צ'מפיון מוטורס מסכמת חציון ראשון של 2012‏

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום:
  • 01 אוגוסט 2012
  • 0 תגובות

חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה מסכמת את ביצועי החציון הראשון של שנת 2012 , כאשר נתח השוק של הקבוצה עולה ל 14.6% (נתוני איגוד יבואני הרכב, ינואר-יוני 2012) לעומת 12.1% במחצית הראשונה של השנה הקודמת.כמו כן חל גידול של 8% מספר מסירות הקבוצה בחציון הראשון של 2012 שעמדו על 16,141 לעומת הנתון המקביל אשתקד שהיה 14,808 כשהיא יותר ממכפילה בתוך פחות מחמש שנים את נתח השוק שלה. צ'מפיון מוטורס שומרת על מעמדה כיבואן השלישי בגודלו, כאשר בראש הרשימה ממוקמת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, עם 19,884 מסירות, במקום השני ממוקמת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, עם 17,440 מסירות.

 

73% מסך המכירות של המותג סיאט ו 42% מסך המכירות של המותג  סקודה היו של רכבים בעלי תיבת הילוכים ידנית, דבר המעיד שחל שינוי בתפיסה של שוק הרכב הישראלי.

 

אודי –

באודי נרשמו 1,195מסירות לעומת 1,023 מסירות בחציון המקביל אשתקד, עלייה של כ- 17%. מותג אודי ממשיך להוביל את סגמנט היוקרה. דגמי אודי A1, A4, A6 ו-Q5 מובילים את המסירות בין דגמי הפרמיום בסגמנטים שלהן. ה-Q3 החדשה מסכמת חציון ראשון עם 162 מסירות.

אודי רושמת גידול של 17% במכירות

סקודה –

בסקודה נרשמו 5,920  מסירות לעומת 4,776 מסירות בחציון המקביל אשתקד, עלייה של כ-24%. סקודה מתברגת בחמישייה המובילה של מותגי הרכב בארץ. הסופרב מובילה את סגמנט מכוניות המנהלים עם 803 מסירות –  נתון כמעט זהה לכמות המסירות שבחציון המקביל אשתקד למרות ירידה של 35% במסירות בסגמנט זה.


סקודה רושמת גידול של 24% במכירות

 

סיאט –

בסיאט נרשמו 3,784 מסירות לעומת 2,297 מסירות בחציון המקביל אשתקד, עלייה של 65%. המותג סיאט מציג נתח שוק  של 3.4% לעומת 1.9% בחציון הראשון של 2012. מנוע הצמיחה העיקרי של סיאט ממשיך להיות האיביזה שכמעט ומכפילה את היקף המסירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. האיביזה היא מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל וממוקמת במקום הרביעי במסירות מכלל הדגמים בארץ.

סיאט רושמת גידול של 64% במכירות 

 

פולקסווגן –

בפולקסווגן נרשמו 5,242 מסירות לעומת 6,802 מסירות בחציון המקביל אשתקד ירידה של 23%.

996 מכלל המסירות בחציון הראשון של 2012 שייכות לג'טה החדשה. חטיבת המסחריות של המותג עולה מהמקום השלישי ותופסת את ההובלה בשוק המסחריות.

 

פוקסווגן ירידה של 23% במכירות

 
להלן טבלה המרכזת את נתוני מכירות הקבוצה בחציון ראשון 2012 לעומת חציון ראשון 2011:

 

מותגמכירות חציון ראשון 2011מכירות חציון ראשון 2012אחוז שינוי
אודי 1023 1195 17%+
סקודה 4776 5920 24%+
סיאט 2297 3784 64%+
פולקסווגן 6802 5242 23%-