טויוטה קורולה החדשה – כל הפרטים על הדור החדש להצלחה

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 07 יוני 2013
  • 0 תגובות

טויוטה קורולה, שם נרדף להצלחה עולמית עם מוניטין אמינות והצלחה, מתחדשת. קורולה הוא השם שהצמידה טויוטה לרכב המשפחתי שלה שנמכר בשם זה כבר 47 שנה מאז הוצגה הקורולה ביפן בשנת 1966. הרכב עבר שינויים אדירים במהלך השנים אבל הנוסחה של רכב אמין המספק תמורה גבוהה למחיר נשמר בכל הדורות, אם מדברים על דורות אז כדאי שתדעו שהקורולה החדשה שהוצגה היא כבר הדור ה- 11 של הקורולה. עד כה מכרה טויוטה במהלך השנים למעלה מ- 40 מיליון רכבי קורולה ב- 154 מדינות שונות והייצור שלה מתבצע היום ב- 16 מפעלים שונים ברחבי העולם.

טויוטה קורולה 2013 החדשה בגרסה האירופאית שתגיע לישראל

מהנדסי ומעצבי טויוטה עושים צעד חשוב באבולוציית הקורולה ומציגים רכב מעוצב למשעי. העיצוב החיצוני מציג תפיסה חדשנית שלא הייתה כל כך מוכרת בטויוטה בכלל ובקורולה בפרט, שכן טויוטה שמרה על עיצוב מאופק בכל דגמי הקורולה השונים במהלך השנים מתוך רצון לפנות למכנה המשותף הגדול ביותר ובזה היא ללא ספק הצליחה עם מכירות, כאמור של למעלה מ- 40 מיליון במהלך השנים. הקורולה החדשה מעוצבת בצורה הרמונית וזורמת המזכירה את ליין העיצוב של יתר דגמי טויוטה החדשים.

פנים הרכב מעוצב גם הוא בצורה מאוד נועזת לעומת הדגם המוחלף ומיישר קו עם עיצוב הפנים בדגמי הראב4 והאוריס החדשים. הבקרים בקונסולה הקדמית כמו תמיד מסודרים בצורה אינטואיטיבית ונוחה לתפעול. על פי תמונות שמפרסמת טויוטה, הספסל האחורי מרווח עם בסיס מושב שטוח לטובת נוחות ישיבה משופרת לשלושה נוסעים היושבים מאחור.

אלינו ככל הנראה תגיע הקורולה עם מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים רציפה. מנוע ה- 1.6 ליטר מספק 132 כ"ס המושגים ב- 6,400 סל"ד ומומנט של 16.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד, בדומה למנוע המותקן בטויוטה אוריס החדשה שמגיעה אלינו. מבחינת הממדים צמחה הקורולה בכל מימד אפשרי (מלבד הגובה). אורך הרכב עומד על 4,625 מ"מ גידול של 80 מ"מ לא מבוטלים, רוחבה עומד על 1,776 מ"מ גידול של 16 מ"מ, הגובה כאמור הצטמצם לכדי 1465 מ"מ ירידה של 5 מ"מ. בסיס הגלגלים צמח ל- 2,700 מ"מ גידול של לא פחות מ- 100 מ"מ ולמעשה הקורולה הופכת לאחת המשפחתיות עם בסיס הגלגלים הארוך ביותר. בסיס הגלגלים הארוך איפשר למתכננים להזיז את המושב האחורי ב- 75 מ"מ לאחור וכך מתקבל מרווח ברכים לנוסעים מאחור מהגדולים בקטגוריה.

מבחינת אבזור תוצע הקורולה עם רשימת אבזור נאה שחלקה תגיע כסטנדרט וחלקה תגיע בגרסאות היותר מאובזרות. רשימת האבזור כוללת התנעה ללא מפתח, מערכת קישוריות בלוטות', שליטה מההגה על מערכת השמע, חימום במושבים קדמיים, תאורת יום מסוג LED ועוד. בהיבט הבטיחות תוצע הקורולה עם 8 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, ABS ושלל מערכות בטיחות נוספות.

סרטון טויוטה קורולה רשמי

כאמור, הקורולה החדשה תנחת בארץ הקודש במהלך החודש הבא, עם השיפור הניכר שהיא מציגה ועם מוניטין האמינות ושמירת הערך מהם נהנית הקורולה בישראל ההצלחה מובטחת. אולם השמחה כמו תמיד אינה מושלמת שכן הקורולה החדשה תאלץ להתמודד מול אופוזיציה לוחמת. כמו כן, צפויה האופוזיציה לקבל חיזוק משמעותי מצד שתי נציגות יפניות מוכרות ומוערכות: סובארו אימפרזה החדשה החדשה שתושק בשבוע הבא עם מנוע 1.6 ליטר שכל כך היה חסר בהיצע של סובארו בשנים האחרונות. בחודש אוגוסט צפויה להגיע המאזדה 3 החדשה. על פי תמונה שהתפרסמה עברה גם המאזדה 3 החדשה כברת דרך והיא כנראה תהא טובה מקודמתה בכל היבט אפשרי.

טויוטה קורולה 2013