פיג'ו 3008 בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום:
  • 14 נובמבר 2010
  • 0 תגובות

קצב המכירות של רכבי הפנאי בעלייה מתמדת ועל כן החליטו בפיג'ו לא להשאר מאחור ויצרו את פיג'ו 3008 להתחרות ברכבי פנאי, או בשמם האחר קרוס-אוברים, כגון ניסאן קשקאי, יונדאי ix35קיה ספורטאז' ופולקסווגן טיגואן.

תצורת ה-3008 איננה דומה לתצורת המתחרות המעוצבות בהשראת רכבי שטח גדולים, הוא נראה יותר כמו מיניוואן קומפקטי מוגבה מעט ולא היינו מציעים להיכנס איתו לשטח שלא הייתם נכנסים עם מכונית משפחתית סטנדרטית. ישנן אפילו מדרכות שלא כדאי לנסות לעלות עליהן עם ה-3008, מקסימום דהירה בשבילי עפר לא סלולים.

3008 מציע מרווח ראש גדול והתחושה הכללית שזהו רכב מרווח למשפחה, כאמור, מיניוואן קומפקטי. 3008 חולק פלטפורמה עם פיג'ו 308 המשפחתית. טעם בעיצוב הוא עניין אינדיבידואלי, יש כאלו שיאהבו את העיצוב החיצוני ויש כאלו שיחשבו שהוא פשוט לא מוצלח, מתאמץ מידי להיראות קשוח בעזרת "מגן גחון" מיותר וגריל קדמי גס ומגושם. ניתן לכם להחליט בעצמכם לגבי עניין העיצוב.

 

פיג'ו 3008

 

לגבי עיצוב הפנים החלטנו עבורכם, מדובר בעיצוב מוצלח מאד, לדעתנו הכי יפה בקטגורייה.

אם היינו מציגים לכם את עיצוב הפנים לפני עיצוב החוץ, לא הייתם מאמינים שמדובר ברכב פנאי בסיסי. מבפנים היא נראית כמו מכונית יקרה הרבה יותר ממה שהיא. הקונסולה המוגבהת והאלכסונית, המתגים היפים, נגיעות הכרום במקומות הנכונים, ומסך הפלסטיק הנשלף מעל לוח השעונים כדי להציג את מהירות הנסיעה נותנים תחושה של תא טייס חדשני ולא של מיניוואן גבוה. עם עיצוב פנים שכזה תשכחו חיש מהר מהמראה החיצוני של ה-3008.

שאפו לפיג'ו על עיצוב ברמה גבוהה מזו שבדרך כלל מוצגת ברכבי פיג'ו.

  

תא הטייס בפיג'ו 3008

 

3008 מציע תא מטען גדול ושימושי בעל דלת כפולה. ניתן למקם את מדף המודולארי בשלושה מפלסים שונים לפי הצורך. החלק התחתון של דלת תא המטען יכול לשאת משקל של עד 200 ק"ג, כך שניתן גם לשבת עליו ללא חשש.

 

פיג'ו 3008 – תא מטען מודולארי עם דלת כפולה

 

3008 משווק בשתי רמות גימור, "פרימיום" ו"פרימיום פק". "פרימיום" כוללת חישוקי סגסוגת קלה בקוטר "17, פנסי ערפל קדמיים, מזגן מכני עם פתחי מיזוג אויר לנוסעים מאחור, תא גדול ומקורר בין המושבים הקדמיים, תאי אחסון בחלקה האחורי של רצפת הרכב, בלם חנייה חשמלי אוטומטי ומערכת שמע MP3 עם שישה רמקולים הנשלטת מההגה המרופד בעור. רמת גימור "פרימיום פק" כוללת בנוסף לרמת "פרימיום" גם מסך תצוגה עילית המציג את מהירות הנסיעה והגדרות בקרת השיוט, בקרת אקלים דו אזורית במקום מזגן מכני, חיישני אור וגשם להפעלת פנסים ומגבים אוטומטית וחלונות אחוריים כהים. מחירה של רמת גימור פרימיום הוא 160 אלף ₪ ופרימיום פק נמכרת ב-165 אלף ₪ עם אופציה לגג שמש פנוראמי גדול בתוספת 6000 ₪. כמו כל דגמי פיג'ו, גם ה-3008 באחריות היבואן עד 100,000 ק"מ או שלוש שנים.
 

הרכב משווק בישראל עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית מבית אייסין (AISIN) היפנית ומנוע טורבו בנזין עם מערכת הזרקה ישירה בנפח 1.6 ליטר המספק 156 כ"ס ב-6000 סל"ד ובעל מומנט של 24.4 קג"מ ב-1400 סל"ד.

הביצועים המתקבלים הם 9.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 202 קמ"ש.

צריכת הדלק עומדת על 10.7 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה עירונית, 6.0 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה בין עירונית ו-7.7 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה משולבת.

 

סרטון סקירה כללית של פיג'ו 3008 

 

משרד התחבורה אישר ל"לובינסקי" יבואנית פיג'ו לישראל, לייבא את הגרסה ההיברידית של פיג'ו 3008 שנחשפה בתערוכת פריז 2010 ונקראת Hybrid4 3008. זהו רכב הכלאיים הסדרתי הראשון בעולם המונע ע"י שילוב של מנוע דיזל ומנוע חשמלי. אם כן, מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר עושה את רוב העבודה עם 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ המניעים את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת העברה רובוטית בעלת שישה הילוכים. המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים עם מומנט שנע בין 10.2-20.4 קג"מ והספק שנע בין 27-37 כ"ס. קיימת אפשרות לבחור את אופן שילוב המנועים, במצב האוטומטי מערכת הניהול תבחר בעצמה את השילוב החסכוני ביותר, מצב "ZEV" יפעיל רק את המנוע החשמלי, מצב WD4 יכניס את שני המנועים לפעולה וכך מתקבלת הנעה כפולה, זו הגרסה היחידה כרגע שמציעה הנעה כפולה. מצב ספורט יפעיל גם הוא את שני המנועים במקסימום כוח והעברת ההילוכים תתבצע בסל"ד גבוה יותר. ואם זה לא מספיק יש גם מערכת Stop\Start לדימום המנוע בזמן עמידה לחסכון נוסף בסולר.

 

בזמן פנייה חדה הרכב נוטה על צידו בכיוון ההופכי לכיוון הפנייה, הזווית הנוצרת בין המרכב לכביש נקראת זווית גלגול וככל שהיא קטנה יותר כך הרכב יציב יותר והנסיעה בו בטיחותית יותר. על מנת להקטין את זווית הגלגול ב-3008, ציידו אותה במערכת בקרת זווית גלגול דינאמית (DRC) השולטת "בפתיחת" בולמי הזעזועים ההידראוליים ובכך מנסה ליישר את המרכב למצב שטוח ולזווית גלגול אפסית. מערכת זו היא לא סתם עוד גימיק, היא הוכחה כיעילה. כמו כן קיימות שש כריות אויר עם אפשרות לניטרול כרית האויר של הנוסע הקדמי, עיגוני איזופיקס (Isofix) לעיגוני מושבי ילדים, מערכת בקרת יציבות (ESP) ומערכת בקרת משיכה (.(ASR הרכב מקבל ציון של 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ENCAP.

 

סרטון מבחן הריסוק הרשמי של Euro NCAP