קאדילק ליריק חשמלי במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 26 יוני 2025
  • 1 תגובות

קאדילק ליריק אשר הושק בתחילת שנת 2022 כדגם החשמלי הראשון של המותג, הגיע לישראל רק במרץ 2025 כשהוא מבוסס על פלטפורמת BEV3 החשמלית של GM עלייה מבוססים עשרה דגמים חשמליים מבית הקונצרן. קאדילק ליריק משווק בישראל עם צמד מנועים בהספק מרבי משולב של 515 כ"ס וסוללה בקיבולת 102 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 513 ק"מ במחיר 680,000 ₪. הוא נועד להתחרות בסגמנט E-SUV החשמלי מול דגמים כגון מרצדס EQE SUV, ב.מ.וו iX ואאודי Q8 e-tron.

קאדילק ליריק
יתרונות עיצוב, בידוד רעשים, נוחות נסיעה, ביצועים
חסרונות מחיר, רמת גימור והרכבה לא ברמה של רכבי פרימיום אירופאיים

קאדילק ליריק

עיצוב ונוחות קאדילק ליריק

עיצובו של קאדילק ליריק שומר אמונים לדגם הקונספט עליו הוא מבוסס ומתאפיין בקווים אלגנטיים בשילוב כרום בוהק לאורך המרכב, פנסי חזית אנכיים המייצרים מופע תאורה בולט, ושבכה קדמית אטומה עם סמל קאדילק מואר המתנוסס במרכזו. מאחור מותקנים גופי תאורה דקים החולשים אל קורות C האלכסוניות. התוצאה הסופית מרשימה ומקנה מקדם נוכחות גבוה. אורכו של קאדילק ליריק 4,996 מ"מ, רוחבו 1,977 מ"מ, גובהו 1,623 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 3,094 מ"מ.

קאדילק ליריק

עיצוב תא הנוסעים אינו מסגיר את גילו של הדגם. ארכיטקטורת המפלס היחיד כוללת בחלק העליון מערך צגי K9 המדמים מסך קעור בגודל 33 אינץ' ומציעים ממשק אינטואיטיבי, גרפיקה מודרנית ותפעול שלל מערכות. בחלק התחתון של הדשבורד נמצאים פתחי מיזוג בעלי כיוונון ידני וגובה ראוי, וכן מערך פקדים פיזיים לבקרת האקלים. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה, וזו התצורה המועדפת לדעתנו ברכב חשמלי, אך תפעולו דורש משיכה מיותרת בטרם דחיפתו מעלה או מטה. הקונסולה המרכזית כוללת חוגה נאה ופקדים לשליטה על מערך המולטימדיה, וגלגלת לשליטה על עוצמת השמע, אך ניכר כי בעידן המסכים הנוכחי כבר הורגלנו לתפעל את מערכת המולטימדיה דרך המסך בלבד, כך שלאורך כל ימי המבחן לא השתמשתי כלל בפקדים הפיזיים לתפעול המולטימדיה.

קאדילק ליריק

איכות החומרים טובה ברוב חלקי הדיפון, עם חיסכון שנרשם במקומות נסתרים מהעין כדוגמת תחתית הקונסולה המרכזית הצפה. איכות הגימור סבירה אך לא מצאנו כאן את תחושת המוצקות והשלמות כמצופה ממותג פרימיום שמכוון להתחרות בטריו הגרמני. הנדסת האנוש טובה ברובה, ולא נרשמו הצקות מהותיות פרט להעדר תצוגת אחוזים לסוללה, ולצורך לצמד את הסמארטפון בכל הפעלה מחדש ולאשר את שיקופו במצב עצירה בלבד.

קאדילק ליריק

פתרונות האחסון מונים תא כפפות מדופן שנפתח רק דרך צג המגע בעצירה ואינו מואר, תאים פרקטיים ועמוקים בדלתות, משטח אחסון ענק ופתוח ברצפה השטוחה שבין המושבים הקדמיים, מגירה קטנה מעוצבת בתחתית הדשבורד, ותא נוסף מתחת למשענת היד המרכזית. תא המטען מציע נפח ענק של 793 ליטרים על פי התקן האמריקאי המודד את יכולת ההטענה עד קו הגג. פתיחתה החשמלית של דלת תא המטען מתאפשרת גם באמצעות מחוות רגל בנקודה המוקרנת עם סמל המותג. תא המטען כולל תאורה אך אינו עשיר בפתרונות עיגון ואחסון בדומה לדגמים אירופאים. קיפול המושב האחורי באמצעות פקדים בתא המטען או בחלקו העליון של המושב, יוצר משטח מפולס למדי בנפח 1,723 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר. תא מטען קדמי אינו בנמצא.

