הפריוס החדשה נצפתה תחת הסוואה כבדה

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: GMotors.co.uk
  • 04 אוגוסט 2013
  • 0 תגובות

טויוטה פריוס הטביעה את המושג "מכונית היברידית" בלקסיקון המוטורי, עם השקת הפריוס הראשונה בשנת 1997 ביפן ולאחר מכן בשנת 2000 לשוק הצפון אמריקאי, היא הייתה המכונית המשפחתית הראשונה בייצור סדרתי להציע מערכת הנעה אשר שילבה מנוע חשמלי יחד עם מנוע בנזין ומהר מאוד הפכה למכונית ההייבריד הנמכרת ביותר בעולם עם מעל ל- 3 מיליון מסירות ברחבי העולם. הרחבת המשפחה עם הצגת הפריוס V - גרסת המיניוואן של הפריוס, פריוס C הקומפקטית והפריוס פלאג אין אשר יכלה להיטען משקע חשמלי תרמה לגידול נוסף של עוד כ- 670 אלף מסירות.

טויוטה פריוס החדשה. צילום: GMotors.co.uk

לישראל הפריוס הגיעה בשנת 2005 אך לא קל היה לה להשיג דריסת רגל משמעותית בסגמנט המשפחתיות עקב מחיר גבוה יחסית וחוסר אמון של הציבור הישראלי בטכנולוגיה. עם זאת, בשנים האחרונות הטויוטה פריוס זוכה להצלחה לא מועטה בישראל, דבר שגרם ליוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, להרחיב את קשת דגמי טויוטה ההיברידיים בארץ ולשווק גם את היאריס הייבריד והאוריס הייבריד. גם חברת מאיר, יבואנית הונדה, הלכה בדרכה של יוניון מוטורס והחלה בשיווק מגוון דגמי הונדה היברידיים: ג'אז הייבריד, אינסייט, סיוויק הייבריד, ו- cr-z הספורטיבית.

טויוטה פריוס החדשה. צילום: GMotors.co.uk

בימים האחרונים צצו ברשת תמונות של הדור החדש, הרביעי במספר של הפריוס, אשר ככל הנראה ייכנס לייצור במהלך שנת 2014 וישווק כדגם 2015. הרכב נצפה תחת הסוואה כבדה מאוד שלא מאפשרת להבחין בפרטים עיצוביים. מה שכן ניתן לראות הוא שהפריוס שומרת על צורת המרכב המוכרת והאווירודינמית שלה. השמועות אומרות שטויוטה צפויה לעבור לשימוש במערך סוללות ליתיום-יון בדור החדש של הפריוס שיפחית משמעותית את משקל מערך הסוללות. השמועות גם אומרות שטויוטה מתכננת להשיק גרסת הנעה כפולה לפריוס החדשה, דבר שלא אושש עדיין ע"י אמצעים רשמיים. פרטים רשמיים לגבי הטויוטה פריוס 2015 עדיין לא נחשפו.

טויוטה פריוס החדשה. צילום: GMotors.co.uk