מרצדס GLC EQ החדש 2026 נחשף

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 08 ספטמבר 2025
  • 0 תגובות

בתערוכת הרכב במינכן נחשף מרצדס GLC EQ החשמלי, בתזמון מושלם לאחר שהוצג יריבו העיקרי ב.מ.וו iX3. לעומת ב.מ.וו אשר בחרה בעיצוב נקי וחדש לחלוטין עם גריל צנוע ותא נוסעים מינימליסטי עתידני, מרצדס בחרה בהעצמת סממני העיצוב המוכרים של המותג - גריל קדמי ענק ומואר שנראה ממרחקים, ותא נוסעים עשיר במיוחד עם מסך עצום המכסה את כל הדשבורד. מעבר לכך הדגם מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית במתח 800V וכולל ומתלי אוויר אדפטיביים כמו במרצדס S-Class הבכירה.

מרצדס GLC EQ

העיצוב החיצוני של מרצדס GLC EQ אינו מציג מהפכה עיצובית מבחינת המותג אלא התפתחות אבולוציונית של שפת העיצוב המוכרת. השינוי העיקרי הינו הגריל הקדמי החדש והמואר באמצעות 942 אלמנטים המאפשרים אנימציה שתקבל את פני הנהג. במרכז הגריל לוגו הכוכב המפורסם שנראה מקילומטרים ואם זה לא מספיק כדי להזכיר שזו מרצדס, הוטמעו סמלי המותג גם בחותמת התאורה מלפנים ומאחור ובגג הפנורמי. מהצד עיצוב מעוגל בדומה לדגמים חשמליים מהדור היוצא של מרצדס אשר לא זכו להצלחה. מאחור פס תאורה רוחבי. האם זה הסגנון שמחפשים לקוחות מרצדס? ימים יגידו.

מרצדס GLC EQ

בניגוד לעיצובים החיצוניים השנויים במחלוקת שבחרה מרצדס עבור הדגמים החשמליים, תאי הנוסעים של החברה תמיד מצטיינים ומהווים אמת מידה בשוק הרכב. מרצדס GLC EQ שוב מעלה את הרף בסגמנט ומציג לראשונה מסך MBUX Hyperscreen בגודל 39 אינץ' (99 ס"מ) המשתרע לכל רוחב הדשבורד, מקצה לקצה. מערכת ההפעלה משלבת יכולות בינה מלאכותית (AI) מבית ענקיות הטכנולוגיה גוגל ומיקרוסופט לטובת ניהול שיחה טבעית עם הנהג ומענה לדרישותיו, מבלי שיצטרך להסביר את ההקשר. "כמו לדבר עם חבר", לטענת החברה. מערכת ההפעלה תומכת ביותר מ- 40 אפליקציות יעודיות לרבות משחקים ושרותי תוכן כגון +Disney.

מרצדס GLC EQ

עוד בתא הנוסעים קונוסלה מרכזית מוגבהת עם צמד משטחי טעינה אלחוטית לסמארטפון, תאורה אווירה היקפית ועשירה במיוחד, פתחי מיזוג מעוצבים ומוארים, שלל גימורי כרום ואלומיניום נאים, הגה עם חישורים כפולים ופקדים פיזיים, וגג פנורמי עם אפשרות לעמעום חלקי או מלא באמצעות תפריט במסך המרכזי. בתחום השימושיות ניתן למנות תא מטען בנפח 570 ליטרים ותא מטען קדמי בנפח 128 ליטרים.

מרצדס GLC EQ

על חווית הנסיעה והנוחות אחראים מתלי אוויר אדפטיביים כמו בספינת הדגל מרצדס S-Class, אליהם מצטרפים מערכת היגוי אחורית לתמרון נוח באזורים צפופים, ושלל פינוקים כגון מערכת שמע Burmester, מושבים חשמליים עם עיסוי, חימום ואוורור, וריפודי עור במגוון צבעים לבחירה. כל אלו זמינים רק בגרסאות הבכירות של הדגם.

מרצדס GLC EQ מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית במתח 800V הנקראת MB.EA וישווק במקביל למרצדס GLC המוכר עם מנועי הבנזין. בעת ההשקה מציגה היצרנית את גרסת GLC 400 4MATIC עם הנעה כפולה ושני מנועים עם הספק מרבי משולב של 483 כ״ס. מרצדס לא פרסמה נתוני ביצועים. בהמשך צפויה להגיע גרסת כניסה עם הנעה אחורית וגרסת ביצועים AMG עם הספק של מעל 550 כ״ס. למרצדס GLC החשמלי מערכת בלימה רגנרטיבית עם מנופי שליטה מאחורי ההגה ויכולת גרירה של עד 2.4 טון. כל הגרסאות יצויידו בסוללה בקיבולת 94 קוט"ש אשר תספק טווח נסיעה של עד 713 ק"מ לפי תקן WLTP.

מרצדס GLC EQ

טעינה מהירה DC בהספק מרבי של 330 קילוואט מאפשרת תוספת של 300 ק"מ לטווח הנסיעה תוך 10 דקות. פיצ'ר מעניין נוסף הינו יכולת לתקשר עם תחנות טעינה מרחוק, לבדוק את זמינותן ואף לשריין אותן מראש ולבצע תשלום אוטומטי כך שלא תצטרכו להמתין בתור לטעינה. השרות זמין בשלב זה רק ברשת הטעינה הציבורית של מרצדס בגרמניה ובארה"ב. טעינה ביתית אורכת כ- 5 שעות בהספק מרבי של 22 קילוואט או כ- 9 שעות בהספק 11 קילוואט.

סקירת מרצדס GLC EQ

מערכות הסיוע לנהג של מרצדס מבוססות על עשר מצלמות, 5 מכמ"ים, חיישנים ובינה מלאכותית המנבאת התנהגות של משתמשי דרך אחרים ומגיבה בהתאם. הרכב מאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 3 (בהתאם לרגולציה ולרמת האבזור) בתנועה עירונית ובכבישים מהירים, וכולל כמובן את כל מערכות הבטיחות האקטיביות שניתן לחשוב עליהן.