שדה ראיה טוב, רדיוס סיבוב קטן מ- 6 מטרים, ומערך חיישנים ומצלמות היקפיות 360 מעלות העוזר רבות בחניות ובמקומות צפופים.
המושבים הקדמיים של יונדאי סנטה פה מספקים תמיכה טובה לגב התחתון ולכתפיים. המושבים בספסל השני מצוינים, כוללים חימום, ומורכבים על מסילה המאפשרת להזיזם כדי לאזן בין מרווח הברכיים בשורת המושבים השנייה למרווח הברכיים בשורת המושבים השלישית. בסיס גלגלים מכובד באורך 2,815 מ"מ (ארוך ב- 50 מ"מ מהדגם הקודם) מאפשר ישיבה נוחה גם כאשר כל המושבים בשימוש. גם מרווחי הראש והכתפיים מצוינים, והגג הפנורמי הענק תורם לאווריריות בתא הנוסעים. דלת הצד הגדולה מאפשרת כניסה נוחה לשורת המושבים השנייה והשלישית. הנוסעים בשורת המושבים השנייה ייהנו גם מווילונות בחלונות הצד, ממחזיקי כוסות, ומשקעי טעינה.
המעבר לשורת המושבים השלישית קל יחסית, וצמד המושבים שם נוחים ומרווחים דיים, ויכולים אף להתאים להסעת שני מבוגרים למרחקים קצרים ובינוניים. אלו ייהנו גם ממחזיקי כוסות, שקעי טעינה, ומערכת בקרת אקלים נפרדת.
יונדאי סנטה פה שימושי מאוד לשבעה נוסעים ותמצאו בו לא פחות מ- 16 תאי אחסון ומחזיקי כוסות. תא המטען בנפח 413 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש וזה מספיק למרבית השימושים. בקיפול מושבי השורה השלישית יגדל נפח תא המטען ל- 628 ליטרים, ואם זה לא מספיק ניתן לקפל גם את מושבי שורת המושבים השנייה לקבלת תא מטען ענק בנפח 1,949 ליטרים.
יונדאי הבטיחה שיפור בנוחות הנסיעה הודות להתקנת בולמי זעזועים עם בקרת תדרים מסוג SDC3 המשנים את רמת השיכוך בהתאם לתוואי הדרך, ותותבים הידראוליים מלפנים ומאחור לטובת הפחתת רעידות בעת נסיעה על כבישים משובשים. ואכן, יונדאי סנטה פה החדש הוא רכב מאוד נוח לנסיעה בתוך העיר ומחוצה לה. במהירות תלת ספרתית, שמענו קצת יותר רעשי רוח מהצפוי, אך בשאר המצבים הנסיעה שקטה ונעימה.
ביצועים יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה פה החדש משווק בישראל עם מערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 160 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, בשילוב מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 65 כ"ס ומומנט מרבי של 26.9 קג"מ. יחד מתקבל הספק מרבי משולב של 215 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 37.4 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.8 שניות. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה בגרסה זו.
למרות ש- 215 כ"ס נשמעים מעט לרכב ששוקל כ-2 טון עוד לפני נוסעים ומטען, ליונדאי סנטה פה לא חסר כוח במצבי הנהיגה השונים. אמנם לא תקבלו ביצועים של רכב ספורט אך הרכב ייקח אתכם ליעד עם המשפחה המורחבת בקלילות ובנוחות מרבית. גם בתאוצות ביניים מספק המנוע מספיק כוח, גם אם הוא צריך להתאמץ מעט. התנהגות הכביש טובה מאוד ביחס לגודלו, והרכב יציב בפניות ומציג אחיזת כביש טובה גם הודות לצמיגים גדולים במידה 225/45/20.
צריכת דלק יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה פה החדש משווק כאמור עם מנוע עזר חשמלי ובלימה רגנרטיבית בשלוש עוצמות לבחירה לטובת שיפור בצריכת הדלק. במהלך המבחן אשר כלל נסיעה של מאות קילומטרים, השגנו צריכת דלק של 13.6 ק"מ לליטר. אמנם נתון זה חורג בכ- 5% אחוזים מהצהרת היצרן אך נחשב טוב מאוד לרכב גדול במשקל 2 טון. ליונדאי סנטה פה מיכל דלק בנפח 67 ליטרים ובחשבון פשוט מתקבל טווח נסיעה של כ- 900 ק"מ בין תדלוקים וזה לא פחות ממצוין. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
אמינות ועליות אחזקה יונדאי סנטה פה
יונדאי ניצבת בין המותגים המובילים בטבלת המסירות בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות יונדאי מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה יונדאי למקום ה- 14 מתוך 31 יצרניות, עם 198 תקלות לכל מאה כלי רכב. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2023 הגיעה יונדאי למקום ה- 11 מתוך 30 יצרניות.