קאדילק ליריק

קרבה לרכב מפעילה מופע אורות סופר מרשים אפילו ביחס לדגמים סיניים מנצנצים, עם פירוטכניקה מרשימה בשבכה הקדמית. הידיות הנשלפות פותחות דלתות ענק המקנות כניסה ויציאה קלות הודות לגובהו של המרכב ומפתחם העצום. הנוסע מלפנים זוכה גם לידית אחיזה בקורה A. המושבים המפנקים עטויי עור נאפה בתפירת מעויינים יוקרתית, וכוללים כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי, המופעלים כולם באמצעות פקדים על הדלתות הקדמיות. תנוחת הנהיגה טבעית וגבוהה. ההגה הבשרני אינו מסתיר את לוח המחוונים האינפורמטיבי, וכולל פקדים פיזיים לשליטה על שלל פונקציות ברכב. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב, אך לאחור שדה הראיה מוגבל ולעזרתו הותקנה מראה מרכזית המשדרת וידאו באיכות גבוהה ממצלמת הרוורס. תקינה אמריקאית כופה מראת צד שמאלית מקרבת הדורשת הסתגלות. כושר התמרון סביר ביחס לממדים, ומצלמות 360 המעלות המציגות תמונה חדה ברזולוציה גבוהה, עוזרות בתמרון באזורים צפופים.

המרווח מאחור נדיב ביותר, עם רצפה שטוחה לחלוטין ורוחב נדיב המאפשר הסעת שלושה מבוגרים ללא צפיפות מעיקה, אך לאור המימדים החיצונים ובסיס הגלגלים, ציפינו ליותר מכך. הנוסעים מאחור יזכו לחלונות כהים, פתחי אוורור עם אזור אקלים נפרד, משענת יד עם צמד מחזיקי כוסות, גג פנורמי נפתח עם וילון הצללה אטום, שקע חשמל ושקעי USB.

קאדילק ליריק

התנעה דורשת שימוש בקודן מעיק ולחיצה על מתג הפעלה מיותר. תחילת תנועה מלווה בצליל התראה חיצוני שכמעט ואינו חודר את בידוד הרעשים המוקפד, אך עדיין נשמע. המתלים שאינם מתפארים ביכולת אדפטיבית או בולמי אוויר, מספקים נוחות נסיעה מעולה. עובדה זו מרשימה עוד יותר בהתחשב בכך שמדובר בדגם חשמלי ראשון של המותג בעל משקל כביר אף ביחס לדגם חשמלי טיפוסי, ושלא מעט יצרנים אירופאים עדיין לא הצליחו לספק נוחות נסיעה כזאת בדגמים החשמליים שבאמתחתם. גיהוץ המהמורות ויכולת השיכוך מצוינות כך שרק שברים ובורות מאתגרים יעבירו חבטה של ממש לתא הנוסעים. בכביש המהיר מתמודד הענק האמריקאי בנינוחות עם גלי אספלט, ובידוד הרעשים המצוין, שמושג בין היתר הודות לזיגוג כפול ומערכת נטרול רעשים אקטיבית המוטמעת במערכת השמע מבית AKG, מבודד את הנהג והנוסעים מהחוץ ומאפשר שיוט סופר נינוח ושקט.

ביצועים קאדילק ליריק

קאדילק ליריק מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ומצויד בהנעה כפולה עם הספק מירבי של 515 כ"ס ומומנט מירבי של 62.2 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות. הביצועים בדומה לחשמליות דו מנועיות רבות, מסחררים וסוחפים לנהיגה מהירה גם בשל בידוד הרעשים המצוין שמתעתע בזיהוי המהירות בפועל. מצב ספורט מוסיף צליל מנוע בעירה ממערכת השמע לחובבי הז'אנר.

קאדילק ליריק

התנהגות הכביש טובה בהינתן מרווח הגחון ונתון המשקל העצמי הנושק לכדי 2.7 טונות. המתלים הסטנדרטים מכויילים היטב, ומצליחים לרסן את המשקל הרב בצורה מדודה ולשמר זוויות גלגול סבירות. כניסה מהירה לפניה תכניע את המתלים ותקנה תחושה גמלונית שתאותת לנהג להנמיך את הקצב. הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת בחירה בן כמה עוצמות, כולל נהיגה בדוושה אחת שעובדת למשעי ופותרת את הנהג משימוש בבלמים בנהיגה מנהלתית. בנוסף, מנוף שמאלי מאחורי גלגל ההגה מאפשר גם הוא בלימה רגנרטיבית, כך שבנהיגה מנהלתית, ניתן לווסת את הבלימה גם דרך המנוף עד לעצירה מלאה. זוהי אופציה המתאימה גם לנהגים בעלי מוגבלויות. כאשר הבלמים נדרשים לעצירת המסה הכבירה, הם עושים זאת בצורה ראויה באמצעות צלחות בלימה בקוטר 345 מ"מ מאחור ו- 390 מ"מ מלפנים, שם תמצאו גם קליפרים מבית ברמבו, אך מהלך הדוושה אינו לינארי ותחושת פעולתם מלאכותית, כמו ברכבים חשמליים אחרים.

