וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטימדיה חדשה ועדכונים קומסטיים. ניכר כי חרף השקתו של וולוו EX90 החשמלי שנועד להחליפו, בחרה וולוו להחיות את דגם הבנזין לשנים נוספות, בהתאם לדרישת השוק שאינו ממאן למעבר מוחלט לרכב חשמלי, בניגוד לתחזית השגויה של היצרן. הדגם מתחרה ברכבי פנאי פרימיום כגון מרצדס GLE, אאודי Q7, לקסוס RX, ג'נסיס GV80, וב.מ.וו X5. וולוו XC90 משווק בישראל בגרסת B5 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים ובהספק של 250 כ"ס במחיר התחלתי של 519,900 ₪, ובגרסת פלאג-אין הייבריד T8 הנבחנת עם הספק מרבי משולב של 455 כ"ס במחיר 634,900 ₪.
| וולוו XC90 T8 PHEV | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, בידוד רעשים, מערכת שמע |
| חסרונות | גיל, מחיר, תקופת אחריות |
עיצוב ונוחות וולוו XC90
העיצוב החיצוני שנותר נאה ומכובד גם עשור לאחר הצגת הדגם, זוכה לעדכונים קלילים המתמקדים בשבכה קדמית בדקורציה חדשה, חתימות LED עדכניות לגופי התאורה מלפנים ומאחור, פגושים וחישוקים חדשים והוספת שלושה צבעי מרכב למבחר. רכב המבחן ברמת אבזור Dark Ultra כולל חבילת השחרה החולשת על השבכה הקדמית, מראות הצד, מסגרות החלונות, ואלמנטים נוספים. המידות זהות ביחס לדגם הפורש. אורכו של וולוו XC90 עומד על 4,953 מ"מ, רוחבו 1,923 מ"מ, גובהו 1,771 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,984 מ"מ.
גם תא הנוסעים כמעט ולא השתנה פרט לשדרוג מערכת המולטימדיה הכוללת כעת צג חדש בגודל 11.2 אינץ' (9 אינץ' בדגם הפורש), המריץ ממשק חדש מבית גוגל באמצעות מעבד מבית Qualcomm. התקנת המסך נראית מעט מאולצת, משום שכעת אינו משתלב הומוגנית בין פתחי המיזוג המרכזיים כבעבר. הממשק החדש אינו מבריק מבחינת חווית השימוש ודורש חיבור חוטי לצימוד הסמארטפון, אך לפחות כולל סרגל תחתון קבוע ונגיש לשליטה במערכת בקרת האקלים. לוח המחוונים מאפשר גם את שיקוף ה- WAZE ומהווה תוספת בטיחותית ראויה לחיקוי.
סביבת הנהג דומה לכל יתר דגמי הבעירה הוותיקים של המותג. לצד זאת וחרף הגיל, שהייה ממושכת מגלה כי השוודי הזקן יכול ללמד את שלל הסיניות הצעירות שיעור או שניים ביצירת אווירת פרימיום ללא סוללת צגים מגודלים ותאורת אווירה מנצנצת. איכות ההרכבה מקנה תחושת מוצקות וסביבת הנהג הוותיקה מחניפה בחומרים איכותיים לרבות תקרת מיקרו פייבר איכותי המדפן גם את קורות A. סוככי השמש המוארים וידיות האחיזה בתקרה עטויים עור בתפירה כפולה, בורר ההילוכים מקריסטל מקנה תחושה קלאסית יוקרתית, תאורת האווירה הצנועה משדרת רוגע, ומרקם האריג לרוחב הדשבורד משרה אווירה ביתית חמימה. מערכת השמע מבית B&W לא רק שמוסיפה לעיצוב הודות לרמקולים מצודדים, אלא מציעה חוויית שמע מהטובות אותן חוויתי, לרבות דגמים בעלות גבוהה יותר.