יונדאי סנטה פה החדש משווק עם אחריות לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה אחריות לשבע שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 13,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 2,200 ₪.
בטיחות יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה פה נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2024 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציוני משנה של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 79% על תפקוד מערכות הבטיחות.
יונדאי סנטה פה משווק בישראל עם אבזור בטיחות רב הכולל בין היתר 10 כריות אויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי, מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכוז בנתיב הנסיעה, מערכת לזיהוי שטח מת, הגבלת מהירות חכמה הכוללת זיהוי תמרורים, ומערכת התרעה על עייפות הנהג. כל מערכות הבטיחות עובדות יחד בצורה טובה ונעימה ללא צפצופי התרעה מטרידים.
תמורה למחיר יונדאי סנטה פה
רכב המבחן ברמת אבזור עילית שמחירו 369,000 ₪, מגיע עם הנעה קדמית וכולל בין היתר מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם הצגת וידאו של השטח המת בעת הפעלת איתות, שליטה קולית, משטח טעינה אלחוטית לנייד, 5 שקעי USB, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דו-אזורית, בקרת אקלים אחורית נפרדת, תאורת אווירה, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, זיכרונות למושב הנהג, חימום מושבים קדמיים ואחוריים, אוורור מושבים קדמיים, חימום הגה, וילונות צד אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, חלון גג פנורמי כפול נפתח חשמלית, חיישני חנייה היקפיים, מערך מצלמות היקפיות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד מלאה, חיישני אורות וגשם, וכל מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות שהזכרנו.
מי שרוצה יותר, יבחר ברמת אבזור קאליגרפי (Calligraphy) במחיר 399,900 ₪ המגיעה עם הנעה כפולה ומוסיפה חבילת עיצוב הכוללת חישוקים מושחרים, שבכה קדמית וקישוטי צד בעיצוב ייחודי, ידית עזר נשלפת לטיפוס על גג הרכב, וסמלים מושחרים. בנוסף כוללת גרסה זו משטח טעינה אלחוטית כפול, תצוגה עילית, מראה מרכזית דיגיטלית, ריפודי עור נאפה, גלגל הגה בחיפוי עור בשני צבעים, כיוונון הגה חשמלי, מושבי Relaxation seats הניתנים להטיה מלאה, מערכת שמע עם 12 רמקולים מבית BOSE, תא ייעודי לחיטוי אביזרים בעזרת טכנולוגיית UV-C, ומערכת חניה אוטומטית כולל אפשרות להזזת הרכב בחניה מרחוק, באמצעות שלט הרכב.
יונדאי סנטה פה שהגיע אלינו בצבע שוקולד מט המכונה Earthly Brass Matte משך המון מבטים חיוביים. מדובר ברכב מפנק ומאובזר למשפחה המורחבת, בו כל הנוסעים ירגישו בנוח בכל מושב שיבחרו. יונדאי סנטה פה החדש מציג קפיצת מדרגה ביחס לקודמו בכל הקשור לאיכות חומרים ולנראות, וגם בתחומי איכות וחווית הנסיעה, הודות לכיול מתלים נהדר וממשק משתמש ידידותי. החיסרון המשמעותי של יונדאי סנטה פה הוא תג המחיר שהתייקר משמעותית, והיבואן יאלץ להתאמץ ולשכנע את הנהג הישראלי מדוע כדאי לו לרכוש יונדאי סנטה פה בשוק בו יש לא מעט מתחרים קשוחים הנהנים ממיתוג פרימיום נחשק במחיר דומה.
| יונדאי סנטה פה 1.6 טורבו הייבריד | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 1,598 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 215/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.4/3,500 (סל"ד/כ"ס) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,830 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,900 מ"מ |
| גובה כללי | 1,770 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,815 מ"מ |
| מיכל דלק | 67 ליטרים |
| נפח תא מטען | 413 ליטרים |
| משקל עצמי | 1975 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 9.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.6 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 4 כוכבים (2024) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 369,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025