נחשפה יונדאי איוניק 6N הביצועיסטית

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 11 יולי 2025
  • 0 תגובות

יונדאי ממשיכה לחזק את מעמדה בתחום רכבי הספורט החשמליים ומשיקה את הספורט סדאן יונדאי איוניק 6N המצטרפת לרכב הפנאי הספורטיבי יונדאי איוניק 5N. יונדאי מבטיחה חווית נהיגה מהנה גם בכבישים מפותלים ובמסלול, וכבר הוכיחה שהיא יודעת לספק את הסחורה, כך שהציפיות מהדגם החדש גבוהות אף יותר.

יונדאי איוניק 6N

יונדאי איוניק 6N נבדלת מהגרסה הרגילה באמצעות פגוש קדמי קרבי עם כונסי אוויר אקטיביים לקירור הבלמים המוגדלים, בתי גלגלים מורחבים עם חישוקי 20 אינץ' נאים, כנף אחורית גדולה, פגוש אחורי בגימור שחור מבריק, דלת תא מטען מושחרת בחלקה התחתון, ופסי עיטור בצבע כתום בוהק. בתא הנוסעים מושבי באקט, גלגל הגה ספורטיבי עם בורר מצבי נהיגה, ותצוגה גרפית ייעודית לגרסה זו.

יונדאי איוניק 6N

מנופים מאחורי ההגה מדמים התנהגות של תיבת הילוכים רובוטית במנועי בנזין על-ידי שליטה במומנט המרבי של המנוע. יונדאי טוענת כי המנגנון אף מספק את תחושת הדחף בהעברת הילוכים ובלימת מנוע, הכל לטובת חווית נהיגה אינטרקטיבית כמו במנועי בנזין. תוכלו לבחור גם את צליל המנוע הבוקע מרמקולים בתוך ומחוץ לרכב.

יונדאי איוניק 6N

מעבר לעיצוב, יונדאי איוניק 6N מקבלת מערך מתלים אדפטיביים משופר לטובת הנמכת מרכז הכובד ושיפור הניהוג. השלדה והמרכב החיצוני חוזקו בנקודות אסטרטגיות וחיזוקים נוספים בוצעו סביב המנוע ומארז הסוללות לטובת קשיחות גבוהה יותר. מערכת ההיגוי כוללת רכיבים מחוזקים ויחס היגוי מוגדל לטובת הגה מהיר ורספונסיבי יותר.

וידאו יונדאי איוניק 6N

יונדאי איוניק 6N מצוידת במערכת הנעה כפולה עם צמד מנועים חשמליים בהספק משולב מרבי של 609 כ"ס ומומנט מרבי של 75.5 קג"מ. במצב בוסט מפיק המנוע 650 כ"ס ו- 78.5 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות במצב בוסט והמהירות המרבית עומדת על 258 קמ"ש. לדגם סוללה בקיבולת 84 קוט"ש עם מערכת קירור משופרת למניעת איבוד כח עקב התחממות יתר. בנוסף יכול הנהג לבחור בין מצב דראג למצב מסלול המתאימים את טמפרטורת הסוללה לתאוצה מקסימלית קצרה או לניהול טמפרטורה ארוך טווח עבור מספר הקפות במסלול. טווח הנסיעה טרם פורסם. עוד לרשות הנהג 11 אפשרויות לבחירת יחס חלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי ומצב דריפט המאפשר לכל נהג לצאת לסחיפות זנב פוטוגניות ללא מאמץ.

מערכת הבלימה הרגנרטיבית מבטיחה לספק בלימה אחידה וניהול טרמי משופר. עוצמת הבלימה המרבית עומדת על 0.6G ולכן טוענת החברה כי אין כאן צורך בבלמים קרמיים למרות המשקל הכבד. בקרת היציבות כוללת מצב ספורט לנהיגת מסלול חוויתית יותר ונכנסת לפעולה רק כאשר מזוהה איבוד אחיזה מסוכן.