BYD סיל 5 במבחן דרכים

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: אלעד לרך
  • 04 ספטמבר 2025
  • 0 תגובות

עם ישראל היקר אוהב להתפנק ברכב צמוד מהחברה. למרות פופולריות הגי'פונים בשנים האחרונות, רכבי הסדאן המשפחתיים עדיין פופולריים בשוק הליסינג. יצאנו לבדוק האם לשחקנית החדשה BYD סיל 5 יש את הכלים להתחרות מול המובילות בסגמנט, ביניהן צ'רי אריזו 8 ויונדאי אלנטרה.

BYD סיל 5
יתרונות מחיר, צריכת דלק, זריזות
חסרונות אבזור, עיצוב

BYD סיל 5

עיצוב ונוחות BYD סיל 5

BYD ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים בישראל, ולאחרונה הגיעה מכונית הסדאן המשפחתית BYD סיל 5 עם הנעת פלאג-אין הייבריד, שנראה כאילו תוכננה במיוחד לציי הרכב בארץ המובטחת. BYD סיל 5 מציגה עיצוב בהשראת סדרת דגמי האוקיינוס, אך החזית נראית סינית גנרית ללא אלמנטים יוצאי דופן. יחידות התאורה האחוריות המחוברות נראות טוב יותר בהשראת טיפות מים. גם הפרופיל נראה רגיל למדי למרות אורך מכובד של כמעט 4.8 מטרים. חישוקי ה- 17 אינץ' נראים קטנים מדי ולא מחמיאים, אך מצד שני מהווים יתרון בעלויות התחזוקה ובשיפור נוחות הנסיעה אשר חשובים יותר ברכב מסוג זה.

BYD סיל 5

BYD ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים בישראל, ולאחרונה הגיעה מכונית הסדאן המשפחתית BYD סיל 5 עם הנעת פלאג-אין הייבריד, שנראה כאילו תוכננה במיוחד לציי הרכב בארץ המובטחת. BYD סיל 5 מציגה עיצוב בהשראת סדרת דגמי האוקיינוס, אך החזית נראית סינית גנרית ללא אלמנטים יוצאי דופן. יחידות התאורה האחוריות המחוברות נראות טוב יותר בהשראת טיפות מים. גם הפרופיל נראה רגיל למדי למרות אורך מכובד של כמעט 4.8 מטרים. חישוקי ה- 17 אינץ' נראים קטנים מדי ולא מחמיאים, אך מצד שני מהווים יתרון בעלויות התחזוקה ובשיפור נוחות הנסיעה אשר חשובים יותר ברכב מסוג זה.

BYD סיל 5

סביבת הנהג ב- BYD סיל 5 אפרורית אך נעימה מאוד. איכות החומרים טובה יחסית ואיכות ההרכבה טובה יותר. BYD סיל 5 מגיעה עם מסך מגע מרכזי בגודל 12.8 אינץ' עם תמיכה באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו, ולוח מחוונים בגודל 8.8 אינץ'. במרכז הקונסולה בורר הילוכים שקוף המדמה קריסטל וסביבו שלל פקדים לשליטה במערכות בקרת אחיזה, Auto Hold, עוצמת השמע, הדלקה וכיבוי של המזגן (ללא שליטה בעוצמה או בטמפרטורה) ובורר להחלפה בין מצב חשמלי מלא לחשמלי היברידי. ההגה נעים מאוד למגע עם שלל פקדים. הנדסת האנוש טובה לאחר שמתרגלים למיקום הפקדים והתפריטים השונים במסך המגע.

BYD סיל 5

מושב הנהג כולל כוונון חשמלי, ומושב הנוסע לידו מתכוונן ידנית. מושב הנהג די נוח ומספק תנוחת ישיבה טובה עם תמיכה ראויה לגב כך שתוכלו לשבת בנוח בפקקים בדרך לעבודה. שדה הראיה טוב גם הוא, ובאופן כללי BYD סיל 5 הוא רכב קל מאוד לנהיגה, גם במקומות צרים כמו חניונים של קניונים.

הכניסה למושב האחורי קצת קשה יותר אך המושב נוח. למרות מדרגת הינע נמוכה מאוד ובסיס גלגלים מכובד באורך 2,718 מ"מ, הספסל האחורי מרגיש צפוף מדי, במיוחד למבוגרים בגובה ממוצע פלוס. אלו ירגישו מחסור במרווח הברכיים ובמרווח הראש. לרשות הנוסעים מאחור פתחי מיזוג ללא שליטה נפרדת על הטמפרטורה, שני שקעי USB, ומשענת יד נפתחת עם שני מחזיקי כוסות.

BYD סיל 5

ל- BYD סיל 5 תא אחסון פתוח מתחת לקונסולה המרכזית עם שקעי USB שהגישה אליהם לא נוחה במיוחד, תא קטן מאוד מתחת למשענת היד, תאי אחסון קטנים בדלתות, צמד מחזיקי כוסות, ומשטח נגיש להנחת שני סמארטפונים. תא המטען מכובד בנפח 508 ליטרים אך סף ההטענה מעט גבוה. שורת המושבים האחורית מתקפלת בתצורת 60/40 ולאחר הקיפול מתקבל תא מטען בנפח 1,295 ליטרים עם משטח לא מפולס. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר.

נוחות הנסיעה ב- BYD סיל 5 ממוצעת. הרכב מעט קופצני בעיר ולא מסנן את כל מפגעי הדרך, אך יחסית נוח מחוצה לה בכבישים מהירים. בידוד הרעשים פחות טוב מהממוצע בסגמנט. רעשי רוח נשמעים אומנם רק מעל 120 קמ"ש אך רעשי דרך נשמעים תמיד, במיוחד בכבישים משובשים.