המושבים כרגיל אצל וולוו מעולים ונוחים גם בנסיעות ארוכות. ריפוד העור הטבעוני אמנם אינו מרגיש כמו הדבר האמיתי, אך בשורת המושבים הראשונה נמצא אוורור וחימום עם כיוונון חשמלי נרחב, לרבות כיוונון להידוק התמיכה הצידית, הקשחת כרית הגב וכיוונון גובה ואורך קדמת בסיס המושב, המאפשרים מציאת תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות שאינו גבוה ואפשרות לקיפול משענות הראש האחוריות. כושר התמרון סביר ביחס למידות המרכב, עם קוטר סיבוב של 11.8 מטרים.
הכניסה והיציאה מהרכב דורשות טיפוס עקב גובהו הרב. מפתח הדלתות הענקיות רחב ומרווח הפנים בשתי השורות הראשונות מעולה. הנוסעים בשורת המושבים השנייה ייהנו ממושבים מעולים, מרחב נדיב לכל הכיוונים, אזור אקלים שלישי עם פתחי מיזוג מרכזיים ובקורות B, חימום מושבים, חלונות כהים עם וילונות גלילה, שקעי טעינה, תאורת קריאה וגג פנורמי נפתח ומוצלל. נוסע במושב המרכזי לא ייצור צפיפות מוחשית, אך יתפשר על מושב צר וקשיח יותר. הכניסה לשורת המושבים השלישית דורשת קיפול ידני של מושבי השורה השנייה והשתחלות אליהם. מושבי השורה השלישית יתאימו לילדים ומתבגרים אשר ייהנו מפתחי מיזוג בקורות C.
פתרונות האחסון מונים תא רדוד מתחת למשענת היד המרכזית עם שקעי טעינה, צמד מחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל בקונסולה המרכזית, תאי אחסון צרים בדלתות, תא קטנטן מול ברך שמאל של הנהג, ותא כפפות גדול, מואר ומדופן היטב. בקדמת הקונסולה המרכזית משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון שמהירותו שופרה במסגרת מתיחת הפנים. תא המטען בנפח 302 ליטרים כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש והינו בעל סף הטענה מעט גבוה, אך פקדים לשליטה על מתלי האוויר מאפשרים את הנמכתו. בתא המטען כיסוי נגלל, תאורה ושקע 12V. קיפול צמד המושבים בשורה השלישית מתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות, ויוצר משטח טעינה מפולס לחלוטין בנפח 650 ליטרים. קיפול שורת המושבים השנייה מתאפשר באופן ידני בחלוקת 40:20:40 וממשיך את משטח ההטענה במפלס אחיד אך מחורץ. מתחת לרצפת תא המטען נמצאות ערכת ניפוח וסוללת המערך ההיברידי.
מתלי האוויר של וולוו XC90 אשר זכו לכיול מחודש במסגרת מתיחת הפנים מספקים נוחות נסיעה מן המעלה הראשונה. שברים קטנים, גבשושיות וחריצים פשוט נעלמים כלא היו. בורות ופגעי אספלט מאתגרים יותר, מרוסנים באופן מופתי ורק שברים אכזריים ובורות עמוקים יצליחו להעביר חבטה מרוסנת לנוסעים. אותה נוחות מופתית נשמרת גם מחוץ לעיר עם התמודדות מעולה בגלי אספלט גם במהירות גבוהה. בידוד הרעשים שופר במסגרת מתיחת הפנים וכולל זיגוג כפול, הוספת חומרי בידוד, ויכולת נטרול רעשים אקטיבית ממערכת השמע המדהימה. אלו משלימים יכולת שיוט מצטיינת וחרישית ההופכת את וולוו XC90 לבולע מרחקים בן יבשתי.
