אבארט פונטו איבו מצטרפת למשפחה

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום:
  • 11 נובמבר 2010
  • 0 תגובות

האבארט פונטו איבו הושקה לראשונה בתערוכת ז'נבה 2010. לעומת פיאט פונטו איבו, לאבארט יש סממני עיצוב ספורטיביים וקרביים שנלקחו מגרסת הראלי של הדגם. מדובר בפגוש קדמי אוירודינמי יותר בזכות תעלות האויר שנוספו לו, חצאיות צד, ספויילר אחורי מוגדל, יחידת תאורה אחורית אמצעית הכוללת אור נסיעה לאחור ופנס ערפל.

ממש בתחתית המרכב מצוי מפזר אויר (דיפיוזר) בדומה למכוניות פורמולה 1. מחירה בישראל 160,000 ₪.

 

אבארט פונטו איבו במראה קרבי

 

ניתן להבחין במפזר האוויר בתחתית המרכב

 

רשימת האבזור כוללת בקרת אקלים דו אזורית, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, חישוקי "17 עם צמיגי 215/45 ועוד. עיצוב הפנים לא מאכזב ונראה ספורטיבי, ואם תרצו שהאבארט לא רק תיראה ספורטיבית אלא גם תתנהג בהתאם, תתבקשו לשנות את מצב בורר הDNA שנמצא ליד ידית ההילוכים למצב "ספורט" שיחדד את תגובת ההגה, המצערת והבלמים.
 

עיצוב פנים ספורטיבי
 

באבארט לא הזניחו את תחום הבטיחות כלל וכלל, ישנן 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת אחיזה TCS ומערכת .TTCTTC היא מערכת נעילת דיפרנציאל שיודעת לחלק את המומנט בין הגלגלים בעזרת מידע שהיא מקבלת ממערכת הבלימה ומחיישני הESP. מערכת זו היא המפתח לבטיחות האקטיבית של המכונית ומבטיחה אחיזה מצויינת בפניות מהירות והופכת את הנסיעה המהירה לבטוחה ומהנה יותר. מערכת זו פועלת אוטומטית כאשר מצב "ספורט" מופעל, וכאשר בורר המצבים במצב "נורמלי" המערכת הזו מתערבת פחות בנהיגה.

 
כיסאות ספורט גבוהים בעיצוב מרשים
 

הודות לטכנולוגיית המולטיאייר ((Multi Air המהפכנית ששולטת על תזמון השסתומים באופן אלקטרו-הידראולי, המהנדסים הצליחו לסחוט ממנוע טורבו בנזין בנפח ה-1.4 ליטרים הספק של 165 כ"ס ב5500 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב2250 סל"ד. בהחלט נתונים מרשימים בהתחשב בנפחו הקטן של המנוע. תיבת ההילוכים היא ידנית ובעלת שישה הילוכים.

האבארט מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ולמהירות מירבית של 213 קמ"ש.

אם אתם בקטע ירוק, תשמחו לדעת שמנוע בטכנולוגיית המולטיאייר יותר חסכוני ממנוע קונבנציונלי (מעל 10%) ופולט פחותגזים מזהמים. נתוני צריכת הדלק לפי נתוני היצרן היא 8.1 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה עירונית, 4.8 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה בין עירונית ו-6 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה משולבת.

 

סרטון המסביר על אופן פעולתה של טכנולוגיית המולטיאייר 
 

אם כן, אבארט מתיימרת לגרום לכם הרבה כיף, אבל אם בכל זאת נתקעתם בפקק באיילון תוכלו להתנחם בכך שלאבארט יש מערכת Start&Stop שתפקידה לחסוך עוד מעט דלק ע"י כיבוי המנוע בעצירה והנעתו מיד בתחילת הנסיעה. ניתן גם לכבות את המערכת בלחיצת כפתור.

המתחרות של אבארט פונטו איבו הן סיטרואן DS3, סיאט איביזה קופרה, פולקסווגן שירוקו ואלפא רומיאו מיטו שחולקת את אותה הפלטפורמה עם האבארט פונטו איבו.