טווח נסיעה קאדילק ליריק

קאדילק ליריק משווק עם סוללת אולטיום בקיבולת 102 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 513 ק"מ בתקן האמריקאי EPA אשר מחמיר יותר ביחס ל- WLTP האירופאי, ותומכת בטעינה מהירה DC בהספק 190 קילוואט. בנהיגת המבחן שכללה שיוטים ארוכים ומהירים, עם בלימה רגרנטיבית בעצימות הגבוהה ביותר, נרשמה צריכת חשמל של 3.9 ק"מ לכל קוט"ש, המצביעה על טווח נסיעה אמיתי של 400 ק"מ. טעינה ביתית אפשרית בהספק 22 קילוואט. בפועל טעינה ביתית בשקע תלת פאזי הטעינה בחמש שעות את מחצית הסוללה. שקע הטעינה, ממוקם מעל הגלגל הקדמי בצד הנהג וכולל פתיחה וסגירה חשמליים משלט הרכב או בלחיצה על מכסה השקע. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה קאדילק ליריק

רכבי קאדילק מציעים אמינות ממוצעת. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קאדילק למקום ה- 13 מתוך 29 יצרניות עם 196 תקלות לכל 100 כלי רכב. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים.

קאדילק ליריק

קאדילק ליריק משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 24,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ-1,800 ₪.

בטיחות קאדילק ליריק

קאדילק ליריק טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP הואיל ואינו משווק באירופה. אבזור הבטיחות כולל 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי כולל תפקוד בצמתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת ניטור שטח מת אקטיבית למניעת התנגשות צד בעת החלפת נתיב, מערכת התרעת פתיחת דלת ליציאה בטוחה מהרכב, התרעה על הימצאות ילד במושב האחורי, מצלמת מראה HD עם מערכת שטיפה, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם אפשרות לבחירת זוויות הצפייה, התראות בטיחות ע"י רטט במושב או על ידי צליל, ומערכת חנייה אוטומטית.

קאדילק ליריק

הודות לתקינה האמריקאית הדגם "מקבל פטור" ממערכת התראת מהירות ועייפות נהג הנוטות להתריע ללא הרף. במקומן, מוצעת אופציה לרטט במושב הנהג כהתראה פיזית על מעבר לנתיב שאינו פנוי. בארה"ב מוצעת מערכת סופר קרוז המאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 2.5, אשר אינה מוצעת בישראל מטעמים רגולטוריים. רמת האבזור הבטיחותי הינה 6 מתוך 8.

תמורה למחיר קאדילק ליריק

קאדילק ליריק משווק בישראל בגרסת לקצ'ורי AWD במחיר 680,000 ₪ וכולל בין היתר מסך מגע פנורמי בגודל 33 אינץ', קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, מערכת שמע מבית AKG עם 19 רמקולים כולל רמקולים במשענות הראש הקדמיות, משטח טעינה אלחוטית, ריפודי עור, מושבים חשמליים עם זיכרון, חימום, אוורור ועיסוי, מושבים אחוריים עם חימום, בקרת אקלים תלת אזורית, חלון גג חשמלי, גימורי עץ ומתכת, תאורה פנימית בהתאמה אישית, תאורת לד מלאה, וחישוקי 21 אינץ'.

קאדילק ליריק מפתיע, כדגם חשמלי ראשון של המותג, בבשלות טכנולוגית ואיכות נסיעה מהוקצעת. קאדילק עוברת מהפך מותגי לטובת ליין דגמים חשמליים מודרניים, וליריק, כסנונית ראשונה מ- 2022 מרשים ומבשר על הבאות. לזכותו תא נוסעים מפואר, עיצוב בולט, מרווח נדיב, טווח נסיעה פרקטי, ואיכות נסיעה גבוהה. לחובתו פז"מ שמקרב אותו לעת המיועדת למתיחת פנים, ואיכות גימור שאינה ברמה אירופאית. ברמה הצרכנית, מחירו גבוה אף מדגמים גרמנים מקבילים כך שחרף היותו רכב חשמלי מרשים מהרבה בחינות, ניכר כי הוא זקוק לליטוש מחיר כדי להתבלט.

קאדילק ליריק לוקצ'ורי AWD
מנוע שני מנועים חשמליים
הספק מרבי 515 כ"ס
מומנט מרבי 62.2 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,996 מ"מ
רוחב כללי 1,976 מ"מ
גובה כללי 1,623 מ"מ
בסיס גלגלים 3,049 מ"מ
נפח תא מטען 793 ליטרים
משקל עצמי 2,648 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.3 שניות
מהירות מרבית 210 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 513 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 400 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 16.3 קוט"ש ל- 100ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 21.3 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 680,000 ₪

קאדילק ליריק 2025 מבחן דרכים