סיאט איביזה דור 4 הגיעה לארץ

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום:
  • 13 ספטמבר 2009
  • 0 תגובות

האיביזה החדשה מבוססת על אותה פלטפורמה של אחיותיה מהקונצרן והן פולקסווגן פולו ואאודי A1.

האיביזה משווקת בשני סוגי מרכב, 5 דלתות ו3 דלתות המכונה "Sport Coupe" או בקיצור "SC". העיצוב ספורטיבי, צעיר ואגרסיבי.

 

איביזה 5 דלתות

  

איביזה SC

 

כיול המתלים בגרסת הSC  מעט נוקשה יותר לעומת גרסת ה 5 דלתות וזה מתבטא בנוחות נסיעה טובה פחות, אמנם בשל כך התנהגות הכביש מעט טובה יותר בSC . בתחום הבטיחות האיביזה עומדת בסטנדרטים גבוהים ובעלת 5 כוכבי בטיחות לדגם עם 6 כריות אוויר. עיגוני "Isofix" ומערכת בקרת יציבות (ESP) בכל הגרסאות.

 

כך היא נראית מבפנים
 

כמו כן ניתן לקבל את הגרסאות החמות עם פה שחור, כלומר עם חבילת האבזור בוקה-נגרה שנותנת ייחוד נוסף למכונית ע"י צביעה חלקית של הפגוש הקדמי בצבע שחור ואבזור נוסף.

המחירים נעים בין 93,900 ₪ לגרסת 5 דלתות ברמת גימור רפרנס הבסיסית, לבין 164,900 לגרסת הקופרה הבכירה.

 

רמת גימור בוקה-נגרה

 

היצע המנועים ותיבות העברה הינו 1.4 ליטר בעל הספק של 85 כ"ס וגיר ידני בעל חמישה הילוכים, 1.6 ליטר בעל 105 כ"ס בשילוב עם גיר ידני בעל חמישה הילוכים או רובוטי כפול מצמדים ((DSG בעל שישה הילוכים. ישנן גם גרסאות חמות של האיביזה והן FR וקופרה, גרסאות אלו בעלות מנוע עם הזרקת דלק ישירה וגידוש כפול בעזרת מגדש טורבו ומגדש על, הנפח 1.4 ליטר בלבד ובהספקים של 150 ו 180 כ"ס בהתאמה. מנועים אלו מגיעים בשילוב עם תיבת DSG בעלת שבעה הילוכים.

 

מנוע 1.4 ליטר TSI בהספק של 180 כ"ס