משפחת מאזדה 3 החדשה נחשפת באופן רשמי

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 16 יולי 2013
  • 0 תגובות

מאזדה 3 החדשה היא ללא ספק אחד הרכבים החשובים אם לא החשוב מכולם שנחתו וינחתו בישראל במהלך שנת 2013. אף שמעמדה של המאזדה 3 נשחק בשנים האחרונות עקב הצפה בשוק המשומשות, דגם מיושן שלא עמד בסטנדרטים שהציעו המתחרות ושינוי העדפות של הנהג הישראלי שעבר לקטגוריות של רכבים קטנים וחסכוניים יותר או שלחלופין עבר לרכבי פנאי שטח שכבר מזמן הפכו להיות סמל סטטוס, שמור למאזדה 3 מקום של כבוד בהיכל התהילה של ענף הרכב בישראל.

מאזדה 3 סדאן

הדור החדש של המאזדה 3 אמור להחזיר לחיקה של מאזדה את כל אותם נהגים המחפשים רכב משפחתי שמעניק ערך מוסף בזכות חדוות נהיגה, אמינות ושמירת ערך שכאמור נפגעה מאוד בשנים האחרונות בשל הצפת שוק המשומשות ברכבי ליסינג שהוצעו במחירים הנמוכים עד כדי 40% ממחיר המחירון הרשמי. ויש לקוות שמצב זה יתוקן עם הגעתה של המאזדה 3 החדשה.

מאזדה 3 החדשה כמו קודמתה תגיע אלינו בתצורת האצ'בק שהוצגה לפני כשבועיים וכמו כן בתצורת סדאן (או כפי שהיא קרויה על ידי מאזדה fastback) שחשפה היצרנית בסוף השבוע האחרון. מאזדה 3 החדשה תוכננה על בסיס פלטפורמת הסקייאקטיב (SKYACTIV) המוכרת לנו מהמאזדה 6 החדשה והמאזדה CX-5. בפלטפורמה זו הושם דגש על הפחתת משקל הרכב ושיפור המכלולים המכניים בהיבטי יעילות, משקל וחסכון בדלק. משקלה של המאזדה 3 החדשה עומד על החל מ- 1,196 ק"ג בתצורת הסדאן והחל מ- 1,200 ק"ג בתצורת ההאצ'בק, נתון מהנמוכים בסגמנט C (קטגורית המשפחתיות). מעצבי המאזדה 3 החדשה אימצו את שפת העיצוב בתנועה הקרויה על ידי מאזדה קודו (KODO Soul of Motion). עיצוב הרכב עושה שימוש בקווים זורמים, הנמכת הרכב (15 מ"מ פחות מהדגם היוצא) וגידול ברוחב (גידול של 40 מ"מ לעומת הדגם היוצא) ביחד עם צמיגים גדולים בארבעת פינות הרכב מותירים רושם של דינמיות, כוח, זריזות ואיתנות. העיצוב האווירודינמי של המאזדה 3 החדשה הוא מהמתקדמים בעולם וכפועל יוצא מקדם הגרר של הרכב עומד על 0.258 בתצורת הסדאן ו- 0.275 בתצורת האצ'בק, נתון נמוך מאוד לרכב משפחתי.
 
בסיס הגלגלים של המאזדה 3 החדשה בתצורת האצ'בק וסדאן עומד על 2,700 מ"מ (60 מ"מ יותר מהדגם היוצא), נתון שאיפשר למעצבים להקטין את סרחי האורך מלפנים ומאחור, פינה מקום גדול יותר עבור המנוע ושיפר את בטיחות הרכב בעת תאונה. אורכה של מאזדה 3 סדאן החדשה עומד על 4,585 מ"מ (120 מ"מ יותר מגרסת האצ'בק). בשתי תצורות המרכב המושב האחורי מתקפל ויוצר משטח הטענה כמעט שטוח (כך על פי הודעתה של מאזדה). כמו כן פתחו של תא המטען שגדל בשילוב עם נפח של 419 ליטר מאפשרים אחסון של 3 מזוודות באורך של 67 ס"מ. מאזדה 3 החדשה תוצע עם שלושה מנועי בנזין עם טכנולוגית הסקייאקטיב ומנוע טורבו דיזל שאינו רלוונטי לפחות בשלב זה כאן אצלנו. שלושת מנועי הבנזין יצוידו במערכת לדימום מנוע בעת עצירה (i-stop) לטובת חסכון בדלק.

מנוע הבנזין הראשון שמוצע הינו בנפח 1.5 ליטר עם הספק של 100 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בלבד עם שישה הילוכים. תצרוכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 24 ק"מ/ל' ונתון זיהום האוויר עומד על 118 ג'/ק"מ.

מנוע הבנזין השני שמוצע הינו בנפח 2.0 ליטר עם הספק של 120 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. תצרוכת הדלק המשולבת בגרסה הידנית עומדת על כ- 23.5 ק"מ/ל' ונתון זיהום האוויר עומד על 119 ג'/ק"מ, בגרסה האוטומטית עומדת תצרוכת הדלק המשולבת על כ- 21.4 ק"מ/ל' ונתון זיהום האוויר עומד על 129 ג'/ק"מ.

מנוע הבנזין השלישי בהיצע אף הוא בנפח 2.0 ליטר אולם עם הספק גבוה יותר העומד על 165 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד. תצרוכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 20.7 ק"מ/ל' ונתון זיהום האוויר עומד על 135 ג'/ק"מ. נתון תצרוכת דלק זה טוב בלמעלה מ- 14% מתצרוכת הדלק של מנוע 2.0 ליטר הקודם אף שמנוע ה- 2.0 החדש מייצר הספק הגבוה ב- 10% מקודמו. מנוע זה יוצע בגרסת האצ'בק עם מערכת ה- i-ELOOP המוכרת לנו מגרסתה הבכירה של המאזדה 6 החדשה. מערכת זו מתרגמת את כוח הבלימה של הרכב לאנרגיה חשמלית.

מאזדה 3 החדשה צפויה לנחות אצלנו במהלך חודש הבא כשהמסירות הראשונות יהיו ככל הנראה לא לפני חודש אוקטובר הקרוב. בשלב זה לא פרסמה דלק מוטורס אלו גרסאות מאזדה 3 ישווקו בארץ ובהחלט ייתכן שעבור השוק הישראלי תציע מאזדה העולמית שילוב שונה של מנועים ותיבות הילוכים מאלו שפרסמה החברה.

מאזדה 3 סדאן 2013