וולוו XC90 לא מתאים לטיולי שטח, קל וחומר ללא גלגל חלופי, אך מאפשר טיפוס קל על מדרכות הודות למרווח גחון בגובה 216 מ"מ הניתן להגבהה ב- 40 מ"מ באמצעות מתלי האוויר. צמיגי כביש מובהקים בחתך 40 וזוויות מרכב ללא כל יומרות שטח מאפשרים נהיגת שבילים זהירה בלבד.
ביצועים וולוו XC90
גרסת T8 הנבחנת היא החזקה במבחר. מדובר ביחידת הנעה מסוג פלאג-אין הייבריד הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,969 סמ"ק עם הספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ החל מ- 3,000 סל"ד, בשילוב מנוע חשמלי אחורי בהספק 145 כ"ס, היוצרים יחדיו הספק מרבי משולב של 455 כ"ס. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה, ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות ומהירות מרבית מוגבלת ל- 180 קמ"ש כמו בכל דגמי וולוו.
הביצועים מעולים תמיד, אך כמו כל דגמי הפלאג-אין הייבריד, תלויים במצב טעינת הסוללה, ולאחר התרוקנותה מורגשת דעיכה עקב חוסר זמינות של הסוסים החשמליים לעדר. אם הסוללה טעונה לפחות במקצתה ומסוגלת לספק חשמל למנוע החשמלי, הביצועים חזקים ומאפשרים עקיפות בביטחון מירבי. מצב B בבורר ההילוכים מאפשר בלימה רגנרטיבית חלקית, ללא אפשרות של נהיגה בדוושה אחת, אך תורם לטעינת הסוללה ומפחית שימוש בבלמים.
התנהגות הכביש עם מתלי האוויר טובה, ובמצב POWER המנמיך את המרכב ב- 20 מ"מ, מתקבלות זווית גלגול מתונות, אלא שעם כללי הפיזיקה לא ניתן להתמודד ובהינתן משקל עצמי יבש הנושק ל- 2.4 טונות, מרווח גחון נדיב וסוללה כבדה המותקנת בסרח העודף האחורי, כל ניסיון לתקיפת פיתולים או נהיגה דינמית ייצר אי נעימות לנוסעים, ותחושה גמלונית שאינה מעודדת פניות מהירות. חשוב לציין כי גם המתחרים הקלאסיים בעלי ממדים ומשקל דומה אינם יתעלו באספקט זה בכבישי נהיגה טכניים, ומעצם טיבם וטיבעם, יעדיפו שיוטים ארוכים ונינוחים, להם נועדו בהצטיינות. אחיזת הכביש איתנה הודות להנעה כפולה וצמיגי מישלין ברוחב 275 מ"מ. לחץ מתון ומכוון יוכל להרחיב את קו הפניה בתת היגוי שיחדל מייד בהרפיית דוושת הגז. משקל ההגה טוב אך הוא חסר פידבק. הבלמים מתמודדים בכבוד עם הביצועים והמשקל ומסתייעים בבלימה הרגנרטיבית המומלצת להפעלה.
צריכת דלק וחשמל וולוו XC90
יחידת ההנעה מסוג פלאג-אין הייבריד כוללת סוללה נטענת בקיבולת 18.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי של 70 ק"מ לפי נתוני היצרן. בנהיגת המבחן שכללה סגנון נהיגה מנהלתי ורגוע עם מזגן פועל, נרשם טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 50 ק"מ. לאחר התרוקנות הסוללה, עוברת יחידת ההנעה למצב היברידי עם צריכת דלק ממוצעת של 9.0 ק"מ לליטר - נתון סביר בלבד ביחס למשקל ולביצועים. היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 72 ק"מ לליטר בשכלול תוספת הק"מ החשמליים. עם מיכל דלק נדיב בנפח 71 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה וולוו XC90
וולוו זוכה למוניטין אמינות סביר בלבד. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2024 הגיעה וולוו למקום ה- 28 מתוך 33 יצרניות, עם 245 תקלות לכל מאה כלי רכב. וולוו XC90 משווק עם אחריות מלאה לשנתיים בלבד ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 19,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות וולוו XC90
וולוו XC90 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בסמוך להשקתו בשנת 2015 בטרם מתיחות הפנים, וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים על פי הקריטריונים דאז ונחשב לרכב הבטוח ביותר בזמנו, עם ציוני משנה של 97% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, ו- 94% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 7 כריות אוויר, ביניהן אחת לברכי הנהג, מערכת נגד "צליפת שוט" להגנה בשעת התנגשות מאחור, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, שמירה אקטיבית על מרכוז בנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, זיהוי תמרורים עם מגביל מהירות אוטומטי, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור תנועה צולבת בצמתים עם בלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים. בדומה לשלל דגמים בעלי תקינה אירופאית מודרניים, מערכת התראת המהירות מתריאה ללא הרף על כל חציית מהירות מעבר למותרת בחוק. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 6 מתוך 8.
