ב.מ.וו X5 החדש נחשף רשמית

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 30 מאי 2013
  • 0 תגובות

ב.מ.וו משחררת תמונות ופרטים מלאים אודות הדור השלישי והחדש של ב.מ.וו X5. עיצובו החיצוני של ה- X5 החדש לא שונה מהותית מעיצובו של ה- X5 היוצא אך מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו ונראה כעת קשוח ומוצק יותר. תא הנוסעים אמנם, מקבל עיצוב רענן ומרשים יותר מבעבר.

ה- X5 החדש קל ב- 90 ק"ג, ארוך ב- 29 מ"מ, רחב ב- 5 מ"מ ונמוך ב- 14 מ"מ מהדגם היוצא כאשר אורכו עומד על 4,886 מ"מ רוחבו 1,938 מ"מ וגובהו 1,762 מ"מ. בסיס הגלגלים לא השתנה לעומת הדור הקודם מהסיבה שה- X5 החדש מבוסס על הפלטפורמה של הדור הקודם והוא עומד על 2,933 מ"מ. גם נפח תא המטען גדל לעומת הדגם היוצא ועומד על 650 ליטר או 1870 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים.

ב.מ.וו X5 החדש

בסתיו הקרוב, לאחר תערוכת הרכב בפרנקפורט, יחל באירופה שיווקו של ה- X5 החדש בשלוש גרסאות:

xDrive50i - מנוע בנזין בתצורת V8 בנפח 4.4 ליטר וצמד מגדשי טורבו המספק 450 כ"ס ומומנט של 66.28 קג"מ. לפי נתוני היצרן, תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.0 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10.4 ליטר למאה ק"מ.

xDrive30d - מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר בעל שישה צילינדרים בטור וצמד מגדשי טורבו המספק 258 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ. לפי נתוני היצרן, תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 6.9 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 6.2 ליטר למאה ק"מ.

M50d - מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר שעבר "טיפול" של חטיבת M, מצוייד בצמד מגדשי טורבו ומספק 381 כ"ס ומומנט של 75.5 קג"מ. לפי נתוני היצרן, תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.3 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 6.7 ליטר למאה ק"מ.

בדצמבר 2013 יתווספו להיצע 4 גרסאות נוספות: xDrive40d ,xDrive35i , xDrive25d ולראשונה בהיסטוריה גם גרסת הנעה אחורית - sDrive25d. כל הגרסאות עומדות בתקן זיהום האוויר האירופי EU6 ומגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית בת 8 הילוכים ומערכת Start & Stop לשיפור צריכת הדלק. כמו כן, כל הגרסאות מגיעות כסטנדרט עם מערכת מתלים אקטיבית בה ניתן לברור בין שלושה מצבי קשיחות.

סרטון במוו X5 רשמי

ב.מ.וו 2013 X5