רנו קליאו RS 200 EDC מושקת בישראל. המחיר, החל מ- 175,900 ₪

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 22 יולי 2013
  • 0 תגובות

בדור החדש של קליאו RS, היצרנית רנו מחליטה לשנות את הנוסחה הוותיקה של קליאו RS שהייתה מורכבת עד כה ממנוע אטמוספרי שאוהב לעבוד בסל"ד גבוה ותיבת הילוכים ידנית המותקנים במכונית במרכב 3 דלתות. לפי הנוסחה החדשה, הקליאו RS מגיעה במרכב 5 דלתות עם מנוע מוגדש טורבו ותיבת הילוכים רובוטית, מה שהופך את הקליאו RS למשהו אחר, פרקטי יותר, הגיוני יותר ובוגר יותר.

קליאו RS

הקליאו ספורט החדשה, בדיוק כמו אלו שהגיעו לפניה, מתהדרת בנתון ההספק שלה וכבר בשם הדגם מודגש כי מדובר במכונית עם 200 כ"ס. עם זאת, זו הפעם הראשונה בה בשמה של הקליאו RS מופיע גם צירוף האותיות EDC המסמל כי הקטנה החמה של רנו מזניחה את תיבת ההילוכים הידנית ומשווקת רק עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים.

השינויים לא נגמרים בתיבת ההילוכים, הדור החדש של הקליאו RS מגיע עם מנוע 1.6 ליטר המפיק 200 כ"ס (הספק זהה לדור הקודם) ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ הזמין כבר מ- 1,750 סל"ד (21.9 קג"מ ב- 5,400 סל"ד בדור הקודם). שילוב זה מאיץ את הקליאו RS החדשה מאפס למאה קמ"ש תוך 6.7 שניות ומציג צריכת דלק מרשימה של 15.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ומציב אותה בקבוצת זיהום 4.

קליאו RS

הקליאו RS החדשה ארוכה ונמוכה יותר לעומת הדור הקודם. אורכה עומד כעת על 4,090 מ"מ (4,017 מ"מ בדור הקודם), רוחבה עומד על 1,732 מ"מ (1,769 מ"מ בדור הקודם) וגובהה הוא 1,432 מ"מ (1,484 מ"מ בדור הקודם). הקליאו תגיע בשתי תצורות כיול שלדה: RS, ו- RS-CUP כשהאחרונה מכוילת להיות קשיחה יותר ב- 15%, נמוכה ב- 3 מ"מ, ובעלת היגוי מהיר יותר.

עיצובה של הקליאו RS החדשה לא משאיר מקום לספק. פגוש עמוק וספויילר "להב" מלפנים, דיפיוזר, ספויילר אחורי, שני צינורות פליטה מאחור וגלגלי סגסוגת קלים בקוטר 17 אינץ' (18 אינץ' בגרסת RS-CUP) מקנים לה מראה קרבי. הקליאו הזאת היא לא אותה קליאו חמודה שחונה בחנייה של השכן, הקליאו הזאת נולדה במטרה לדגדג את בלוטות החשק ולהביא את הנהג שלה ליעדו עם חיוך.

הדור החדש מצוייד לראשונה במערכת RS-Drive המאפשרת מעבר בין שלושה מצבי נהיגה: Normal ,Sport ו- Race. המערכת תשנה את סל"ד הסרק, אופי מעבר ההילוכים ורגישות מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה ואף תאפשר שליטה ידנית מלאה. המערכת גם תכתיב כמה מוקדם תכנס לפעולה בקרת היציבות ובמידת האגרסיביות של מערכת בקרת השיגור, אשר גם היא מופיעה לראשונה בקליאו RS.

קליאו RS, תא הנוסעים

קליאו RS החדשה תוקפת את בעיית האבזור של הדור הקודם בכל הכח. היא מאובזרת בין היתר במערכת המולטימדיה של רנו, MediaNav הכוללת בתוכה מערכת ניווט וממשק מגע מלא בעברית. 4 חלונות חשמל, מראות מתקפלות חשמלית, עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים והגה בחיפוי עור. איבזור הבטיחות של הקליאו RS החדשה מקיף והוא כולל את כל ראשי התיבות שנדרשים מרכב כזה: ABS, ESP, ASR למניעת החלקה ו- EBA לסיוע בבלימת חירום. הקליאו RS זכתה בחמישה כוכבים במבחני הבטיחות של Euro NCAP.

קליאו RS החדשה תימכר במחיר של החל מ- 175,900 ₪, מחיר היקר מרוב מתחרותיה, ביניהן אופל קורסה OPC, סיאט איביזה קופרה, פולקסווגן פולו GTI, אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק, אבארט פונטו איבו, מיני קופר S ופיג'ו 208 GTi שהושקה זה עתה. למרות שנראה שהמחיר הגבוה מציב את הקליאו כמעט מחוץ לתחרות, היא נותנת ערך מוסף בזכות זוג הדלתות הנוסף, האבזור העשיר והביצועים המרשימים, דברים אשר הופכים את הבחירה הקליאו לקצת יותר קלה.

סרטון קליאו RS