תמורה למחיר וולוו XC90
וולוו XC90 בגרסת הכניסה B5 AWD עם מנוע טורבו בנזין בהספק 250 כ"ס ברמת אבזור Ultra Bright מוצע במחיר 519,900 ₪ וכולל בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 11.2 אינץ' עם חיבור חוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 13 רמקולים מבית הרקמן קרדון וסאב וופר, גג שמש פנורמי נפתח ומוצלל, בורר הילוכים מקריסטל, דשבורד מדופן עור עם חיפויי עץ, משטח הטענה אלחוטי, חימום לגלגל ההגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת הפחתת רעשים דינמית, תצוגה עילית, מצלמות 360 מעלות, שמשות כהות, חיישן אורות, חיישן גשם, בקרת אקלים תלת אזורית, כניסה והתנעה ללא מפתח, כיוון תמיכת גב תחתון במושב הנהג, שני שקעי USB בקונסולה המרכזית ושניים מאחור, בורר מצבי נהיגה, מצלמה אחורית, מתלי אוויר, דלת תא מטען חשמלית, קיפול מראות חשמלי, תאורת LED קדמית, גג בצבע שחור, וחישוקי 21 אינץ'.
גרסת T8 PHEV הנבחנת מוצעת במחיר 634,900 ₪ וכוללת מערכת שמע משודרגת מבית W&B עם 18 רמקולים, וערכת תיקון תקר במקום גלגל חלופי (בשל הסוללה התופסת נפח ברצפת תא המטען). גרסה זו מוצעת ברמות אבזור Ultra Bright או Ultra Dark כמו ברכב המבחן, הנבדלות בשבכה קדמית, מראות צד, מסגרות חלונות ומסילות גגון בגימור כרום או מושחרות בהתאמה.
וולוו XC90 הוותיק אינו מרגיש כדגם בן למעלה מעשור. ניכר כי חרף השקת מחליפו החשמלי וולוו EX90, קיימת הצדקה ראויה להמשך שיווקו, שכן הוא מציע פתרון ראוי ואיכותי כרכב פרימיום 7 מושבים ללא חרדת טווח נסיעה. ביחס למתחריו הצעירים והחדשנים יותר, וולוו XC90 מפצה במחיר זול רק במעט (בהשוואה ישירה ליחידות הנעה דומות) ומתבלט דווקא בצניעותו ובאיכותו המופנמת.
| וולוו XC90 2.0 ליטרים טורבו PHEV T8 AWD אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,969 סמ"ק טורבו ומנוע חשמלי אחורי |
| הספק מרבי משולב | 455 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 72.3/3,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,953 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,923 מ"מ |
| גובה כללי | 1,771 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,984 מ"מ |
| מרווח גחון | 216 מ"מ |
| מיכל דלק | 71 ליטרים |
| נפח תא מטען | 480 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,365 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 71 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.0 ק"מ לליטר (לאחר התרוקנות הסוללה) |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2015) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 634,900 ₪ |
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025
בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...
אלעד לרך 23 אוקטובר 2025