ביצועים BYD סיל 5

BYD סיל 5 הוא רכב פלאג אין הייבריד עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים, מנוע חשמלי, וסוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש. ההספק המרבי המשולב עומד על 213 כ"ס, ולרכב שמשקלו 1,710 ק"ג זה מרגיש כמו הרבה יותר, מה שמאפשר התנהלות זריזה מאוד. תאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 7.5 שניות, ועם מומנט מרבי של 30.6 קג"מ הגלגלים הקדמיים מתקשים לעיתים לבסס אחיזה בכביש. תאוצות הביניים הן מהירות וקלילות והמהירות המקסימלית עומדת על 180 קמ"ש.

BYD סיל 5

בנסיעה מנהלתית אחיזת הכביש טובה והבלמים יודעים לעשות את שלהם בקלות. גם ההיגוי שאינו חד, מרגיש טוב ותורם גם הוא לחווית נהיגה קלה ונעימה. זה אולי נשמע לא משכנע, אבל לזה בדיוק כיוון היצרן וזה נהדר לרכב מסוג זה.

צריכת דלק BYD סיל 5

טווח הנסיעה החשמלי של BYD סיל 5 עומד על 100 ק"מ בתקן WLTP ואנו השגנו טווח נסיעה חשמלי של 95 ק"מ אשר בהחלט מספיק לנסיעות מהבית לעבודה ובחזרה. טווח הנסיעה המשולב מגיע ל- 1,050 ק"מ ומתאים מאוד לנסיעות ארוכות. צריכת הדלק המשולבת לפי היצרן עומדת על 20.8 ק״מ לליטר וגם בזמן המבחן היתה קרובה לנתון זה ועמדה על 19.3 ק"מ לליטר. סיל 5 נעזרת בטכנולוגיה ההיברידית של BYD אשר שומרת על מינימום של אנרגיה בסוללה אותה ניתן להגדיר בקלות, ובניגוד לדגמי PHEV אחרים מאפשרת צריכת דלק טובה גם ללא טעינה יומית של הסוללה. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה BYD סיל 5

מותג BYD אינו משווק מספיק זמן במדינות מערביות וטרם נאספו נתונים אודות אמינותו, אך מדובר ביצרנית שהינה אחת משלושת הגדולות בסין אשר העלתה אלפי מכוניות על כבישי הארץ. BYD סיל 5 משווקת עם אחריות למשך 6 שנים או עד 150,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. למכלולי מערכת ההנעה החשמלית אחריות למשך 8 שנים או עד 150,000 ק"מ, ולסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 200,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 5,300 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,900 ₪.

בטיחות BYD סיל 5

BYD סיל 5 משווקת בישראל עם שלל מערכות בטיחות לרבות 6 כריות אוויר, התראה בפני התנגשות חזיתית, מערכת לבלימה במצבי חירום, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה עם מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב כולל תיקון הגה אגרסיבי, התראה ב"שטח מת", ומערכת להתרעת עייפות נהג אשר מציקה לעיתים. ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP טרם בחן את BYD סיל 5. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 4 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר BYD סיל 5

BYD סיל 5 משווק ברמת גימור יחידה Comfort במחיר 174,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית, מערכת שמע עם 6 רמקולים, מסך מגע בגודל 12.8 אינץ' המסתובב לתצורה אופקית או אנכית, לוח מחוונים דיגיטלי, ריפוד דמוי עור, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס, בלם חניה חשמלי, פונקציית V2L לשימוש בסוללת הרכב כמקור חשמל, חלון גג, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

בואו נודה על האמת, BYD סיל 5 נולד עבור ציי רכב וסביר שאת הרוב המוחלט של הרכבים מסוגו נראה בארץ עם מדבקת לוגו של חברה על הצד ומדבקת "איך אני נוהג?" על הפגוש האחורי. ככזה, BYD סיל 5 יהיה רכב נהדר למעסיק ולמועסק. העובד ייהנה מרכב נוח, חזק, נעים לנסיעה ומצויד במערכות בטיחות מתקדמות, ובתכל'ס כל מה שהוא צריך באמת. בנוסף יקבל העובד הטבת מס משמעותית על שווי שימוש בגין נסיעה ברכב פלאג אין הייבריד. המעסיק יהנה מרכב חסכוני בדלק עם אחריות ארוכה וזה אומר חיסכון משמעותי בעלויות. אולי העובד גם יבלה יותר זמן במשרד, כי עם הזריזות של BYD סיל 5, הוא ככל הנראה יגיע למשרד לפני כולם.

BYD סיל 5
מנוע בנזין 1,498 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 213 כ"ס
מומנט מרבי משולב 30.6 קג"מ
תיבת הילוכים תמסורת ישירה
יחידת הנעה קדמית
קיבולת סוללה 18.3 קוט"ש
אורך כללי 4,780 מ"מ
רוחב כללי 1,837 מ"מ
גובה כללי 1,515 מ"מ
בסיס גלגלים 2,718 מ"מ
מיכל דלק 48 ליטרים
נפח תא מטען 508/1,295 ליטרים
משקל עצמי 1,710 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 7.5 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר במצב נהיגה היברידי
צריכת דלק משולבת (מבחן) 19.3 ק"מ לליטר במצב נהיגה היברדי
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר 174,900 ₪

BYD סיל 5 2025 מבחן דרכים