קיה EV3 חשמלי - נהיגה ראשונה

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: רונן טופלברג
  • 10 ספטמבר 2025
  • 1 תגובות

טלקאר, יבואנית קיה לישראל, משיקה את קיה EV3 המכוון אל ליבת סגמנט B-SUV החשמלי מול מתחרים כגון BYD אטו 3, ג'ילי EX5, ואיון V. קיה EV3 נתמך במוניטין היצרנית המבוסס לאין שיעור ביחס למותגים הסיניים הצעירים בהם הוא מתחרה, וכן בבחירתו לרכב השנה 2025 בתחרות WCOTY העולמית. קיה EV3 כולל מנוע קדמי חשמלי בהספק 204 כ"ס ומוצע עם סוללה בקיבולת 58.3 קוט"ש בגרסה הנבחנת או בסוללה בקיבולת 81.4 קוט"ש (הגדולה ביותר בסגמנט) בגרסת אקזקיוטיב LR.

קיה EV3

עיצוב קיה EV3

העיצוב החיצוני מיישר קו עם שפת העיצוב שפגשנו בקיה EV9 הבכיר, וכולל חותמת תאורה המזוהה עם הדגמים החשמליים של המותג, בתי גלגלים מושחרים, ידיות פתיחה מוסלקות, וחישוקים בעיצוב אווירודינמי ייחודי. למרות המרכב הקופסתי, מקדם הגרר עומד על 0.267 אשר הושג בין היתר באמצעות פאנלים תלת מימדיים מתחת למרכב. הממדים מעט קטנים ממתחריו הישירים. אורכו של קיה EV3 עומד על 4,300 מ״מ, רוחבו 1,850 מ״מ, גובהו 1,560 מ״מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,680 מ״מ. תא המטען בנפח 460 ליטרים, אליו מצטרף תא מטען קדמי בנפח 25 ליטרים.

קיה EV3

תא הנוסעים מציג סגנון מינימליסטי ופרקטי, המעוצב בארכיטקטורת מפלס יחיד, וכולל צמד צגים צפים ומחוברים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, למערכת המולטימדיה וללוח המחוונים. תחתם פתחי המיזוג ומערך פקדי מגע לתפעול המדיה ובקרת האקלים. חומרי הדיפון קשיחים ברובם ואינם מותירים תחושת עושר. הגוונים האפורים אינם משפרים את המצב. המרווח ראוי בהחלט לארבעה נוסעים, אך ניכר כי מרווח הברכיים לנוסעים מאחור מעט פחות נדיב ביחס למתחרים. הזוויות הרבועות משלמות דיווידנדים במרווח ראש נדיב ובשדה ראיה נהיר לכל הכיוונים. שפע תאי אחסון מעניקים מענה פרקטי לשימוש משפחתי.

קיה EV3

רשימת האבזור טובה בהחלט, אך מעט פחותה מהסטנדרט אליו הורגלנו אצל יצרניות סיניות, כמו גם עיצוב ודיפון תא הנוסעים. מאידך, הנדסת האנוש והתפעול אינטואיטיביים ומזמינים יותר ביחס לרכבים הסיניים.

ביצועים וטווח נסיעה קיה EV3

קיה EV3 מוצע בשתי גרסאות סוללה. לגרסה הנבחנת סוללה בקיבולת 58.3 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 432 ק"מ (WLTP). גרסת אקזקיוטיב הבכירה כוללת את הסוללה הגדולה בסגמנט בקיבולת 81.4 קוט"ש, המאפשרת טווח של 589 ק"מ (WLTP). פלטפורמת 400V מאפשרת טעינה ביתית בהספק של 11 קילוואט תוך כ- 5.5 שעות בגרסת הכניסה או כ- 7.5 שעות בגרסת הטווח הארוך. טעינה מהירה DC זמינה בהספק של עד 150 קילוואט ומאפשרת טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כחצי שעה בכל הגרסאות. כמו כן תומכת הסוללה ביכולת V2L לחיבור מכשירי חשמל חיצוניים.

קיה EV3

לשתי הגרסאות מנוע קדמי בהספק חשמלי קלאסי של 204 כ"ס עם תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 7.5 בגרסה הנבחנת או 7.9 בגרסה בעלת הסוללה הכבדה יותר. בנהיגת המבחן הקצרה שכללה בעיקר נהיגה בכביש מהיר עם מיזוג אוויר פועל, נרשמה צריכת חשמל ממוצעת של 5.4 ק"מ לקוט"ש המצביעה על טווח נסיעה של 320 ק"מ בתנאי אמת לעומת 432 ק"מ לפי תקן WLTP. הביצועים סטנדרטיים ביחס לסגמנט וניחנים בתגובות מיידיות, פעולה חלקה ובלימה רגרנרטיבית יעילה המתופעלת באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה ומאפשרת נהיגה בדוושה אחת גם בנסיעה לאחור.

נוחות והתנהגות כביש קיה EV3

מערך מתלים הכולל מתלה אחורי רב חיבורי, מציע כיול בשל המאזן בצורה טובה בין יכולת לסינון מפגעי אספלט נפוצים לבין התנהגות כביש בטוחה התואמת את קהל היעד. בידוד הרעשים ראוי, כך שרעשי כביש ורוח מתחילים להישמע רק במהירויות תלת ספרתיות. באספקט זה ניכר הוותק של היצרנית שמסייע לצבור נקודות ביחס למתחריו.

קיה EV3

גרסאות קיה EV3

קיה EV3 מתומחר באופן אטרקטיבי, במיוחד בגרסת הכניסה SR המוצעת במחיר 164,900 ₪ (מחיר השקה 162,900 ₪) וכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, ריפודי בד, מנופי שליטה על רגנרציה מאחורי גלגל ההגה, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תאורה ראשית לד, וחישוקי 17 אינץ'.

גרסת Premium SR הנבחנת מוצעת במחיר 169,900 ₪ (מחיר השקה 162,900 ₪) ומוסיפה כוונון חשמלי למושב נהג, ריפוד עור טבעוני, וחלון גג חשמלי נפתח. גרסת הטווח הארוך Executive LR מוצעת במחיר 186,900 ₪ (מחיר השקה 182,900 ₪) ומוסיפה משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, מגש נשלף בקונסולה המרכזית, וחישוקי 19 אינץ'. הדגם משווק עם אחריות יצרן מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ, ואחריות לסוללה למשך 7 שנים או עד 150,000 ק"מ לפי המוקדם מביניהם.

קיה EV3

קיה EV3 זכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP עם אבזור בטיחות הכולל בין היתר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית לרבות בכניסה לצומת, תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה כולל מרכוז בנתיב, ניטור שטח מת אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב ונסיעה לאחור, ומערכת לניטור עירנות נהג מבוססת מצלמה.

סיכום קיה EV3

קיה EV3 מתגלה כרכב חשמלי משפחתי יעיל ואנרגטי, בעל הנדסת אנוש טובה, במחיר כניסה נכון. לחובתו עומדים טווח נסיעה שאינו מתעלה עם הסוללה הקטנה, תא נוסעים ואבזור שאינם מחניפים כמו מתחריו הסיניים, וגם אחריות יצרן קצרה משלהם. מאידך, קיה EV3 ניחן במוניטין יצרנית מוצק ומבוסס, לעומת היצרניות הסיניות אשר מסיבות שונות עדיין לא מתקבלות אצל חלק מהרוכשים הפוטנציאליים.