קיה סול החדש הוצג בתערוכת ניו יורק

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 28 מרץ 2013
  • 0 תגובות

קיה סול החדשה נחשפה בתערוכת המכוניות בניו יורק. הדור השני של הקיה סול הוא רכב חדש לחלוטין ואין מדובר במתיחת פנים למרות הדמיון הרב לדור הראשון. המרכב החדש ארוך יותר, רחב יותר וקשיח יותר. מעצבי הרכב שמרו על העיצוב האייקוני השונה שהוצג בקיה סול הראשון בשנת 2009 ושאבו אלמנטים עיצוביים מרכב הקונספט Track'ster שהוצג בשנת 2012.

קיה סול החדש

קיה סול החדש גדול ומרווח יותר מהדור הראשון, בסיס הגלגלים עומד על 2,570 מ"מ (20 מ"מ ארוך יותר מהדגם הקודם), רוחבו עומד על 1,800 מ"מ (15 מ"מ רחב יותר מהדגם הקודם), מרווח הרגליים מלפנים עומד על 1,090 מ"מ (20 מ"מ ארוך יותר מהדגם הקודם), מרווח הרגליים מאחור עומד על 993 מ"מ (5 מ"מ ארוך יותר מהדגם הקודם), רוחב פתח ההטענה מאחור גדל ב- 61 מ"מ. גובה הרכב נותר כבעבר 1,610 מ"מ.

המרכב החדש קשיח ב- 28.7% יותר מהדגם היוצא, המתלים כוילו מחדש והושקע רבות בבידוד ויברציות ורעשים. ביחד עם הגדלת ההספק והממונט מתקבל רכב בעל התנהגות דינאמית טובה יותר, זריז וקל יותר לתנועה, בעיקר בסביבה עירונית.

קיה סול החדש

תא הנוסעים בקיה סול החדש איכותי ויוקרתי יותר מאשר בדגם היוצא. איכות החומרים שודרגה, חומרי דיפון רכים ונעימים למגע מחליפים פלסטיקים קשיחים מהדגם הקודם. העיצוב אף הוא בוגר וסולידי יותר אך לא נעדר אלמנטים עיצוביים יחודיים. אבזור הסטנדרט כולל בין היתר: חישוקי סגסוגת קלה בגודל 16 אינץ', מראות חיצוניות מחוממות ומתקפלות חשמלית, בקרת שיוט, מפתח חכם (הנעה ללא מפתח), מערכת שמע עם 6 רמקולים, רדיו לווין, קישוריות בלוטות', כניסת USB וכניסת AUX.

קיה סול החדש מוצע בארה"ב עם שני מנועי בנזין 4 צילינדרים עם הזרקה ישירה המציגים שיפור בהספק, במומנט ובצריכת הדלק. המנוע הראשון בנפח 1.6 ליטר ובהספק 130 כ"ס והמנוע השני בנפח 2.0 ליטר ובהספק 164 כ"ס. לשני המנועים משודכת תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים או תיבת הילוכים אוטומטית בעלת מספר הילוכים זהה.

קיה סול החדש, תא הנוסעים